Nyereségbe váltott a Hungexpo
Nyereséges évet zárt 2011-ben a Hungexpo az előzetes adatok szerint: az 53 millió forint adózás utáni eredményt sikerként könyveli el a vállalat vezetése a 2010-es 870 millió forint veszteség után.
A Hungexpo a válság ellenére sikeres évet zárt, árbevételét 25 százalékkal, több mint 4 milliárd forintra növelte egy év alatt – mondta Ganczer Gábor vezérigazgató kedden sajtótájékoztatón, Budapesten.
Közölte: a tavalyi árbevételnek már 25 százaléka származott nemzetközi kongresszusok szervezéséből, 60 százalékát saját kiállításokból, 15 százalékát egyéb rendezvényekből érte el a cég, míg 2010-ben a 3,2 milliárd forintos árbevételen belül 81 százalék származott kiállításokból és 19 százalék egyéb rendezvényekből.
Ganczer Gábor tájékoztatása szerint 2011-ben 26 kiállítást rendeztek, amelyeket 300 ezer látogató keresett fel, és más cégek által szervezett vendégkiállításokat is figyelembe véve a látogatók száma elérte az 500 ezret a Hungexpo Budapesti Központban.
A vezérigazgató értékelése szerint a tavalyi sikereikhez hozzájárultak az új kiállítások is, például a BNV-hez kapcsolódó Kölyökparádé, illetve az Ízek és Borok fesztiválja. Négy jelentős nemzetközi kongresszust is megrendeztek, ezek mintegy 20 ezer résztvevője legalább 80 ezer vendégéjszakát generált 2011-ben.
A nemzetközi kongresszusokra a jövőben is nagy hangsúlyt helyeznek, 2018-ig 15 rendezvényre pályáznak. 2012-ben a Hungexpo területén tartja a FIFA éves kongresszusát, amelyre 1.200-1.500-an érkeznek, és előtte 2 ezer fős orvoskongresszust is rendeznek.
A sajtótájékoztatón Maráczi Gábor, a Magyar Turizmus Zrt. stratégiai igazgatója elismeréssel szólt a Hungexpóval kialakított stratégia együttműködésükről, amely keretében az Utazás kiállításon lehetőséget teremtenek partnereiknek a megjelenésre, és aktívan jelen lesznek az idén ősszel a Business Travel Show-n, továbbá közösen népszerűsítik kongresszus helyszínként Budapestet.
Molnár Zoltán, a Magyar Olimpiai Bizottság (MOB) főtitkára elmondta, hogy az idén az Utazás kiállításon népszerűsítik a magyar sportot, a látogatók találkozhatnak az olimpiai csapat tagjaival. A főtitkár reményét fejezte ki, hogy jelenlétükkel hozzájárulnak a Hungexpo eredményeihez, hiszen a sport iránt egyre nagyobb az érdeklődés. Példaként említette, hogy a kézilabda Európa-bajnokság mérkőzéseinek kiemelkedő a nézettsége. A pénteki magyar-francia meccs az m1-en több mint 1 milió 850 ezer emberhez ért el.
Siklósi Csaba, a Hungexpo Zrt. kereskedelmi igazgatója kiemelte, 2012-ben 22 saját kiállítást rendeznek, és a márciusi Utazás kiállítást követően digitális katalógust jelentetnek meg a vásárokról.
Felhívta a figyelmet arra, hogy január 25-én, szerdán nyílik az idei első kiállítás, az AGROmashExpo, amelyet a Magyar Kert és a Szőlészet és Pincészet szakvásárok kísérnek. A 30. jubileumi rendezvényen 20 ezer négyzetméteren 200 kiállító mutatkozik be.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megnyílt az FHA Szingapúr, hat kiállító az Agrármarketing Centrum standján
Több mint ötvenkét országból, mintegy ezerötszáz kiállító részvételével nyílt meg…
Tovább olvasom >„Szerelmem a trade marketing” konferenciasorozat: Infláción innen és túl
A „Szerelmem a trade marketing” konferenciasorozat alcíme idén „Infláción innen…
Tovább olvasom >A világ minden tájáról vonzza az iparági vezetőket a Fruit Logistica
A Fruit Logistica, a világ vezető gyümölcs- és zöldségipari szakkiállítása,…
Tovább olvasom >