Nyereségbe váltott a Hungexpo
Nyereséges évet zárt 2011-ben a Hungexpo az előzetes adatok szerint: az 53 millió forint adózás utáni eredményt sikerként könyveli el a vállalat vezetése a 2010-es 870 millió forint veszteség után.
A Hungexpo a válság ellenére sikeres évet zárt, árbevételét 25 százalékkal, több mint 4 milliárd forintra növelte egy év alatt – mondta Ganczer Gábor vezérigazgató kedden sajtótájékoztatón, Budapesten.
Közölte: a tavalyi árbevételnek már 25 százaléka származott nemzetközi kongresszusok szervezéséből, 60 százalékát saját kiállításokból, 15 százalékát egyéb rendezvényekből érte el a cég, míg 2010-ben a 3,2 milliárd forintos árbevételen belül 81 százalék származott kiállításokból és 19 százalék egyéb rendezvényekből.
Ganczer Gábor tájékoztatása szerint 2011-ben 26 kiállítást rendeztek, amelyeket 300 ezer látogató keresett fel, és más cégek által szervezett vendégkiállításokat is figyelembe véve a látogatók száma elérte az 500 ezret a Hungexpo Budapesti Központban.
A vezérigazgató értékelése szerint a tavalyi sikereikhez hozzájárultak az új kiállítások is, például a BNV-hez kapcsolódó Kölyökparádé, illetve az Ízek és Borok fesztiválja. Négy jelentős nemzetközi kongresszust is megrendeztek, ezek mintegy 20 ezer résztvevője legalább 80 ezer vendégéjszakát generált 2011-ben.
A nemzetközi kongresszusokra a jövőben is nagy hangsúlyt helyeznek, 2018-ig 15 rendezvényre pályáznak. 2012-ben a Hungexpo területén tartja a FIFA éves kongresszusát, amelyre 1.200-1.500-an érkeznek, és előtte 2 ezer fős orvoskongresszust is rendeznek.
A sajtótájékoztatón Maráczi Gábor, a Magyar Turizmus Zrt. stratégiai igazgatója elismeréssel szólt a Hungexpóval kialakított stratégia együttműködésükről, amely keretében az Utazás kiállításon lehetőséget teremtenek partnereiknek a megjelenésre, és aktívan jelen lesznek az idén ősszel a Business Travel Show-n, továbbá közösen népszerűsítik kongresszus helyszínként Budapestet.
Molnár Zoltán, a Magyar Olimpiai Bizottság (MOB) főtitkára elmondta, hogy az idén az Utazás kiállításon népszerűsítik a magyar sportot, a látogatók találkozhatnak az olimpiai csapat tagjaival. A főtitkár reményét fejezte ki, hogy jelenlétükkel hozzájárulnak a Hungexpo eredményeihez, hiszen a sport iránt egyre nagyobb az érdeklődés. Példaként említette, hogy a kézilabda Európa-bajnokság mérkőzéseinek kiemelkedő a nézettsége. A pénteki magyar-francia meccs az m1-en több mint 1 milió 850 ezer emberhez ért el.
Siklósi Csaba, a Hungexpo Zrt. kereskedelmi igazgatója kiemelte, 2012-ben 22 saját kiállítást rendeznek, és a márciusi Utazás kiállítást követően digitális katalógust jelentetnek meg a vásárokról.
Felhívta a figyelmet arra, hogy január 25-én, szerdán nyílik az idei első kiállítás, az AGROmashExpo, amelyet a Magyar Kert és a Szőlészet és Pincészet szakvásárok kísérnek. A 30. jubileumi rendezvényen 20 ezer négyzetméteren 200 kiállító mutatkozik be.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
AI a vezetésben: több mint automatizálás, a munka támogatása
A mesterséges intelligencia (AI) alkalmazása az üzleti életben már nemcsak…
Tovább olvasom >Jön az idei utolsó Trade Marketing Klubülés – POPAI POP díjátadóval
November 28-án a MOM Kulturális Központ (MOMKult) különtermébe várunk mindenkit,…
Tovább olvasom >Bioélelmiszerek a közétkeztetésben? Jön a 34. Biokultúra Nap!
A Magyar Biokultúra Szövetség immár 34. alkalommal rendezi meg a…
Tovább olvasom >