Nyári bőrápolás – védelem és hidratálás

Szerző: trademagazin Dátum: 2014. 06. 05. 09:52

A meleg, napsütéses hónapokban is szükséges ápolni a bőrt. Legnagyobb próbatételnek az arc van ilyenkor kitéve, ezért az UV-védelmet is nyújtó, könnyű, hidratáló jellegű termékek kerülnek előtérbe. A kéz és test ápolására is több gondot fordítanak a hölgyek, nem véletlen tehát, ha a gyártók is ezekre a szegmensekre fókuszálnak termékbevezetésekkel, kommunikációval, promócióval.

kézápolás polc

A nyári bőrápolás, a tetőtől talpig szép, hidratált bőr tavasztól őszig még fontosabb a hölgyek számára, hiszen ilyenkor a könnyű ruházatból nagyobb felület látszik ki.

A nyár, a nyaralás nemcsak pihenést jelent, hiszen a homok, tengervíz, só, napsütés, szél kiszárítja a bőrt, ami így fakóvá, élettelenné válhat. Ugyanilyen hatással lehet a dohányfüst vagy a stressz is. A bőr az egész napos igénybevétel során sok nedvességet veszít, melyet pótolni kell. Az Eucerin® termékfejlesztéseinek köszönhetően ma már ez a folyamat visszafordítható, a bőr újra hidratálttá válhat, és így egészségtől ragyogó, puha és üde lesz.

A kozmetikai iparágban – így az arc-, kéz-, és testápolási termékek esetén is – a folyamatos laboratóriumi kutatásoknak köszönhető újabb és újabb formulák, speciális hatású vegyületek fejlesztésével tudnak a piac szereplői különböző termékelőnyökkel előrukkolni.

– Ezt kiegészítve, az egyre gyakoribb allergiás megbetegedések miatt jelentek meg az utóbbi évtizedben kifejlesztett szenzitív, natúr és bio változatok, amelyeket természetes, vagy egyenesen biogazdálkodásból származó összetevőinek köszönhetően az érzékeny bőrű fogyasztók nagyobb bizalommal vásárolnak meg – mondja Fóris Ágnes, a Target Sales Group Kft. brand managere.

A NIVEA legfrissebb kutatásai szerint ma a nők 54 százaléka vallja, hogy a bőre érzékeny – attól függetlenül, hogy egyébként milyen bőrtípussal rendelkezik. Ők időről időre megtapasztalják az érzékeny bőrre jellemző kellemetlen tüneteket (bőrpír, -feszülés, és -szárazság).

Az arcápolási termékek tökéletesedésével azonban egyre több problémát meg tudnak oldani. A Beiersdorf fejlesztői is egyre hatékonyabb megoldásokat találnak az érzékeny bőr tüneteinek megelőzésére és csillapítására.

Kíméletesen, természetesen

Egyre többen keresik a természetes eredetű készítményeket, melyek növényi összetevőkkel ápolják a bőrt, és nem tartalmaznak egészségkárosító vegyi anyagokat. Erre adnak választ az egyre népszerűbb natúrkozmetikumok.

– A tiszta, minősített alapanyagok és a kíméletes feldolgozás megőrzi a hatóanyagok értékes tulajdonságait. Ezáltal hatékonyan működnek és a bőr állapotának tényleges javulását eredményezik – vallja Marinova Annamária, a Presto-Pilot Kft. marketingvezetője.

– A tudatos vásárlók egyre inkább nyitnak a természetes irányzat felé, ugyanakkor nagyon fontos az ár-érték arány. A folyamatosan épülő márkahűség egyértelműen segíti a különböző kategóriák forgalmát – fűzi tovább a gondolatot Kiss Zoltán, a Creative World Kft. kereskedelmi igazgatója, aki szerint ebben a kategóriában egyértelműen a nőké a főszerep. A bőrtípus és az életkor azok a legfontosabb tényezők, amelyek meghatározzák a megfelelő ápolási termékek kiválasztását. Fontosnak tartják a letisztult csomagolást és a könnyen megérthető termékkoncepciókat is, melyek nagyban befolyásolják a fogyasztói döntéseket.

A nemzetközi NATURE jelzéssel igazolt természetesség jellemzi idén tavasztól a Rossmann megújuló natúrkozmetikai termékcsaládját is. Az International Natural and Organic Cosmetics Association szervezet által 2007-ben megalapított jelzés célja a természetes alapanyagokból készített termékek minőségének biztosítása Európa-szerte.

– Egy bőrápoló termék hatékonyságát nemcsak az abban található hatóanyagok, hanem az összetevők tudatosan egymásra épített összhangja alapján is lehet mérni. Ez utóbbi megléte az, ami miatt bőrápolónk a bőrünkre történő felvitel után, már szinte magától dolgozik – tér át a hatásmechanizmus bemutatására Morvai Dóra, az Alveola Kft. marketingvezetője. Az előre megkomponált lépések, a szakértelemmel felépített hordozórendszerek biztosítják a hatóanyagok bőrbe jutását.

– Fontos, hogy a termékek kiszerelése is a fogyasztói igényeket és a praktikumot szolgálja. A fejlesztésnél az is szempont, hogy inkább úti vagy otthoni használatra készül egy bizonyos termék – állapítja meg Farkas Adél, a Caola Zrt. marketingkoordinátora.

A Bioderma csapata a külsőleg alkalmazott kozmetikumok mellett a szájon át szedhető étrend-kiegészítők területén is kínál megoldást a hatékony bőrvédelemre.

Itt a nyár, hidratálj!

Az új Eucerin® AQUAporin ACTIVE termékcsalád a bőr saját hidratációs hálózatának a serkentésével segíti a bőr optimális nedvességtartalmának elérését. A termékek összetevői aktiválják a bőrben lévő vízszállító csatornákat, az aquaporinokat. Ezeken a csatornákon keresztül jutnak el a víz-, a glicerin- és más kisebb molekulák a bőr mélyebb, epidermális rétegeibe. Az Eucerin® AQUAporin ACTIVE Frissítő termékcsaládba 400 ml-es testápoló, balzsam és tusfürdő mellett a bőrtípusoknak megfelelő 40 ml-es Hidratáló arckrémek és 15 ml-es szemkörnyékápoló is tartozik.

A termékeket kizárólag a patika csatornában forgalmazzák.

Korosztályokra szabva

A Target Sales Group Kft. által forgalmazott Salthouse termékcsalád a Holt-tenger értékes, tiszta ásványi anyagait tartalmazza, így még a legérzékenyebb bőrűek számára is megoldást nyújt hidratálás, ápolás terén. A problémás bőrű fogyasztóknak ajánlják ezeket a termékeket, így a nappali és éjszakai arckrémet is, amelyek a Holt-tenger ásványi anyagainak egyedülálló kombinációit, valamint bőrbarát Q10 koenzimet tartalmaznak, emellett színezék- és illatanyagmentesek.

Szintén a Target Sales Group Kft. forgalmazza hazánkban a Gerovital termékeket. Közülük is kiemelkedik a Gerovital Plant család, amely organikus, havasigyopár-kivonattal, gyógynövényekkel és olajokkal készül, és krémek, lemosók, tonikok találhatók választékában.

A Gerovital H3 Evolution család pedig a 30+ és 45+ korosztály számára kínál bőröregedést megelőző, illetve ránctalanító megoldásokat érett, foltos, dehidratált, illetve száraz és égő bőr esetén.

A nyári meleg időszakban a napozásra is alkalmas, erősebb fényvédő faktorú, ám állagában könnyedebb, vizesebb, hidratáló arckrémek a keresettebbek. Ilyen például a Gerovital Sun Anti-Age napozó arcra, amely 50-es fényvédő faktorral rendelkezik, öregedésmegelőző hatású, és a különösen érzékeny, allergiára hajlamos bőrűek számára is ajánlott.

A dm hálózatában az idei évben vezették be az Inecto Pure Coconut bőr- és hajápoló, illetve Pure Argan bőrápoló termékcsaládokat. A Pure Argan testápoló és a kézkrém 100%-os argánolajat tartalmaznak. A Pure Coconut kézkrém, testápoló, testkrém és tusfürdő 100% valódi kókuszolajjal készül, nem tartalmaz parabéneket, és igazán kellemes textúrájú termékek, vonzó, letisztult csoma-
golással.

Érzékeny gondoskodás

Megjelent a NIVEA új, érzékeny bőrre kifejlesztett arcápolási termékcsaládja, a NIVEA Sensitive, Nappali, Éjszakai Arckrémekkel és 3 az 1-ben Micellás Arctisztító variánsokkal. Az összetevők, a gyulladáscsökkentő édesgyökér-kivonat, a bőr saját védelmi rendszerét erősítő dexpanthenol és a szárazságot enyhítő szőlőmagolaj megelőzi az érzékeny bőr kipirosodását, harcol a bőrfeszülés és bőrszárazság ellen. További újdonság az érzékeny bőr ápolására ajánlott NIVEA Creme Sensitive krémtusfürdő, amely kamillakivonatot tartalmaz és szappanmentes.

Bioaktív hatás

A Presto Pilot Kft. által forgalmazott Dr. Organic natúrkozmetikumok esetében a 12 termékcsalád mindegyike egy-egy értékes, természetes hatóanyagra épül, melyek természetes módon ápolják a bőrt. A kíméletes gyártási eljárásoknak köszönhetően az összetevők megőrzik értékes tulajdonságaikat, és további biotermesztésből származó alapanyagokkal szinergiában fejtik ki bioaktív hatásukat. A hatóanyagok különösen az öregedésgátló arcápolásban jeleskednek: a bioaktív argánolajos, a bioaktív gránátalmás arcápoló és a szemránckrém, valamint a természetes Holt-tengeri ásványokat tartalmazó arcápolók különösen kedveltek.

A Dr. Organic márka pedig több mint 10 különféle tusfürdővel és testápolóval az egyik legnagyobb szortimentet képviseli a testápolás terén a natúrkozmetikumok kategóriájában.

Ajurvéda alapok

A Creative World Kft. által forgalmazott 100% aktív növényihatóanyag-tartalmú Himalaya Herbals márka a folyamatos kutatásoknak és innovációnak köszönhetően valamint a piaci igényeket alapul véve folyamatosan újdonságokkal jelenik meg. Valamennyi arclemosó ezentúl parabén-, SLS/SLES- és ftalátmentes verzióban kerül forgalomba. Termékeik alapja az ajurvéda („az élet tudománya”), mely India több mint 5000 éves tapasztalatokon nyugvó, hagyományos, természetes orvostudományi rendszere.

Egy „ernyőmárkáról” van szó, mely tetőtől talpig nyújt hatékony megoldásokat az ápolás minden területén. A termékek mögött rejlő kutatásoknak köszönhető vásárlói elégedettség folyamatosan erősíti a márkát és a márka iránti bizalmat.

A közelmúltban jelent meg a Himalaya Herbals bőrápoló krém intenzív hidratáló változata, melyet kifejezetten a száraz és nagyon száraz bőrrel rendelkezőknek ajánlanak. Hamarosan megújulnak a testápolók is, melynek köszönhetően egy hatékonyabb összetétellel tudják erősíteni a kategóriát.

95% természetesség

Májustól megújult a Rossmann Alterra natúrkozmetikai termékcsaládja. A bio összetevőt tartalmazó natúrkozmetikumokban a természetes összetevők aránya legalább 70 százalék, míg a biokozmetikumokban legalább 95 százalék, tehát a Rossmann Alterra termékei ezeknek a kritériumoknak megfelelnek, természetes, ellenőrzött alapanyagokból készülnek, és így a folyamatosan megújuló termékek NATURE logóval ellátottak.

A termékcsaládban többek közt szemkörnyékápoló, arckrémek, tusfürdő és sampon is megtalálható.

Hazai, professzionális ápoló

Az Alveola Kft. 2013 őszén jelent meg a lakossági arcápolási piacon a JimJams Beauty arcápoló termékcsaláddal, amely egy új generációs, hazai, professzionális ápolócsalád, szépségápolási szakemberek több éves közreműködésével kifejlesztve. Az egyes termékek a megfelelő kategóriánál jelennek meg a polcokon, a JimJams Beauty Pórustisztító tapasz a tini arcápolásnál, a Nappali és az Éjszakai krémek az arcápolásnál, a Habzó arclemosó az arctisztító termékek között. Az Uborkás és a Gránátalmás arcmaszk pedig a mini termékeknél, a kiszerelése miatt.

Nagyon fontos a márka esetében a 3 lépéses arcápolás, az egymásra épülő fázisok, melyek erősítik egymás hatását és a bőrápolás hatékonyságát. A JimJams Beauty újdonsága az Aktiváló liposzómás gél, mely könnyű, olajmentes gél formulájával a bőr védekezőképességét aktiválja, nedvességmegtartó képességét javítja. Aloe vera- és panthenoltartalma fokozza a bőrregenerációt. A JimJams Beauty kozmetikumai ékes bizonyítékai annak, hogy a hatóanyagok mellett a fejlesztésben részt vevő szakemberek által az évek során megalkotott és kipróbált legkiválóbb hordozórendszerekkel is lehet forradalmi bőrápolókat alkotni.

Hagyomány és innováció

A Caola már hosszú évek óta megtalálható a piacon bőrápolási készítményeivel. Háromféle testápolóval és négyféle kézkrémmel van jelen a boltokban. Ezek más és más hatóanyagokra épülnek, de mind mélyen hidratáló és gyorsan beszívódó készítmények. A termékek kiszerelése a praktikumot szolgálja. A 75 ml-es tubusos és fémtégelyes kézkrém a legkisebb táskában is elfér, a 300 ml-es Kézbalzsamot inkább otthonra, családi használatra ajánlják.

Új márkájuk, a 2014-ben debütáló CaoNatur kifejlesztésekor szempont volt az arcápolási űr betöltése is. A 24 termékből álló család természetes hatóanyagaival megoldást kínál arc-, test-, kéz- és láb-, valamint hajápolásra is. A növényi kivonatokban bővelkedő márka könnyed textúrájával valódi, mélyreható hidratálást kínál, így például a hibiszkusz- és búzavirág-kivonattal gazdagított Arctisztító tonik, a szőlőmagolajat és vitaminokat tartalmazó Hidratáló Arckrém vagy a shea vajas, mandulaolajos CaoNatur Kézkrém is. Olyan vásárlókat szeretnének megszólítani, akiknek fontos, hogy az általuk használt termék természetes hatóanyagokra épüljön, parabénektől és kőolajszármazékoktól mentes legyen.

Nap- és fényvédelem

A Bioderma legújabb terméke a Photoderm Bronz Olaj egy forradalmian új, olajos, nem ragadós fényvédő, melyet akár az érzékeny bőrűek is használhatnak. Alkoholmentes formulájának köszönhetően nem szárítja a bőrt, nem mitesszerképző és hipoallergén.

A Photoderm LEB SPF30/UVA30 magas fényvédelmet biztosít napallergiára hajlamos bőrre. Arcra és testre egyaránt alkalmazható. Ultrakönnyű textúrájú, nem hagy nyomot a bőrön.

Ha mégis megtörtént a baj, napégette bőrre is fejlesztettek megoldást, a Bioderma After Sun SOS sprayt, amely azonnali hűsítő hatást biztosít. Hidratálja a bőrt és meghosszabbítja a bőrszín barnaságát. Illatosított, parabénmentes, hipoallergén. Arcra és testre egyaránt használható.

Szájon alkalmazható a Photoderm Bronz Oral barnulást elősegítő étrend-kiegészítő kapszula, amely hozzájárul a melaninképződéshez és annak egyenletes eloszlásához a bőrben. Segít megelőzni a napallergia tüneteinek kialakulását.

A szakemberek megegyeznek abban, hogy a nyári szezonban a könnyedebb, hidratáló jellegű és UV-védelmet nyújtó ápolótermékeket keresik a vásárlók, így ezen termékek hangsúlyosabb polci kihelyezése, bolti kommunikációja és promótálása jellemző.

Kátai Ildikó

Kapcsolódó cikkeink