Növényi falafel bevezetésével ünnepli az IKEA a svéd húsgolyó 40. születésnapját
Az IKEA ikonikus svéd húsgolyója, a köttbullar idén ünnepli 40. születésnapját, amit a vállalat új fogás bevezetésével tesz emlékezetessé: az elkövetkező hat hónapban világszerte megjelenik éttermeinek kínálatában a csicseriborsó-alapú falafel.

Az IKEA célja növelni a növényi alapú ételek arányát
A cikk a Trade magazin 2025/11. lapszámában olvasható.
A húsgolyó 1985-ben vált az IKEA globális menükínálatának részévé, és mára évente közel másfél milliárdot értékesítenek belőle. Az évek során a klasszikus recept mellett megjelentek az alternatívák is: először a csirke-, majd a növényi alapú változatok.
A sorozat legújabb tagja most a falafel, amely a csicseriborsón túl cukkinit, hagymát és fűszerkeveréket tartalmaz. A fogás kuszkusszal, fokhagymás-olívaolajos aioli öntettel, valamint citromszeletekkel kerül a tányérokra.
A 63 piacon működő 473 éttermében évente 710 millió vendéget kiszolgáló és így a világ egyik legnagyobb étteremláncát üzemeltető IKEA célja a növényi alapú ételek arányát növelni, és a vásárlókat fenntarthatóbb növényi alapú választásokra inspirálni.
Kapcsolódó cikkeink
Szép jövő előtt a növényi alapú élelmiszerek piaca
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >MEGJELENT A TRADE MAGAZIN LEGFRISSEBB SZÁMA!
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Biztonság, minőség, fenntarthatóság
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mutassa be innovációját a SIRHA Budapest 2026 kiállításon!
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Ritmusváltás előtt a magyar intermodális forgalom
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >A döntések 89%-a a nőké, mégis úgy érzik, figyelmen kívül hagyják őket
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >


