Növényi alapú termékek irányába billent a mérleg az Aldi Südnél

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 11. 06. 14:26
🎧 Hallgasd a cikket:

Az ALDI SÜD legfrissebb Táplálkozási Jelentése szerint az áruházlánc élelmiszer-kínálatának ma már 56,4%-a növényi eredetű, míg az állati eredetű termékek aránya 43,6%. Az arányok meghatározásához a WWF kibővített számítási módszerét alkalmazták, ezzel is támogatva az átláthatóságot és a tudatos táplálkozást.

A növényi alapú termékek aránya az ALDI SÜD élelmiszerkínálatában ma már közel 60%

A cikk a Trade magazin 2025/11. lapszámában olvasható.

A diszkontlánc az elmúlt években több mint kétszeresére növelte vegán termékeinek számát, jelenleg több mint 1400 vegán címkével ellátott cikket kínál, ami több mint kétszerese a 2021-es számnak. Emellett támogatja a növényi alternatívák kedvezményes, 7%-os áfakulcsának bevezetését, és saját márkás termékeinek receptjeit is egészségesebb irányba módosította. Minden termék Nutri-Score címkével segíti a vásárlókat a tudatos választásban.

A ProVeg szerint a tényleges eladásait az ideális étrenddel a német kiskereskedők közül elsőként összevető ALDI SÜD példamutató lépése egyrészt komoly befolyást gyakorolhat vásárlóinak étrendjére, ugyanakkor ösztönzőleg hathat az egész iparágra. A Madre Brava klímavédelmi szervezet is méltatta a kezdeményezést, bár megjegyezte, hogy a Lidl ambiciózusabb célokat tűzött ki a növényi fehérjék arányának növelése terén. 

Kapcsolódó cikkeink