Novembertől 150 Ft-ba is kerülhet egy tojás
Aszály, háború, forintgyengülés – az infláció a tojást se hagyja ki. Az utóbbi időben heti 20 forinttal drágult a tojás, novemberre így akár 150 forint is lehet az átlagára Magyarországon. Az Eurostat adatai alapján Európa-bajnokok lettünk, ugyanis 9,8 százalékkal nőtt itthon a tojás ára augusztustól szeptemberre.
Ám az emelkedés nem ma kezdődött, a Forbes szerint az agrárszektor.hu már tavaly ilyenkor is azt írta, hogy csúnyán megszaladt a tojás ára Magyarországon. A cikk akkor átlagosan 35 és 50 forint közötti árakról számolt be. A KSH szerint tavaly szeptemberben 46,2 forintba került egy tízes kiszerelésű tojás darabja, míg idén ugyanebben az időszakban már 72,3 forint volt az átlagár – mutat rá az Index.
„Az Agrárközgazdasági Intézet Piaci Árinformációs Rendszere adatai pedig 16 forintos emelkedést mutattak, így az október 10–16-i hétre az M-es méretű tojás darabja elérte a 108 forintot. Jelenleg 100-120 forint lehet a tojás átlagos fogyasztói ára”
– mondta a lapnak Németh Zoltán tojástermelő.
Sok jóra a jövőben sem számíthatunk:
„Elképesztő módon elszálltak a takarmányárak. Korábban rengeteg kukorica és búza jött be Ukrajnából az EU területére, ezen az útvonalon most akadozik vagy megszűnt a szállítás”
– fogalmazott Németh, hozzátéve: nem lenne szüksége az országnak kukoricaimportra, de az aszály megtizedelte mind a kukorica-, mind pedig a gabonatermést.
Kapcsolódó cikkeink
Folytatódhat jövőre a hitelezés fellendülése?
Akár még a 2021-es rekordévet is túlszárnyalhatja idén a lakossági…
Tovább olvasom >3,7%-kal emelkedtek az árak novemberben
Az októberi 3,2%-os év/év alapú áremelkedést követően novemberben 3,7%-kal nőttek átlagosan…
Tovább olvasom >Nagy Márton: a kormány alacsony szinten tartja az inflációt, a hangsúlyt a termelékenység növelésére kell helyezni
A Központi Statisztikai Hivatal legfrissebb adatai alapján az infláció novemberben…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megjelent a Trade magazin 2024/12-2025/1. száma
A digitális verzió ezúttal is bővített formában, 192 oldalon jelent meg. Alább, a levél alján…
Tovább olvasom >Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >