Novembertől 150 Ft-ba is kerülhet egy tojás
Aszály, háború, forintgyengülés – az infláció a tojást se hagyja ki. Az utóbbi időben heti 20 forinttal drágult a tojás, novemberre így akár 150 forint is lehet az átlagára Magyarországon. Az Eurostat adatai alapján Európa-bajnokok lettünk, ugyanis 9,8 százalékkal nőtt itthon a tojás ára augusztustól szeptemberre.

Magyarország rekorder e téren, gyorsan nő a tojás ára
Ám az emelkedés nem ma kezdődött, a Forbes szerint az agrárszektor.hu már tavaly ilyenkor is azt írta, hogy csúnyán megszaladt a tojás ára Magyarországon. A cikk akkor átlagosan 35 és 50 forint közötti árakról számolt be. A KSH szerint tavaly szeptemberben 46,2 forintba került egy tízes kiszerelésű tojás darabja, míg idén ugyanebben az időszakban már 72,3 forint volt az átlagár – mutat rá az Index.
„Az Agrárközgazdasági Intézet Piaci Árinformációs Rendszere adatai pedig 16 forintos emelkedést mutattak, így az október 10–16-i hétre az M-es méretű tojás darabja elérte a 108 forintot. Jelenleg 100-120 forint lehet a tojás átlagos fogyasztói ára”
– mondta a lapnak Németh Zoltán tojástermelő.
Sok jóra a jövőben sem számíthatunk:
„Elképesztő módon elszálltak a takarmányárak. Korábban rengeteg kukorica és búza jött be Ukrajnából az EU területére, ezen az útvonalon most akadozik vagy megszűnt a szállítás”
– fogalmazott Németh, hozzátéve: nem lenne szüksége az országnak kukoricaimportra, de az aszály megtizedelte mind a kukorica-, mind pedig a gabonatermést.
Kapcsolódó cikkeink
Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Szárnyalnak az árak a baromfipiacon: drágult a csirke, a pulyka és a tojás is
Az elmúlt hónapokban látványos áremelkedés zajlott le a hazai baromfi-…
Tovább olvasom >Lassulás és áremelkedés egyszerre – így alakul a tejpiac nyáron
A tejágazatban egyszerre van jelen a nemzetközi árnövekedés és a…
Tovább olvasom >További cikkeink
OKSZ: A kiskereskedelem nem felelős az emelkedő árakért
A kiskereskedelmi forgalom júniusi 3 százalékos – éves emelkedése az…
Tovább olvasom >A legnagyobb hazai webshopok oldalainak a karbonlábnyomát mérte meg a magyar startup
Tizenhat hazai webshop oldalának karbonlábnyomát mérte meg a Carbon.Crane, az…
Tovább olvasom >Tovább erősödött a magyar termék védjegyek szerepe
Az élelmiszerek esetében a vásárlók 86,6 százaléka előnyben részesíti a…
Tovább olvasom >