Novembertől 150 Ft-ba is kerülhet egy tojás
Aszály, háború, forintgyengülés – az infláció a tojást se hagyja ki. Az utóbbi időben heti 20 forinttal drágult a tojás, novemberre így akár 150 forint is lehet az átlagára Magyarországon. Az Eurostat adatai alapján Európa-bajnokok lettünk, ugyanis 9,8 százalékkal nőtt itthon a tojás ára augusztustól szeptemberre.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2022/10/katherine-chase-BzF1XBy5xOc-unsplash.jpg)
Magyarország rekorder e téren, gyorsan nő a tojás ára
Ám az emelkedés nem ma kezdődött, a Forbes szerint az agrárszektor.hu már tavaly ilyenkor is azt írta, hogy csúnyán megszaladt a tojás ára Magyarországon. A cikk akkor átlagosan 35 és 50 forint közötti árakról számolt be. A KSH szerint tavaly szeptemberben 46,2 forintba került egy tízes kiszerelésű tojás darabja, míg idén ugyanebben az időszakban már 72,3 forint volt az átlagár – mutat rá az Index.
„Az Agrárközgazdasági Intézet Piaci Árinformációs Rendszere adatai pedig 16 forintos emelkedést mutattak, így az október 10–16-i hétre az M-es méretű tojás darabja elérte a 108 forintot. Jelenleg 100-120 forint lehet a tojás átlagos fogyasztói ára”
– mondta a lapnak Németh Zoltán tojástermelő.
Sok jóra a jövőben sem számíthatunk:
„Elképesztő módon elszálltak a takarmányárak. Korábban rengeteg kukorica és búza jött be Ukrajnából az EU területére, ezen az útvonalon most akadozik vagy megszűnt a szállítás”
– fogalmazott Németh, hozzátéve: nem lenne szüksége az országnak kukoricaimportra, de az aszály megtizedelte mind a kukorica-, mind pedig a gabonatermést.
Kapcsolódó cikkeink
A váratlanul alacsony júniusi infláció meglepte az elemzőket
A héten megjelent magyar inflációs adat kellemes meglepetést okozott: a…
Tovább olvasom >Az élelmiszerárak gyorsuló ütemben emelkedtek Németországban
Lassult a németországi infláció júniusban a szövetségi statisztikai hivatal, a…
Tovább olvasom >Az élelmiszerek 1,1 százalékkal drágultak Romániában
Júniusban 4,9 százalékra csökkent az éves infláció Romániában – közölte…
Tovább olvasom >További cikkeink
VOSZ Barométer – 2024. II. negyedév: kötelező optimizmus vagy valódi növekedés?
Az inflációs érzékelés továbbra is jelen van hazai vállalkozásoknál, miközben…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >