Növelte piaci részesedését az okostelefonok területén a Huawei Kínában
Növelte piaci részesedését az okostelefonok területén a Huawei kínai telekommunikációs óriás Kínában a harmadik negyedévben, tovább szűkítve a teret a vetélytársai számára – derül ki a Canalys szingapúri független elemző cég szerdán közzétett jelentéséből.
Az idei harmadik negyedévben Kína szárazföldi területén 97,8 millió okostelefont értékesítettek, ezek közül 41,5 millió darab a Huawei terméke volt. Az okostelefonok forgalma Kínában ezzel emelkedett a második negyedévben jegyzett 97,6 millió darabról, miközben éves összevetésben a piac csökkent, bár a zsugorodás 3 százalékosra mérséklődött.
A Huawei a harmadik negyedévben ezzel rekordszintű piaci részesedésre tett szert: 42 százalékot hasított ki magának, 66 százalékos növekedést produkált éves összevetésben.
A telekommunikációs óriásvállalat így már a hatodik egymást követő negyedévben ért el kétszámjegyű növekedést a kínai piacon, miközben négy legnagyobb vetélytársa – a szintén kínai Oppo, Vivo és Xiaomi, valamint az amerikai Apple – egyre csekélyebb sikert arat: közös részesedésük a második negyedévben tapasztal 54 százalékról a harmadik negyedévre 50 százalékra zsugorodott, szemben a tavalyi év azonos időszakában mért 64 százalékos eredménnyel.
Nicole Peng, a Canalys mobilitásért felelős alelnöke megjegyezte: a Huawei hatalmas különbséget alakított ki maga és a többi eladó között, még a július-szeptemberi időszak második legjobbjaként teljesítő Vivo-nál is 25 százalékponttal nagyobb piaci részesedést hasított ki magának. Hozzátette, az óriásvállalatnak ráadásul az ötödik generációs (5G) hálózat kiépítésében is jelentős előnye van, ami komoly nyomást helyez a belföldi vetélytársaira.
Az Apple továbbra is megtartotta ötödik helyét a kínai piacon, ami a jelentés szerint az iPhone 11 szeptemberi megjelenésének köszönhető, az új termék ugyanis csaknem 40 százalékát tette ki a cég harmadik negyedéves megrendeléseinek a távol-keleti országban.
A Huawei jelenleg a világ második legnagyobb okostelefon-gyártója az Apple után. A vállalatot azonban komoly kihívások elé állította, hogy az Egyesült Államok májusban nemzetbiztonsági okokra hivatkozva feketelistára helyezte, és ezzel az amerikai cégeknek megtiltotta az együttműködést a Huaweijel. A vállalat végül novemberig engedményt kapott Washingtontól, a döntés ugyanis ellehetetleníthette volna a nagy mértékben amerikai beszállítóktól függő céget. A belső piacon azonban kifejezetten élénkítő hatása volt az intézkedésnek, a kínai vásárlók ugyanis hazafias megfontolásból kezdték előnyben részesíteni a Huawei termékeit. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az AI-ban látják az értékesítés növelésének jövőjét a kínai kereskedők
A kínai e-kereskedelmi szektor egyre nagyobb mértékben alkalmazza a mesterséges…
Tovább olvasom >Egymilliárd dolláros iparággá válhat a közösségi kereskedelem 2028-ra
Egy új tanulmány szerint a közösségi kereskedelmi (social commerce) piac…
Tovább olvasom >Kína nyújtotta be eddig a legtöbb GenAI szabadalmat
A Szellemi Tulajdon Világszervezetének (WIPO) legfrissebb jelentése szerint 2014 és…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Zárás után extra vásárlási lehetőséggel várja törzsvásárlóit az Auchan
December 14-én záróra után különleges vásárlási lehetőséget biztosít Bizalomkártyás törzsvásárlóinak…
Tovább olvasom >Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >