Növelte borexportját a bonyhádi Danubiana Kft.
Mintegy 5 százalékkal növelte borkivitelét a bonyhádi székhelyű Danubiana Kft. 2015-ben – közölte a cég ügyvezető igazgatója az MTI-vel.
Schmidt Győző tájékoztatása szerint a német tulajdonú kft. a 2014-es 130 ezer hektoliter után tavaly 138 ezer hektoliter bort értékesített, 10 százalékát a belföldi piacon, 90 százaléka pedig exportra ment, Angliába, a skandináv országokba és Németországba.
A mennyiséggel arányban nőtt a társaság árbevétele is, amely így meghaladja az előző évi 13 millió eurót – tette hozzá.
Schmidt Győző elmondta, a kft. főbb nyugat-európai piacain nem emelkedtek az árak, sőt több partnernél kérdéses volt az árszínvonal megtartása, de végül sikerült megőrizni a korábban kialakult árszintet.
A cég jelentős részben fehér borokat – chardonnay-t, királyleánykát és muskotályfajtákat – exportál. Az ügyvezető arról is beszámolt, hogy a múlt évben világszerte megnőtt a szürkebarát iránti érdeklődés, ami a hasonló olasz fajta, a pino grigio sikeres marketingjének köszönhető.
A cég bonyhádi és gyöngyösi telephelyén feldolgozott szőlő mennyiségét is növelték 2015-ben, a dél-dunántúli, illetve az egri és mátrai borvidékről vásárolt, összesen közel húszezer tonna szőlőből készítettek újbort. A fehér szőlők minőségét nem befolyásolta a csapadékos őszi időjárás, így jó minőségű fehér és rozéborokat vihetnek piacra – mondta az ügyvezető.
Terveik szerint a kft. által értékesített bor mennyisége 2016-ban meghaladja a 140 ezer hektolitert. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Új korszakba lép a Csányi Pincészet
A Villányi borvidék legnagyobb, évszázadokra visszanyúló hagyományokkal rendelkező pincészete, a…
Tovább olvasom >Szorosabb gazdasági és turisztikai partnerségre számíthatunk Montenegróval
Montenegró Magyarország számára kiemelten fontos partner, és a magyar kormány…
Tovább olvasom >Nagy István: a magyar borászok ott vannak a nemzetközi szakmai élvonalban
A magyar borászok ott vannak a nemzetközi szakmai élvonalban, Európában…
Tovább olvasom >További cikkeink
Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >