Növelte borexportját a bonyhádi Danubiana Kft.
Mintegy 5 százalékkal növelte borkivitelét a bonyhádi székhelyű Danubiana Kft. 2015-ben – közölte a cég ügyvezető igazgatója az MTI-vel.
Schmidt Győző tájékoztatása szerint a német tulajdonú kft. a 2014-es 130 ezer hektoliter után tavaly 138 ezer hektoliter bort értékesített, 10 százalékát a belföldi piacon, 90 százaléka pedig exportra ment, Angliába, a skandináv országokba és Németországba.
A mennyiséggel arányban nőtt a társaság árbevétele is, amely így meghaladja az előző évi 13 millió eurót – tette hozzá.
Schmidt Győző elmondta, a kft. főbb nyugat-európai piacain nem emelkedtek az árak, sőt több partnernél kérdéses volt az árszínvonal megtartása, de végül sikerült megőrizni a korábban kialakult árszintet.
A cég jelentős részben fehér borokat – chardonnay-t, királyleánykát és muskotályfajtákat – exportál. Az ügyvezető arról is beszámolt, hogy a múlt évben világszerte megnőtt a szürkebarát iránti érdeklődés, ami a hasonló olasz fajta, a pino grigio sikeres marketingjének köszönhető.
A cég bonyhádi és gyöngyösi telephelyén feldolgozott szőlő mennyiségét is növelték 2015-ben, a dél-dunántúli, illetve az egri és mátrai borvidékről vásárolt, összesen közel húszezer tonna szőlőből készítettek újbort. A fehér szőlők minőségét nem befolyásolta a csapadékos őszi időjárás, így jó minőségű fehér és rozéborokat vihetnek piacra – mondta az ügyvezető.
Terveik szerint a kft. által értékesített bor mennyisége 2016-ban meghaladja a 140 ezer hektolitert. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Szőlő alapú gintermékeket fejlesztett ki a PTE és a Danubiana Kft.
Szőlő alapanyagú, aromavesztés nélküli új gintermékeket és gyártási technológiát fejlesztett…
Tovább olvasom >Ca di Rajo – Menolia Prosecco Extra Brut/Brut/Extra Dry
A Menolia egy Prosecco DOC Treviso, amely a klasszikus Prosecco…
Tovább olvasom >A bőrszépítés nemcsak a krémeken múlik – mit üzen a dietetikus?
A szépségipar régóta hangsúlyozza a külsőleg alkalmazott bőrápolók szerepét, miközben…
Tovább olvasom >További cikkeink
Újrahasználható termékdisplay használatával csökkenti a hulladékot Európa-szerte a dm
A dm drogérialánc több mint 2100 németországi üzletében, valamint más…
Tovább olvasom >Talajmegújító kísérleti mezőgazdasági programot indít a FrieslandCampina, a Lidl és a ReGeNL
A FrieslandCampina, a Lidl és a holland ReGeNL közösen indítanak…
Tovább olvasom >Sehol se lehet rágyújtani a franciáknál, ahol gyerekek vannak
Franciaország betiltja a dohányzást a gyerekek által látogatott közterületeken Július…
Tovább olvasom >