Növelte árbevételét tavaly a Gyulahús Kft.
Az orosz embargó és az angol font esése ellenére öt százalékkal tudta növelni árbevételét tavaly az önkormányzati tulajdonú Gyulahús Kft. A vállalat idén az exportpiacok bővítésére koncentrál – nyilatkozta a cég ügyvezető igazgatója az MTI-nek.
Daka Zsolt elmondta: míg 2015-ben 5 milliárd 44 millió forint volt az árbevételük, ez tavaly elérte az 5 milliárd 300 millió forintos határt, hozzátéve, hogy az eredményadatok március második felére válnak véglegessé.
Kifejtette: a 2015-ös, félmilliárd forintos nyereség várhatóan némileg visszaesik, ugyanis tavaly többet fordítottak marketingre, és az év második felében az alapanyagok drágulása is éreztette hatását. „Körülbelül 20-25 százalékos áremelkedés következett be a tőkehúspiacon az év eleji áfacsökkentés ellenére” – fogalmazott.
Daka Zsolt kifejtette: az árbevétel-növekedés mögött volumennövekedés áll, közel 480 tonnával több terméket gyártottak tavaly, mint egy évvel korábban.
Főként a belföldi piacok teljesítettek jól, több kereskedelmi partnerrel sikerült kapcsolatot kialakítani, több partner esetében sikerült bővíteni a termékkínálatot, illetve a nagyobb kereskedelmi láncok több boltban forgalmazzák a gyulai termékeket – magyarázta. „Bízunk abban, hogy sikerült a gyulai márkát visszaemelni a régi fényébe, illetve hogy jó úton haladunk ennek érdekében.”
Daka Zsolt az idei év egyik nagy feladatának az exportpiacok építését nevezte, export tekintetében ugyanis várhatóan stagnálást hoz a 2016-os év. Az orosz embargó jelentős kiesést jelent; az embargó előtt évi száz tonnánál többet exportáltak oda, most pedig nemcsak az orosz, hanem az egykori szovjet tagköztársaságok vevőit is elvesztették.
A társaság egyre bővülő mértékben exportál Angliába, ám a font Brexit miatt bekövetkezett gyengülése több tízmillió forintos árbevétel elmaradást okozott – magyarázta.
Korábban megpróbáltak betörni a szlovák és a lengyel piacra, de azt tapasztalják, hogy északon a magyarlakta sávig lehet terjeszkedni, azaz Szlovákiának a felvidéki részeire lehet bejutni a termékekkel; a lengyel piac pedig meglehetősen zárt, nagyon védik a hazai cégeket, a fogyasztók erősen nemzeti érzelmek alapján vásárolnak.
Jelenleg német, olasz és kazah kapcsolatokat építenek, az ügyvezető bizakodó, hogy ezek „tekintélyes volument jelentenek majd a jövőben”, még úgy is, hogy a németek nem feltétlenül a paprikás termékeket részesítik előnyben.
Hozzátette: idén részt vesznek egy holland és egy kölni élelmiszerkiállításon, és március elején Tokióba utaznak. Tavaly már jelen voltak a távol-keleti ország expóján, de tudják, hogy a japánok hosszabb idő alatt hozzák meg a döntést. „Ha mi nem mutatjuk meg magunkat, ők nem fognak gyulai termékekért kopogtatni, ezért fontos, hogy ott legyünk”.
Daka Zsolt kifejtette: idén is 4-5 százalékos árbevétel-bővülést céloznak, emellett kétszáz millió forintos technológiai fejlesztést terveznek. Főként élelmiszerhigiéniai jellegű, üzembiztonsági feladatokat szolgáló beruházásokról van szó, amelyek a minőségi termelés javítását szolgálják, a jelenlegi 250 fős alkalmazotti létszám növelésével nem járnak.
A Gyulahús Kft.-nél idén is terveznek termékinnovációt, de erről az ügyvezető konkrétumokat még nem kívánt elárulni. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Egészséges, rostban és fehérjében gazdag húskészítményeket fejlesztettek ki Debrecenben
Új, egészségvédő, rostban és fehérjében gazdag, egyedi bioaktív hatóanyagokat tartalmazó…
Tovább olvasom >IFFA 2025: megmutatta erejét a hús- és fehérjeipar Frankfurtban
Több mint 1000 kiállító és 63117 szakmai látogató részvételével zajlott…
Tovább olvasom >Emelkedett a vágómarha termelői ára 2025 első 16 hetében
Az AKI PÁIR adatai szerint emelkedtek a vágómarha termelői árai…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kik nyertek és kik buktak 2024-ben? – Látványos eredménykülönbségek az élelmiszer-kiskereskedelemben
A 2024-es üzleti év mérlege az élelmiszer-kiskereskedelmi szektorban látványosan kettévált:…
Tovább olvasom >Kamatból több a haszon, mint húsból – a Pick Szeged eredményeinek új arányai
Látszólag szerény növekedés jellemezte 2024-ben a Pick Szeged Zrt. működését,…
Tovább olvasom >Auchan: csökkenő bevételek mellett is megsokszorozott nyereség 2024-ben
Látványos nyereségnövekedéssel zárta a 2024-es üzleti évet az Auchan Magyarország:…
Tovább olvasom >