Növelte árbevételét a Tamási-Hús Kft. tavaly
Mintegy öt százalékkal növelte árbevételét és csaknem tíz százalékkal termelését a császárszalonnát gyártó Tamási-Hús Kft. tavaly – közölte az osztrák tulajdonú cég ügyvezető igazgatója az MTI-vel.
A kft. nettó árbevétele az előző évi 11,7 milliárd forint után 2016-ban várhatóan 12,6 milliárd forint körül alakul, és mintegy 400 millió forint pozitív eredménnyel zárják az évet – mondta Sándorné Rozinger Mária.
A társaság tamási üzemében tavaly az előző évinél 590 tonnával több, 7250 tonna kész terméket állítottak elő, amelyhez 11 600 tonna csontos-bőrös szalonnát használtak fel. A 2005-ben alakult kft. elsősorban nyugat-európai nyersanyagból állít elő sült, füstölt, főtt, szeletelt, darabolt császárszalonnát. Belföldi vágóhidakról az alapanyag mintegy tíz százalékát szerezték be.
A cégnek 2016-ban kisebb arányban nőtt az árbevétele, mint 2015-ben, amit a cégvezető az alapanyagárak máig tartó, mintegy ötvenszázalékos növekedésével magyarázott. A növekedést csak a – kizárólag exportra gyártott – sült szalonna esetében tudták áthárítani a vevőkre, a főtt és füstölt, szeletelt termékek esetében a növekedés felét tudta érvényesíteni áraiban a társaság. A cég termékeit 40 százalékban belföldön, 60 százalékban külpiacon, főleg Németországban és Angliában értékesítették. A Tamási-Hús 2013 óta nem szállíthat az európai uniós embargó miatt Oroszországba; az orosz kivitel addig exportjuk 5 százaléka volt.
A 300 főt foglalkoztató társaságnál idén az alapanyagárak csökkenésére, a jelenlegi piacok megtartására és 10 százalékos árbevétel-növekedésre számítanak – mondta az ügyvezető. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Kolbászból a kerítés, szalonnából a tető – A nap képe
Hentesdekoráció egy bánsági vásárban.
Tovább olvasom >Monóban szól jobban a fűszerpiac
Nem lesznek kevésbé fűszeresek az év végi ünnepi asztal fogásai…
Tovább olvasom >Nébih: császárszalonnát hívott vissza a Penny-Market Kft.
A Penny-Market Kft. visszahívja a forgalomból a Dárdás főtt, füstölt,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Németországban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi árak emelkedése februárban
Németországban februárban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi…
Tovább olvasom >Egyensúly és szépség a mindennapokban – A Balance by Béres Alexandra termékei már elérhetők a Rossmannban
Béres Alexandra Balance márkája új szépségápolási termékekkel debütált a Rossmannban,…
Tovább olvasom >Március 14-én fogyasztóvédelmi napot tartanak az Auchan áruházak
Az Auchan Magyarország 2017-től a Covid járvány megjelenéséig minden évben…
Tovább olvasom >