Növelte árbevételét a Coop tavaly
A Coop Gazdasági Csoport árbevétele 550 milliárd forint volt tavaly, 20 milliárd forinttal több az előző évinél – tájékoztatta a Co-op Hungary Zrt. csütörtökön az MTI-t.
A közlemény szerint a társaság csütörtöki budapesti közgyűlésén Tóth Géza, a cég vezérigazgatója elmondta: az árbevételt csökkentette, hogy az üzletek elvesztették a dohányárusítás jogát, és az általános fogyasztási hajlandóság sem növekedett számottevően a lakosság körében. Ezt azonban ellensúlyozta az egyes boltokhoz kapcsolódó trafikok hálózata, amelyek „visszaszerezték” az elvesztett vevőkör egy részét.
Szintén hozzájárult az árbevétel növekedéséhez a 2012-ben átvett 63 Match, illetve Profi üzlet, valamint az ugyanebben az évben csatlakozott két új régió, a Piliscsoport Kft. és a Polus-Coop Zrt., ezekkel az üzletlánc 111 új taggal bővült.
A közgyűlésen a tagok jóváhagyták az igazgatóság által kidolgozott középtávú stratégiát is, amely a költségcsökkentést, az informatikai, marketing és törzsvásárlói programok fejlesztését, a meglévő pozíciók erősítését, valamint a franchise-tagok között egyes tevékenységek integrációját célozza.
A közlemény szerint az üzletlánc célja, hogy a franchise-hálózatot kihasználva bizonyos tevékenységeket, a működés egyes kereskedelmi, gazdasági és logisztikai feladatait integrálja, és ezáltal növelje hatékonyságát.
A jövőben szorosabb együttműködés jöhet létre a regionális szereplők között az informatika, a marketing területén, valamint tovább erősítené a Coop a törzsvásárlói programját is. Utóbbiról Tóth Géza vezérigazgató elmondta: a törzsvásárlók számát jelentősen tudta növelni a hálózat, ez a kör mára eléri a 814 ezret, a társaság azonban már rövid távon egymillióra növelné létszámukat – áll a közleményben.
A Coop csoportnak csaknem 700 kis- és középvállalkozás a tagja. Mintegy 32 ezer dolgozójával az országban az egyik legnagyobb kistelepülési foglalkoztató.
A Coop csoport klasszikus franchise láncként működik, a franchise jog tulajdonosa a Co-op Hungary Zrt. Az üzletláncnak már több mint 3000 franchise boltja van, emellett további 2000 üzletet lát el áruval, és naponta mintegy 1,5 millió vevő fordul meg egységeiben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >Díjemelés a Magyar Postánál: ennyibe kerülnek majd a leggyakoribb postai szolgáltatások 2025-ben
A Magyar Posta célkitűzése továbbra is az, hogy hatékonyan és…
Tovább olvasom >Nébih: rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat hívott vissza az LPP Hungary Kft.
A SINSAY márkájú, rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat a termékről leváló fóliaréteg…
Tovább olvasom >