Növelni kívánja piaci részesedését a Húscéh
A következő másfél-két évben a jelenlegi 25-ről 5-7 %-kal kívánja növelni részesedését a belföldi piacon a több mint 30 magyar húsipari vállalkozást képviselőVállalkozó Húsiparosok és Húskereskedők Szövetsége (Húscéh).
Babati Zoltán, a Húscéh elnöke hozzátette: ezért is bízták meg a főként belföldi piacra termelő kis- és közepes méretű cégek a Húscéhet, hogy képviselje őket az első Fenntartható Élelmiszerlánc Világtalálkozón Budapesten, ahol a közönségprogramok résztvevői megkóstolhatják a magyar kkv-k termékeit. Az eseményt magyar kezdeményezésre rendezik meg augusztus 17-22. között.
Babati Zoltán elmondta: a magyar húsipar termelésének mintegy negyedét adják a Húscéhbe tömörült vállalkozások. Ez átlagosan évente mintegy 70-80 milliárd forintos árbevételt jelent. A cégek termékeik mintegy 90 százalékát belföldön értékesítik.
A Húscéh elnöke kiemelte, hogy az eltelt két évtizedben az ágazatban tevékenykedő kis- és közepes vállalkozások több tízmilliárd forintot fordítottak fejlesztésre. Számukra volt ugyanis a legnehezebb teljesíteni az uniós követelményeket. Ezért minden uniós pályázati lehetőséget megragadtak annak érdekében, hogy forrásokat biztosítsanak a vállalkozásaik fejlesztéséhez – mondta Babati Zoltán – írja az MTI nyomán a Magyar Nemzet Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Az OECD-ben 4,2 százalékra lassult az éves infláció márciusban
A Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) tagországaiban a fogyasztói…
Tovább olvasom >Új környezetvédelmi bírságok: a cégeknek mostantól mélyebben a zsebükbe kell nyúlniuk
2025 májusától az engedélyeztetési, levegővédelmi, zajvédelmi, hulladékgazdálkodási bírságokat szabályozó, valamint…
Tovább olvasom >Higiénia kompromisszumok nélkül
A női higiéniai termékek piacán egyre inkább előtérbe kerülnek a…
Tovább olvasom >