Növelné az agrártárca a hungarikumok támogatását
Az agrártárca a következő években növelni kívánja az évi mintegy 500 millió forintos, a hungarikumok támogatására szolgáló keretet – mondta a földművelésügyi miniszter hétfőn Budapesten, az első Paprika Market megnyitóján.
Fazekas Sándor a főváros legnagyobb alapterületű hungarikum ajándékáruházának hivatalos átadásán elmondta: a most rendelkezésre álló mintegy félmilliárd forintból támogatják például a hagyományőrző szervezeteket, illetve finanszírozzák több hungarikum reklám- és marketingköltségét.
Elmondása szerint a keret növelésére azért van szükség, mert a hungarikumok száma emelkedik – most 54 van -, és például az élelmiszer jellegű termékeknél szükség lehet az ismételt piaci bevezetésre, így például a debreceni páros kolbász esetében.
A hungarikumok a magyar nép kimagasló teljesítményei, minél szélesebb körű megismertetésük fontos a bel- és a külpiacokon is – fűzte hozzá a miniszter.
Fazekas Sándor az MTI-nek elmondta: a hungarikumok minősítési rendszere alulról építkezik, a termékek köre civil kezdeményezésre bővül. Hungarikum ugyanis csak az a magyar csúcsteljesítmény lehet, amelyet egy adott magyar közösség magáénak érez és azt gondozza – emlékeztetett a miniszter.
Úgy vélekedett, a hungarikumok száma száz körüli lehet majd, a magyar értéktár azonban ennél nagyobb is lehet.
Lipcsey György, a Magyar Turizmus Zrt. (MT Zrt.) agrármarketing vezérigazgató-helyettese szerint a Paprika Market és a hasonló kezdeményezések jól szolgálják, hogy a nagyközönség is megismerje a magyar termékek legjavát.
Az MTI-nek elmondta: az MT Zrt. az idén az Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállításon és Vásáron (OMÉK) kívül belföldi promócióra mintegy 180 millió forintot, jövőre ennek mintegy másfélszeresét költi.
Rácz Péter, a Paprika Market tulajdonosa az MTI-t arról tájékoztatta, hogy a terveik szerint már jövőre megnyitnak egy hasonló ajándékáruházat, a helyszínét egyelőre nem közölte.
Beszámolt arról, hogy a most átadott üzletben a tesztüzem hét hónapja alatt 18 ezer vásárló fordult meg, és 53 ezer terméket vásárolt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Vidéki vendéglátóhelyek támogatása
Szeptember elején véget ért a Magyarország Kormánya által a vidéki…
Tovább olvasom >Több mint 100 millió forint értékű adománnyal támogatja a Lidl a Heim Pál Gyermekkórházat
Hazánk piacvezető kiskereskedelmi áruházlánca meghosszabbította öt éve tartó támogatói együttműködését…
Tovább olvasom >Sikeres teszten estek át a hegyes-erős paprika vetőmagok: ígéretes eredmények a Nébih kísérletében
A Szupermenta nyár eleji terméktesztjében vizsgált hegyes-erős paprika vetőmagok továbbra…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >A 3,01 literes üdítőspalackok vitája: nem szándékos rendszerkerülés, hanem átmeneti megoldás
A magyar piacon megjelenő, 3,01 literes üdítőspalackok körüli vita kapcsán…
Tovább olvasom >