Növelné a forgalmát a magyar piacon egy erdélyi húsüzem
Újfajta húskészítményekből álló e-mentes termékcsaláddal növelné forgalmát a magyarországi piacon a sepsiszentgyörgyi Bertis csoport – közölte a cég az MTI-vel.

Hagyományos erdélyi ízvilágban gondolkozik a cég
A cég termékei a közlemény szerint a hagyományos erdélyi ízvilágot képviselik a belföldi piacon, vevőkörüket a közeljövőben természetes alapanyagokkal tartósított, jelentős részben kézi munkával előállított húskészítményekkel bővítenék.
Az alapanyagot a Bertis nagyrészt a mohácsi húsüzemből vásárolja. Az évi csaknem 4200 tonna húsnak körülbelül 5 százaléka kerül vissza a feldolgozott termékekben Magyarországra, a többit külföldön értékesítik – írták az MTI kérdésére.
A közlemény alapján az 1992-ben alapított cég piaci részesedése a magyar többségű romániai megyékben 80 százalékos, Erdély többi részén 20-30 százalékos.
A majdnem 1200 munkavállalót foglalkoztató Bertis SLR garázscégből nőtte ki magát regionális piacvezetővé. Jelenleg Sepsiszentgyörgyön és Gyergyószentmiklóson működtetnek üzemeket, saját áruházaikban más magyar gyártók termékeinek is helyet adnak. Termékeiket Magyarországon Székely Csemege márkanéven kínálják.
A 3 éve alapított leányvállalatuk a nyilvános beszámoló alapján tavaly még veszteséges volt, de már majdnem 500 millió forintos forgalommal zárt.
Az erdélyi anyacég átszámítva 2022-ben 22,6 milliárd forintos, 2023-ban 26,5 milliárd forintos forgalmat ért el, nyereségük 675,9 millió, illetve 595,8 millió forint volt – közölték.
Kapcsolódó cikkeink
Elindult a Székely Gyors és a Csíksomlyó Expressz Erdélybe
Elindult a Székely Gyors és a Csíksomlyó Expressz a csíksomlyói…
Tovább olvasom >Emelkedett a szarvasmarhavágások száma az év elején
A magyarországi vágóhidakon 23,3 ezer darab szarvasmarhát vágtak le 2025…
Tovább olvasom >Egészséges, rostban és fehérjében gazdag húskészítményeket fejlesztettek ki Debrecenben
Új, egészségvédő, rostban és fehérjében gazdag, egyedi bioaktív hatóanyagokat tartalmazó…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Fokhagyma az európai piacokon: Miért nem garantál alacsony árakat a bőséges kínai termés?
Bár Kína idén kiemelkedő fokhagymatermést könyvelhet el, az európai fogyasztók…
Tovább olvasom >