Növelné a forgalmát a magyar piacon egy erdélyi húsüzem
Újfajta húskészítményekből álló e-mentes termékcsaláddal növelné forgalmát a magyarországi piacon a sepsiszentgyörgyi Bertis csoport – közölte a cég az MTI-vel.

Hagyományos erdélyi ízvilágban gondolkozik a cég
A cég termékei a közlemény szerint a hagyományos erdélyi ízvilágot képviselik a belföldi piacon, vevőkörüket a közeljövőben természetes alapanyagokkal tartósított, jelentős részben kézi munkával előállított húskészítményekkel bővítenék.
Az alapanyagot a Bertis nagyrészt a mohácsi húsüzemből vásárolja. Az évi csaknem 4200 tonna húsnak körülbelül 5 százaléka kerül vissza a feldolgozott termékekben Magyarországra, a többit külföldön értékesítik – írták az MTI kérdésére.
A közlemény alapján az 1992-ben alapított cég piaci részesedése a magyar többségű romániai megyékben 80 százalékos, Erdély többi részén 20-30 százalékos.
A majdnem 1200 munkavállalót foglalkoztató Bertis SLR garázscégből nőtte ki magát regionális piacvezetővé. Jelenleg Sepsiszentgyörgyön és Gyergyószentmiklóson működtetnek üzemeket, saját áruházaikban más magyar gyártók termékeinek is helyet adnak. Termékeiket Magyarországon Székely Csemege márkanéven kínálják.
A 3 éve alapított leányvállalatuk a nyilvános beszámoló alapján tavaly még veszteséges volt, de már majdnem 500 millió forintos forgalommal zárt.
Az erdélyi anyacég átszámítva 2022-ben 22,6 milliárd forintos, 2023-ban 26,5 milliárd forintos forgalmat ért el, nyereségük 675,9 millió, illetve 595,8 millió forint volt – közölték.
Kapcsolódó cikkeink
IFFA 2025: megmutatta erejét a hús- és fehérjeipar Frankfurtban
Több mint 1000 kiállító és 63117 szakmai látogató részvételével zajlott…
Tovább olvasom >UNESCO-busz néven indult szászföldi látnivalókat összekötő turistajárat Erdélyben
UNESCO-busz néven indított szászföldi látnivalókat érintő turistajáratot Erdélyben egy turisztikai…
Tovább olvasom >Emelkedett a vágómarha termelői ára 2025 első 16 hetében
Az AKI PÁIR adatai szerint emelkedtek a vágómarha termelői árai…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egy korszak lezárul, egy új indul – marketingvezetői váltás az Eisbergnél
Két év után búcsúzik az Eisbergtől Gál Judit, a cég…
Tovább olvasom >Új korszak a világgazdaságban? – Új kihívások hazánk előtt
2025 májusa a világgazdaságban a változások felgyorsulását hozta. A Közel-Keleten…
Tovább olvasom >Így maradhat egészséges a haj és bőr a közeledő nyári kánikulában is
A hajformázás, festés és szárítás mind gyengíthetik a haj belső…
Tovább olvasom >