Növelné a forgalmát a magyar piacon egy erdélyi húsüzem
Újfajta húskészítményekből álló e-mentes termékcsaláddal növelné forgalmát a magyarországi piacon a sepsiszentgyörgyi Bertis csoport – közölte a cég az MTI-vel.

Hagyományos erdélyi ízvilágban gondolkozik a cég
A cég termékei a közlemény szerint a hagyományos erdélyi ízvilágot képviselik a belföldi piacon, vevőkörüket a közeljövőben természetes alapanyagokkal tartósított, jelentős részben kézi munkával előállított húskészítményekkel bővítenék.
Az alapanyagot a Bertis nagyrészt a mohácsi húsüzemből vásárolja. Az évi csaknem 4200 tonna húsnak körülbelül 5 százaléka kerül vissza a feldolgozott termékekben Magyarországra, a többit külföldön értékesítik – írták az MTI kérdésére.
A közlemény alapján az 1992-ben alapított cég piaci részesedése a magyar többségű romániai megyékben 80 százalékos, Erdély többi részén 20-30 százalékos.
A majdnem 1200 munkavállalót foglalkoztató Bertis SLR garázscégből nőtte ki magát regionális piacvezetővé. Jelenleg Sepsiszentgyörgyön és Gyergyószentmiklóson működtetnek üzemeket, saját áruházaikban más magyar gyártók termékeinek is helyet adnak. Termékeiket Magyarországon Székely Csemege márkanéven kínálják.
A 3 éve alapított leányvállalatuk a nyilvános beszámoló alapján tavaly még veszteséges volt, de már majdnem 500 millió forintos forgalommal zárt.
Az erdélyi anyacég átszámítva 2022-ben 22,6 milliárd forintos, 2023-ban 26,5 milliárd forintos forgalmat ért el, nyereségük 675,9 millió, illetve 595,8 millió forint volt – közölték.
Kapcsolódó cikkeink
Az élelmiszertermelést nem lehet elválasztani a termőföldtől
A műhús egy csinálmány, mi pedig ragaszkodunk ahhoz, hogy az…
Tovább olvasom >Mérséklődik a vágósertés termelői ára
Az Egyesült Államokban a sertés ára 1,94 dollár (USD)/kilogramm hasított…
Tovább olvasom >Az Unióban is emelkedik a vágómarha termelői ára
Az AKI vágási statisztikai adatai szerint Magyarországon 2025 januárjában a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Árrésstop árnyékában: így alakulnak a húsvéti bevásárlás költségei 2025-ben
Az idei húsvéti bevásárlási szezon igazi meglepetése nem a csokinyúl…
Tovább olvasom >Innovatív gombafehérjés desszerteket fejlesztett az Eroski
A spanyol Eroski áruházlánc a catering terén vezető Ausolannal, az…
Tovább olvasom >Csökkenő születésszám, növekvő kihívások
A demográfiai trendek és a fogyasztói szokások alakulása egyaránt formálja…
Tovább olvasom >