Növeli a vendéglátóhelyek bevételeit a bankkártyás fizetés terjedése
Mintegy 7-8 százalékkal növelheti a bevételt a kártyás fizetés a vendéglátóhelyeken, főként a gyorsabb és zökkenőmentes kiszolgálás miatt. Ráadásul a borravalót sem befolyásolja már a bankkártyás fizetés: a legtöbb fogyasztó a kiszolgálás minősége alapján dönt, és ha megfelelő a fizetési rendszer, a vásárlók 54 százaléka is ad legalább 5 százalék borravalót – olvasható a Világgazdaság Online-on.
A jelek szerint egyre inkább a készpénzmentesség felé tart a vendéglátás is; a kártyás fizetésnél ugyanis kevesebb a hibalehetőség, gyorsul a kiszolgálás miközben akár percről percre is nyomon követhető a pultok forgalma – derül ki a HelloPay közleményéből.
A bizalom a kereskedők és a vásárlók részéről is folyamatosan nő, ráadásul minél több vendég fizet kártyával, a tulajdonosok annál több és részletesebb információt kapnak mind a forgalomról, mind a kiszolgálás minőségéről.
Mindezt egy vendéglátó és fesztivál szektorra szabott kártyás fizetési rendszer teszi lehetővé, amelyet 2015-ben talált ki egy magyar cég. A HelloPay Zrt. tip-slider rendszerét ma már közel száz budapesti szórakozóhely alkalmazza, amely révén sikerült visszahozni a borravalót nem csak a fesztiválokon hanem a zsúfolt fővárosi szórakozóhelyeken is. A rendszer alapja egy, a kártyaterminál mellé beépített érintőképernyő, amelyen a vásárló fizetés előtt kiválaszthatja a kívánt mértékű borravalót.
A rendszer 2016-ban debütált, és azóta több mint 85 készpénzmentes rendezvényen, valamint közel száz fővárosi szórakozóhelyen alkalmazták. Tapasztalataik szerint 2018-ban a vendéglátó szektorba kihelyezett speciális terminálokon közel megduplázódott a bankkártya forgalom, a fizetést megkönnyítő rendszerek iránt pedig egyre növekvő a fogyasztói igény.
2018-ban a vendéglátó szektorban 2542 forintos, a fesztiválokon 2012 forintos volt a bankkártyás vásárlások átlaga HelloPay terminálokon.
A forgalmi adatokhoz való azonnali hozzáférés a pultosok, pincérek munkáját is ellenőrizhetővé teszi. A borravaló mértéke ugyanis a legtöbb esetben nem csak a fogyasztói magatartástól függ, hanem a kiszolgálás minőségétől, így ha a borravaló terminálonként feltűnően eltérő egy adott egységben, az a személyzet munkáját is minősíti.
A különleges rendszeren keresztül 2018-ban több mint 1,2 millió fizetési tranzakciónál adtak borravalót a terminálokon, a leggyakoribb értékek a 0, 10 és 5 százalék voltak. (vg.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Akit a szakma gőze megcsapott
A 2024. év egyik Gundel-díjazottja Rácz Mihály, a családi vállalkozásban…
Tovább olvasom >NGM: a SZÉP-kártya tulajdonosok közel 12 százalékkal többet költöttek kártyáikról 2025 első negyedévében, mint tavaly
A SZÉP-kártya tulajdonosok közel 12 százalékkal többet költöttek kártyáikról 2025…
Tovább olvasom >Semsei Rudolf : Nálam mindig a vendég az első!
A Vakvarjú éttermek, a Dobay cukrászdák és a Budapest Party…
Tovább olvasom >További cikkeink
Samponutántöltés – A nap képe
Svéd fenntarthatósági megoldás – ráadásul a felirat szerint a megtakarítás…
Tovább olvasom >Május 17-én minden út a sörfőzdékhez vezet!
Hétvégén, május 17-én, szombaton országos program keretében nyílnak meg az…
Tovább olvasom >