Növeli a vendéglátóhelyek bevételeit a bankkártyás fizetés terjedése
Mintegy 7-8 százalékkal növelheti a bevételt a kártyás fizetés a vendéglátóhelyeken, főként a gyorsabb és zökkenőmentes kiszolgálás miatt. Ráadásul a borravalót sem befolyásolja már a bankkártyás fizetés: a legtöbb fogyasztó a kiszolgálás minősége alapján dönt, és ha megfelelő a fizetési rendszer, a vásárlók 54 százaléka is ad legalább 5 százalék borravalót – olvasható a Világgazdaság Online-on.
A jelek szerint egyre inkább a készpénzmentesség felé tart a vendéglátás is; a kártyás fizetésnél ugyanis kevesebb a hibalehetőség, gyorsul a kiszolgálás miközben akár percről percre is nyomon követhető a pultok forgalma – derül ki a HelloPay közleményéből.
A bizalom a kereskedők és a vásárlók részéről is folyamatosan nő, ráadásul minél több vendég fizet kártyával, a tulajdonosok annál több és részletesebb információt kapnak mind a forgalomról, mind a kiszolgálás minőségéről.
Mindezt egy vendéglátó és fesztivál szektorra szabott kártyás fizetési rendszer teszi lehetővé, amelyet 2015-ben talált ki egy magyar cég. A HelloPay Zrt. tip-slider rendszerét ma már közel száz budapesti szórakozóhely alkalmazza, amely révén sikerült visszahozni a borravalót nem csak a fesztiválokon hanem a zsúfolt fővárosi szórakozóhelyeken is. A rendszer alapja egy, a kártyaterminál mellé beépített érintőképernyő, amelyen a vásárló fizetés előtt kiválaszthatja a kívánt mértékű borravalót.
A rendszer 2016-ban debütált, és azóta több mint 85 készpénzmentes rendezvényen, valamint közel száz fővárosi szórakozóhelyen alkalmazták. Tapasztalataik szerint 2018-ban a vendéglátó szektorba kihelyezett speciális terminálokon közel megduplázódott a bankkártya forgalom, a fizetést megkönnyítő rendszerek iránt pedig egyre növekvő a fogyasztói igény.
2018-ban a vendéglátó szektorban 2542 forintos, a fesztiválokon 2012 forintos volt a bankkártyás vásárlások átlaga HelloPay terminálokon.
A forgalmi adatokhoz való azonnali hozzáférés a pultosok, pincérek munkáját is ellenőrizhetővé teszi. A borravaló mértéke ugyanis a legtöbb esetben nem csak a fogyasztói magatartástól függ, hanem a kiszolgálás minőségétől, így ha a borravaló terminálonként feltűnően eltérő egy adott egységben, az a személyzet munkáját is minősíti.
A különleges rendszeren keresztül 2018-ban több mint 1,2 millió fizetési tranzakciónál adtak borravalót a terminálokon, a leggyakoribb értékek a 0, 10 és 5 százalék voltak. (vg.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Nem múló optimizmussal
Kovács Lászlótól, az ipartestület elnökétől, ahogy minden év elején, ezúttal…
Tovább olvasom >Várakozások az USA-ban
Az amerikai Nation’s Restaurant News november eleji cikkében azt taglalta,…
Tovább olvasom >Megvan az itthoni vendéglátóipari költés lélektani határa
Többek között ez is kiderül abból a reprezentatív kutatásból, amely…
Tovább olvasom >További cikkeink
Elboronáljuk – A nap videója
De nem is akárhogyan! Fantasztikus ötlet – emberi kreativitás, AI-segítség…
Tovább olvasom >Quadratisch, demokratisch, gut – A nap képe
Menj szavazni – üzeni egy demokratikus csokoládé. Hétfő reggel már…
Tovább olvasom >