Növekvő sajátmárkás forgalom a Metrónál

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 03. 20. 09:06

2024/25-ös üzleti évének első öt hónapjában 24,8%-ra növelte sajátmárkás termékeinek forgalmi arányát a Metro nagykereskedelmi vállalat, ami 2 százalékpontos növekedést jelent az előző évhez képest.

A vállalat tájékoztatása szerint öt országban már a 30%-os határt is átlépte e termékek részesedése a forgalomból, például Spanyolországban, ahol az arány meghaladja a 38%-ot, valamint Olaszországban, Portugáliában, Horvátországban és Franciaországban. Németországban is folyamatosan növekszik a sajátmárkák forgalma.

Steffen Greubel, a Metro vezérigazgatója kiemelte, hogy a sajátmárkák a vállalat sCore nagykereskedelmi stratégiájának alapját képezik. Az elmúlt két évben a vállalat sajátmárkás termékekből származó forgalma több mint két milliárd euróval nőtt, és az arány 16%-ról majdnem 25%-ra emelkedett. A Metro célja, hogy 2030-ig 35% fölé növelje ezt az arányt.

A vállalat számára az egyik legfontosabb ügyfélkört a szállodák, éttermek és cateringcégek (HoReCa) jelentik, amely szegmensben 20%-os növekedést regisztrált. A kereslet a termékkategóriák közül a friss és ultrafriss termékek – különösen a hús, hal, tejtermékek és fagyasztott élelmiszerek – iránt nőtt a legnagyobb mértékben.

Címkék: ,

Kapcsolódó cikkeink