Növekvő sajátmárkás forgalom a Metrónál
2024/25-ös üzleti évének első öt hónapjában 24,8%-ra növelte sajátmárkás termékeinek forgalmi arányát a Metro nagykereskedelmi vállalat, ami 2 százalékpontos növekedést jelent az előző évhez képest.
A vállalat tájékoztatása szerint öt országban már a 30%-os határt is átlépte e termékek részesedése a forgalomból, például Spanyolországban, ahol az arány meghaladja a 38%-ot, valamint Olaszországban, Portugáliában, Horvátországban és Franciaországban. Németországban is folyamatosan növekszik a sajátmárkák forgalma.
Steffen Greubel, a Metro AG vezérigazgatója kiemelte, hogy a sajátmárkák a vállalat sCore nagykereskedelmi stratégiájának alapját képezik. Az elmúlt két évben a vállalat sajátmárkás termékekből származó forgalma több mint két milliárd euróval nőtt, és az arány 16%-ról majdnem 25%-ra emelkedett. A Metro célja, hogy 2030-ig 35% fölé növelje ezt az arányt.
A vállalat számára az egyik legfontosabb ügyfélkört a szállodák, éttermek és cateringcégek (HoReCa) jelentik, amely szegmensben 20%-os növekedést regisztrált. A kereslet a termékkategóriák közül a friss és ultrafriss termékek – különösen a hús, hal, tejtermékek és fagyasztott élelmiszerek – iránt nőtt a legnagyobb mértékben.
Kapcsolódó cikkeink
A jövő már elkezdődött – Gondolatok az Innovációk napjáról
Hogyan formálják az innovációk a kereskedelem és az élelmiszeripar jövőjét?…
Tovább olvasom >Hogy iszod a kávét, rázva vagy keverve?
Egyre több szín, egyre meglepőbb ízek – még mindig növekszik…
Tovább olvasom >További cikkeink
Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Kiszámíthatatlan szezont hozott 2025 a csonthéjas gyümölcsök piacán
Ellentétes tendenciák jellemzik a 2025-ös csonthéjas gyümölcsszezont világszerte: miközben egyes…
Tovább olvasom >Top 10-es listán a legjobb túrógombóc lelőhelyek
Van egy étel, ami generációkon átívelő kedvenc, egyszerre idézi a…
Tovább olvasom >