Növekvő sajátmárkás forgalom a Metrónál
2024/25-ös üzleti évének első öt hónapjában 24,8%-ra növelte sajátmárkás termékeinek forgalmi arányát a Metro nagykereskedelmi vállalat, ami 2 százalékpontos növekedést jelent az előző évhez képest.
A vállalat tájékoztatása szerint öt országban már a 30%-os határt is átlépte e termékek részesedése a forgalomból, például Spanyolországban, ahol az arány meghaladja a 38%-ot, valamint Olaszországban, Portugáliában, Horvátországban és Franciaországban. Németországban is folyamatosan növekszik a sajátmárkák forgalma.
Steffen Greubel, a Metro AG vezérigazgatója kiemelte, hogy a sajátmárkák a vállalat sCore nagykereskedelmi stratégiájának alapját képezik. Az elmúlt két évben a vállalat sajátmárkás termékekből származó forgalma több mint két milliárd euróval nőtt, és az arány 16%-ról majdnem 25%-ra emelkedett. A Metro célja, hogy 2030-ig 35% fölé növelje ezt az arányt.
A vállalat számára az egyik legfontosabb ügyfélkört a szállodák, éttermek és cateringcégek (HoReCa) jelentik, amely szegmensben 20%-os növekedést regisztrált. A kereslet a termékkategóriák közül a friss és ultrafriss termékek – különösen a hús, hal, tejtermékek és fagyasztott élelmiszerek – iránt nőtt a legnagyobb mértékben.
Kapcsolódó cikkeink
Hogy iszod a kávét, rázva vagy keverve?
Egyre több szín, egyre meglepőbb ízek – még mindig növekszik…
Tovább olvasom >Nincs már olyan, hogy olcsó kávé
Bár a kávéárak emelkedésének köszönhetően az ital fogyasztása csökkent, a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új törvényjavaslat védené a hagyományos pénztárakat a nagy üzletekben
A Kereszténydemokrata Néppárt frakcióvezetője, Simicskó István olyan törvénymódosítást kezdeményezett, amely…
Tovább olvasom >Itthon csak importban fogy a bio – kitörési pont lehet a közétkeztetés
Bár a bioélelmiszerek hazai kiskereskedelmi forgalma dinamikusan nő, még mindig…
Tovább olvasom >Új lendületet kapna az egységes piac: uniós stratégia a kereskedelmi akadályok lebontására
Az Európai Bizottság új stratégiával frissítené fel az egységes piacot:…
Tovább olvasom >