Növekvő sajátmárkás forgalom a Metrónál
2024/25-ös üzleti évének első öt hónapjában 24,8%-ra növelte sajátmárkás termékeinek forgalmi arányát a Metro nagykereskedelmi vállalat, ami 2 százalékpontos növekedést jelent az előző évhez képest.
A vállalat tájékoztatása szerint öt országban már a 30%-os határt is átlépte e termékek részesedése a forgalomból, például Spanyolországban, ahol az arány meghaladja a 38%-ot, valamint Olaszországban, Portugáliában, Horvátországban és Franciaországban. Németországban is folyamatosan növekszik a sajátmárkák forgalma.
Steffen Greubel, a Metro vezérigazgatója kiemelte, hogy a sajátmárkák a vállalat sCore nagykereskedelmi stratégiájának alapját képezik. Az elmúlt két évben a vállalat sajátmárkás termékekből származó forgalma több mint két milliárd euróval nőtt, és az arány 16%-ról majdnem 25%-ra emelkedett. A Metro célja, hogy 2030-ig 35% fölé növelje ezt az arányt.
A vállalat számára az egyik legfontosabb ügyfélkört a szállodák, éttermek és cateringcégek (HoReCa) jelentik, amely szegmensben 20%-os növekedést regisztrált. A kereslet a termékkategóriák közül a friss és ultrafriss termékek – különösen a hús, hal, tejtermékek és fagyasztott élelmiszerek – iránt nőtt a legnagyobb mértékben.
Kapcsolódó cikkeink
A spanyol fogyasztók szerint javult a saját márkák minősége
Egy friss tanulmány szerint tízből nyolc spanyol fogyasztó úgy látja,…
Tovább olvasom >A kígyó éve – Gasztronómiai várakozások
Rejtett lehetőségeket, nagy átalakulásokat, bölcs alkalmazkodást ígér a kínai asztrológia…
Tovább olvasom >Nincs már olyan, hogy olcsó kávé
Bár a kávéárak emelkedésének köszönhetően az ital fogyasztása csökkent, a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Suppan Gergely: az árrésstoppal eddig átlagosan 16 százalékkal csökkentek az árak
Az első napok adatai alapján az árrésstop bevezetésével az átlagos…
Tovább olvasom >Dráguló húsvéti csokoládé: idén is mélyebben a zsebünkbe kell nyúlni
A Magyar Édességgyártók Szövetségének főtitkára, Intődy Gábor megerősítette, hogy 2025-ben…
Tovább olvasom >Áprilistól már a dm-ben is kaphatóak lesznek az AVON termékei
Az AVON az elmúlt több mint 135 év alatt a…
Tovább olvasom >