Növekvő húsvéti forgalomra számítanak az áruházláncok
Idén is erős húsvéti forgalomra számítanak a magyarországi üzletláncok, a nagypénteki zárva tartás miatt a csütörtök az év egyik legforgalmasabb napja lehet; a vásárlók változatlanul a sonkákat, a tojást és a csokoládékat keresik leginkább – derül ki az MTI által készített körképből.
A húsvét előtti héten átlagosan másfélszeresére nő a forgalom a Spar üzleteiben. A tavalyi évhez képest további növekedésre számítanak, a jövő hét csütörtök forgalmi szempontból az év talán legerősebb napja lesz – közölte a Spar Magyarország Kereskedelmi Kft. az MTI megkeresésére.
A Spar tapasztalatai szerint ilyenkor egyes húsfélékből és húskészítményekből 20-50 százalékkal többet vesznek a vásárlók a megszokottnál, de tojásból akár kétszer annyit is, mint máskor. A legkeresettebb a füstölt, kötözött sonka, illetve a csirkemellfilé, de egy átlagos időszakhoz képest a kacsatermékekre is kiugróbb az igény.
Az édességekből 60-70 százalékkal több fogy, a különböző alkoholokból 20 százalékkal több, különösen népszerűek ilyenkor a krémlikőrök, a pezsgők és az ízesített sörök. A sütéshez szükséges segédanyagok forgalma általában mintegy 60 százalékkal nő.
A Spar válaszában jelezte azt is: a rövid szavatossági idejű friss termékeknél, például egyes baromfihúsoknál vagy halaknál előfordulhat áruhiány a húsvétot követő kedden, mert az ipar sem dolgozik az ünnepek alatt.
A pénteki ünnepnap miatt a friss kenyér és kalács forgalma szombatra terhelődik, a direkt pékáru-szállítók ezért szombaton többször fognak szállítani, a tartóskenyér-készleteket pedig megemelték a boltokban, ezért kedden nem várható hiány. A tejeknél és tejtermékeknél a szavatossági idők szintén lehetővé teszik, hogy ne alakuljon ki áruhiány – hangsúlyozta a társaság.
Magyarországon 344 Spar szupermarket, 33 Interspar hipermarket és 123 franchise üzlet, összesen 500 Spar üzlet működik.
Az Auchan Magyarország Kft. az MTI kérdésére közölte: a húsvéti szezon a teljes éves forgalmuk mintegy 10 százalékát, illetve a karácsonyi forgalmuk mintegy felét teszi ki.
Tapasztalataik szerint az idei hosszabb hétvége miatt korábbra tolódnak az ünnepi vásárlások, és a tavalyi évhez hasonló erős forgalomra számítanak az idén is. Válaszukban hozzátették, hogy számolnak a megemelkedő kereslettel a húsvétot megelőző és az azt követő napokon, ezért megnövelt kapacitással töltik fel áruházaikat.
Az Auchannál szintén a füstölt és a füstölt-főtt sonkafélék, a tojás, a húsvéti édességek és a kalácsfélék a legkeresettebb termékek.
A forgalomnövekedés függ az egyes termékkategóriáktól, bizonyos termékeknél az éves forgalom jelentős hányadát értékesítik ebben a rövid szezonban, például a füstölt és a füstölt-főtt húsok forgalmának csaknem harmadát adják el ebben az időszakban, ami 500-600 tonna – jelezték.
Az Auchan 19 áruházat és 18 töltőállomást üzemeltet Magyarországon, emellett tavaly ősz óta lehetőség van online bevásárlásra házhozszállítással, folyamatosan bővülő területi lefedettséggel.
A Tesco-Global Áruházak Zrt. arról számolt be, hogy a húsvéti ünnepeket megelőző három hét az áruházlánc második legforgalmasabb periódusa a karácsony után. A forgalom növekedésének mértéke termékenként eltérő, a klasszikus húsvéti termékeknél a legerősebb a felfutás. Ezek között említették a füstölt árukat, a tojást, az édességeket, a kalácsot, a szeszes italokat, a sütési alapanyagokat, valamint a kiegészítőket, locsoló kölniket.
A Tesco áruházaiban a húsvéti szezonban annyi füstölt sonkát adnak el, mint egy átlagos időszakban fél év alatt, és erősödik a füstölt kolbászok iránti kereslet is. A vásárlók általában az M-es méretű tojásokat keresik leginkább, de a húsvéti szezonban jelentősen megugrik a prémium kategóriás termékek forgalma; továbbra is főként a tizes kiszerelés fogy, de ilyenkor a harmincas kiszerelések szintén nagyon kelendőek – ismertették. Hozzátették, hogy az utóbbi években egyre nagyobb arányban keresik a fogyasztók a magasabb minőségű termékeket.
Tavaly hónap végére esett az ünnep, idén kedvezőbb az időpont, ezért a Tesco kis mértékben, de erősebb húsvéti forgalmat vár az előző évinél – közölték.
Tescónak 206 áruháza van Magyarországon.
Az Aldi Magyarország Élelmiszer Bt. szintén jelentős forgalomnövekedést tapasztal az átlagos időszakokhoz képest. Válaszukban ugyanakkor úgy fogalmaznak: a nagypénteki ünnepnap miatt ebben az évben fognak először zárva tartani az áruházak, így még nem lehet előre jelezni a húsvéti forgalom emiatti változását.
Az áruházláncnál ugyancsak a tojás és a sonka forgalma bővül a legjelentősebb mértékben a húsvéti időszakban.
Az Aldi 119 üzlettel rendelkezik Magyarországon. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Szallas.hu: pünkösdkor majdnem annyian utaznak, mint húsvétkor
Pünkösdkor közel annyian utaznak idén, mint húsvétkor a Szallas.hu előfoglalási…
Tovább olvasom >A külföldi turisták Budapesten kívül nem nagyon mennek máshova
A KSH márciusi turisztikai eredményei kiugró növekedést mutatnak, amely elsősorban…
Tovább olvasom >MTÜ: nőtt a húsvéti forgalom a szálláshelyeken
A tavalyi ünnepi hosszú hétvégéhez képest 3 százalékkal magasabb forgalmat…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >