Növekvő forgalomra számítanak az áruházak az Eb alatt
Növekvő forgalomra számítanak az áruházak a labdarúgó Európa-bajnokság (Eb) alatt, nemcsak szurkolói termékekből, hanem sörből és rágcsálnivalókból is számottevően több fogy ilyenkor egy átlagos időszakhoz képest Magyarországon – közölték az áruházláncok az MTI-vel.
Az Auchan az Eb alatt mintegy 2-5 százalékos forgalomnövekedésre számít a söreladásban. Az elmúlt hónapokban a cseh sörök iránt nőtt a kereslet. Az áruház tapasztalati szerint a kánikulai időszakban akár 15-20 százalékkal is emelkedhet a sör fogyasztás. Mint írták, a szezonra egészségesebb snack újdonságokkal, például zöldség chipsekkel, zöldbanán chipsekkel bővítik választékot. A legnépszerűbb szurkolói termékek idén a zászlók, sálak és a mezek, focilabdákból pedig idén már háromszor annyit adtak el, mint 2015-ben. A Spar is növekvő forgalomra számít az Eb alatt, magyar szurkolói mezek, kiegészítők (kalap, műhaj, duda, sál) mellett a nemzetközi nagy csapatok, francia, német, angol és spanyol szurkolói termékek iránt is.
A Tesco arról tájékoztatott, hogy a 2014-es világbajnoksághoz képest is 60 százalékos növekedést értek el a söreladásokban. A kategórián belül jelentősen növekedett a prémium vagy valamilyen szempontból – származási hely, búzasör – speciális sörök értékesítése is.
Az Aldi közlése szerint egy átlagos időszakhoz képest nemcsak a szurkolói témájú termékek iránt nő meg a kereslet, hanem számottevően több sört, chipset és egyéb más ropogtatnivalót adnak el. Tapasztalataik szerint a vásárlók elsősorban a hagyományos ízeket, a sós, paprikás, sajtos chipseket keresik – írták.
Az Intersnack Magyarország adatai szerint évente átlagosan 3800 tonna burgonyachipset fogyasztanak a magyarok, ez a 600 ezer tonnás európai fogyasztásnak alig több mint fél százaléka. Egy-egy sportesemény alkalmával ennek a 10 százalékát, tehát csaknem 40 tonnát is megesznek a szurkolók néhány hét alatt. A magyarok évi 2,6 kilogrammos fejenkénti snackfogyasztása elmarad például a hollandokétól és a norvégokétól. A listát éveken át a norvégok vezették fejenként 7 kilogramm snackkel, tavaly azonban a hollandok 500 grammal megelőzték őket.
A tájékoztatás szerint a magyar csapattal egy csoportban lévő Ausztriában a 100 százalékban osztrák krumpliból készült és osztrák sóval fűszerezett chips a kedvenc, Izlandon a sajtos-hagymás a népszerű, míg Portugáliában a sonkásat kedvelik a legtöbben. A paprikás chipsből viszont nem a magyarok, hanem a németek eszik a legtöbbet – írták. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Idén 5500 új munkahelyet hoz létre az ALDI az Egyesült Királyságban
A brit ALDI 5500 új munkahelyet hoz létre 2024-ben folytatott…
Tovább olvasom >A Tesco az Expressz üzleteiben olcsóbb saját márkás termékeket vezet be
A Tesco az Expressz üzleteiben olcsóbb saját márkás termékeket vezet…
Tovább olvasom >Jól halad a Tesco a fenntarthatósági projekttel
A Tesco elkötelezett a fenntartható működés iránt, és ambiciózus célokat…
Tovább olvasom >További cikkeink
„Kukába az élelmiszerpazarlással” – plakáttervező pályázatot hirdet a Nébih Maradék nélkül programja
A Fenntarthatósági Témahét alkalmából „Kukába az élelmiszerpazarlással” címmel indít plakáttervező…
Tovább olvasom >Idén 5500 új munkahelyet hoz létre az ALDI az Egyesült Királyságban
A brit ALDI 5500 új munkahelyet hoz létre 2024-ben folytatott…
Tovább olvasom >Merre tovább Student Design?
A SIRHA Budapest 2024 szakkiállítás adott otthont a POPAI nemzetközi…
Tovább olvasom >