Növekvő eladások női higiéniai termékekből
A háztartások által megvásárolt női higiéniai termékek volumene és a forgalom is bővült 2007 első félévéről 2008 első félévére. A kereskedelmi márkákból megvásárolt mennyiség – leginkább a tampon és a tisztasági betétek szegmensében – a piac egészénél jóval nagyobb mértékben nőtt – derül ki a GfK Hungária háztartások privát fogyasztását mérő ConsumerScan adatokból. Az egészségügyi betétet, tampont és tisztasági betétet magában foglaló női higiénia piac volumene 2007 első félévéről 2008 első félévére 4 százalékkal növekedett. Azonban az átlagos ár enyhe mérséklődése mellett a féléves forgalom ennél kisebb mértékben bővült.
A volumen növekedése elsősorban annak köszönhető, hogy a háztartások egy vásárlás alkalmával nagyobb mennyiséget vásárolnak a női higiéniai termékekből, mint egy évvel korábban. Ez a jelenség a szegmensek közül a tamponra és a tisztasági betétre jellemző leginkább, így ezek jelentik a kategória növekedésének motorját. Emellett jelentősen csökkent az egészségügyi betétet vásárlók száma, így e szegmens piaci súlya visszaesett.
A kereskedelmi márkákból megvásárolt mennyiség a piac egészénél jóval nagyobb mértékben, 20 százalékkal nőtt, így a PL-ek részesedése 25-ről 29 százalékra emelkedett 2007 első félévéhez képest a háztartási naplók adatai szerint. A szegmensek közül főképp a tampon és a tisztasági betét esetében növekedett a kereskedelmi márkák volumene. A kereskedelmi márkák további térnyeréséhez minden bizonnyal hozzájárult az is, hogy átlagos áruk körülbelül fele a márkázott termékekének.
A kereskedelmi csatornák közül a kategória szempontjából legfontosabb két csatorna, a hipermarketek és a drogériák mennyiségi részesedése növekedett leginkább. Előbbi a tisztasági betétek szegmensében nőtt a legnagyobb mértékben, utóbbi pedig a tamponok piacán. Valamennyi szegmensen belül csökkent a diszkontok és a független kis boltok piacrésze.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >A piaci egyensúly biztosítására törekszik majd az új fogyasztóvédelmi hatóság
A január 1-jén felálló Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH)…
Tovább olvasom >