Növekvő bolti forgalom, csökkenő pénztári költségekkel
Ha a helyszíni tudósítás rövidsége miatt az EuroCIS látogatói körében a legnagyobb érdeklődést kiváltó témát kell kiemelni, akkor az a pénztárak korszerűsítése – jelenti Düsseldorfból munkatársunk, Bajai István.
– A pénztári rendszer a vásárlás kulcspontja a vevők szemében, míg a kereskedelem számára jelentős költségtényező. A készpénz-kezelés ráfordításainál komoly megtakarítások érhetők el. A technológiai fejlesztések másik fontos iránya a kártyás fizetés meggyorsítására irányul – foglalja össze tapasztalatait Ulrich Nolte, a Wincor Nixdorf sajtóreferense, a piacvezetők közé tartozó német cég impozáns standján. Több mint 30 szakemberük áll az érdeklődők rendelkezésére, hogy működés közben mutassa be informatikai fejleszteseiket a kereskedelem számára.
Szavait alátámasztja az Europai Kereskedelmi Intezet felmérése. Eredményeit a kölni székhelyű szervezet standján ismertette Ulrich Spaan informatikai szakértő, az EuroCIS szakmai tanacsadó testületének tagja. 61 német kereskedelmi vállalat döntéshozói válaszoltak arra a kérdésre, hogy a pénztári munkafolyamatban hol látnak javítanivalót. Legtöbbjük, 64 százalék a kártyás fizetés gyorsítását nevezte meg.
Utána a készpénz nélküli fizetés hatékonysága következik 51 százalékkal, majd a törekvés arra, hogy a készpénzes fizetést egyre inkabb felváltsa a készpénz nélküli fizetés, 48 százalékkal. A készpénzes fizetés gyorsítását 41 százalék tartja javitandónak.
A megoldásra a kiállító cégek sokféle hardvert és szoftvert kínálnak standjaikon. A kereslet nagy. Hiszen a kereskedelmi vállalatok növekvő forgalmukat igyekeznek változatlan számú pénztárral, kisebb létszámmal lebonyolítani.
Amíg az EuroCIS keddi nyitása alkalmával a várt, nagy számú látogatót regisztráltak a Rajna parti vásárközpontban, addig kedden érzékelhetően megcsappant az érdeklődés Düsseldorfban. Ugyanis szinten kedden nyitott a hannoveri Cebit, az üzleti világ informatikai szakvására, óriási globális vonzerővel. Ezzel kapcsolatban egy német újságiró megjegyezte: A menedzserek számára felesleges utazgatást a ket helyszín között meg lehetett volna spórolni, ha elkerülik a két rendezvény egybeesését. Jövőre remélhetően jobban terveznek a két vásár illetékesei.
A kereskedelmi vállalatok vezetőinek beruházási kedve az informatikába töretlen. Vagy a gazdasagi nehézségek ellenére, vagy éppen a válság következtében, hogy lépést tartsanak a technológiai fejlődéssel, és versenyelőnyt szerezzenek.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megnyílt az FHA Szingapúr, hat kiállító az Agrármarketing Centrum standján
Több mint ötvenkét országból, mintegy ezerötszáz kiállító részvételével nyílt meg…
Tovább olvasom >„Szerelmem a trade marketing” konferenciasorozat: Infláción innen és túl
A „Szerelmem a trade marketing” konferenciasorozat alcíme idén „Infláción innen…
Tovább olvasom >A világ minden tájáról vonzza az iparági vezetőket a Fruit Logistica
A Fruit Logistica, a világ vezető gyümölcs- és zöldségipari szakkiállítása,…
Tovább olvasom >