Növekvő bolti forgalom, csökkenő pénztári költségekkel
Ha a helyszíni tudósítás rövidsége miatt az EuroCIS látogatói körében a legnagyobb érdeklődést kiváltó témát kell kiemelni, akkor az a pénztárak korszerűsítése – jelenti Düsseldorfból munkatársunk, Bajai István.
– A pénztári rendszer a vásárlás kulcspontja a vevők szemében, míg a kereskedelem számára jelentős költségtényező. A készpénz-kezelés ráfordításainál komoly megtakarítások érhetők el. A technológiai fejlesztések másik fontos iránya a kártyás fizetés meggyorsítására irányul – foglalja össze tapasztalatait Ulrich Nolte, a Wincor Nixdorf sajtóreferense, a piacvezetők közé tartozó német cég impozáns standján. Több mint 30 szakemberük áll az érdeklődők rendelkezésére, hogy működés közben mutassa be informatikai fejleszteseiket a kereskedelem számára.
Szavait alátámasztja az Europai Kereskedelmi Intezet felmérése. Eredményeit a kölni székhelyű szervezet standján ismertette Ulrich Spaan informatikai szakértő, az EuroCIS szakmai tanacsadó testületének tagja. 61 német kereskedelmi vállalat döntéshozói válaszoltak arra a kérdésre, hogy a pénztári munkafolyamatban hol látnak javítanivalót. Legtöbbjük, 64 százalék a kártyás fizetés gyorsítását nevezte meg.
Utána a készpénz nélküli fizetés hatékonysága következik 51 százalékkal, majd a törekvés arra, hogy a készpénzes fizetést egyre inkabb felváltsa a készpénz nélküli fizetés, 48 százalékkal. A készpénzes fizetés gyorsítását 41 százalék tartja javitandónak.
A megoldásra a kiállító cégek sokféle hardvert és szoftvert kínálnak standjaikon. A kereslet nagy. Hiszen a kereskedelmi vállalatok növekvő forgalmukat igyekeznek változatlan számú pénztárral, kisebb létszámmal lebonyolítani.
Amíg az EuroCIS keddi nyitása alkalmával a várt, nagy számú látogatót regisztráltak a Rajna parti vásárközpontban, addig kedden érzékelhetően megcsappant az érdeklődés Düsseldorfban. Ugyanis szinten kedden nyitott a hannoveri Cebit, az üzleti világ informatikai szakvására, óriási globális vonzerővel. Ezzel kapcsolatban egy német újságiró megjegyezte: A menedzserek számára felesleges utazgatást a ket helyszín között meg lehetett volna spórolni, ha elkerülik a két rendezvény egybeesését. Jövőre remélhetően jobban terveznek a két vásár illetékesei.
A kereskedelmi vállalatok vezetőinek beruházási kedve az informatikába töretlen. Vagy a gazdasagi nehézségek ellenére, vagy éppen a válság következtében, hogy lépést tartsanak a technológiai fejlődéssel, és versenyelőnyt szerezzenek.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Employer branding az AI és a GenZ-k korában – A folytatás
November 27-én kerül megrendezésre a II. Marketing Art Employer Branding…
Tovább olvasom >Megvannak az Employer Branding Award nyertesei
A Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) immár hetedik alkalommal hirdette…
Tovább olvasom >AI Night: Egy új korszak – Hogyan formálja át az AI az életünket, a munkánkat és a globális társadalmunkat?
Az AI fejlődése nemcsak technológiai szempontból hoz forradalmi változásokat, hanem…
Tovább olvasom >