Növekszik az átvevők szerepe a franchise rendszerekben
Sok korábban sikeres hálózat tűnt el vagy éppen esett vissza látszólag ok nélkül – írta a franchising.hu. – Számos esetben a helytelen partner kezelés volt megfigyelhető a háttérben.
Az átvevők, főleg, ha kevésbé sikeresek, úgy érezhetik, hogy egyedül kell szembe nézni problémáikkal
A franchise ma teljesen máshogy néz ki mint 10 vagy 20 éve. Az előző évtizedekhez képest, a hálózatok egyre összetartóbbak az átvevő és a rendszergazda kapcsolta fontosabbá vált, mára csak azok a koncepciók tudnak sikeresek lenni, ahol a partnerek és a központ szorosan együtt működik. A merev rendszerek, ahol az egység tulajdonosok kevésbé kellettek a sikerhez, ezért nem nagyon foglalkozott velük a hálózat vezetése egyre komolyabb problémákkal néznek szembe. A koncepció sikere legalább annyira múlik az átvevőkön, mint a rendszergazdákon.
Az első találkozás a tulajdonos és az átvevő között a legfontosabb, ahogy mondani szokták „nem tehetsz kétszer első benyomást”. Ha a partner úgy érzi, hogy egy egyoldalú szerződést ír alá, és lényegében csak berakja a pénzét a hálózatba, akkor kevésbé válhat a rendszer hasznára. Míg, ha úgy látja egy koncepció részévé és tulajdonosává válik, akkor ötleteivel és elszántságával is segíti a hálózatot.
A beszélgetések során érdemes „kikérdezni” a jelöltet, hogy tényleg ismeri-e a koncepció részleteit. A hálózattal való ismerkedés során sok kérdés merülhet fel, ez így természetes. A kezdeti időszakban számos új ötlettel rukkolnak elő a partnerek ezekre érdemes figyelni, hiszen sose lehet tudni mi dobhatja meg a koncepciót.
A tapasztalt és sikeres átvevők is tudnak fejlődni, de ezt nem kell az orruk alá dörgölni. Egyszerűbb meghallgatni a problémáikat, és azokra reagálni, abban segíteni, amiben kérik, és nem, amiben mi szeretnénk.
Legyen bármilyen sikeres egy koncepció, mindig lesznek olyan partnerek, egységek, akik nem hozzák a számokat. De az, hogy most kevésbé megy nekik, még nem jelenti ezt, hogy nem lehetnek/lesznek sikereresek, csak egy kis lökésre van szükségük a megfelelő irányban.
Az átvevők főleg, ha kevésbé sikeresek, úgy érezhetik, hogy egyedül kell szembe nézni problémáikkal, ezért nagyon fontos a folyamatos támogatás. Ha a partner azt érzi, hogy bármikor kérhet segítséget és kap is, sokkal jobban fog dolgozni.
A teljes cikk itt olvasható.
Kapcsolódó cikkeink
Új ügyvezető a Dél-100 Kft.-nél
Barnáné Vitárius Márta személyében új ügyvezetői igazgató vette át október…
Tovább olvasom >Jó kezekben!
Január 30-án került megrendezésre a Magyar Franchise Szövetség 14. Díjkiosztó…
Tovább olvasom >A Jeff startup vonzó, kis befektetést igénylő mosodai franchise modellt kínál Magyarországon
A Jeff egy startup vállalkozás, amelynek innovatív franchise üzleti modellje hamarosan a…
Tovább olvasom >További cikkeink
(EN) Érthető, ám nem követendő tiltakozás a bezárás ellen
Sajnos ennek a bejegyzésnek csak Amerikai Angol nyelvű változata van.
Tovább olvasom >Elmarad idén a riói karnevál
Elmarad idén a világhírű Rio de Janeiró-i karnevál az új…
Tovább olvasom >Madarak a reggelizőasztalon – A nap képe
Asztaldísznek is beillenek Hannah Turner kézzel készített lágytojástartói. A keramikus…
Tovább olvasom >