Növekszik az átvevők szerepe a franchise rendszerekben
Sok korábban sikeres hálózat tűnt el vagy éppen esett vissza látszólag ok nélkül – írta a franchising.hu. – Számos esetben a helytelen partner kezelés volt megfigyelhető a háttérben.

Az átvevők, főleg, ha kevésbé sikeresek, úgy érezhetik, hogy egyedül kell szembe nézni problémáikkal
A franchise ma teljesen máshogy néz ki mint 10 vagy 20 éve. Az előző évtizedekhez képest, a hálózatok egyre összetartóbbak az átvevő és a rendszergazda kapcsolta fontosabbá vált, mára csak azok a koncepciók tudnak sikeresek lenni, ahol a partnerek és a központ szorosan együtt működik. A merev rendszerek, ahol az egység tulajdonosok kevésbé kellettek a sikerhez, ezért nem nagyon foglalkozott velük a hálózat vezetése egyre komolyabb problémákkal néznek szembe. A koncepció sikere legalább annyira múlik az átvevőkön, mint a rendszergazdákon.
Az első találkozás a tulajdonos és az átvevő között a legfontosabb, ahogy mondani szokták „nem tehetsz kétszer első benyomást”. Ha a partner úgy érzi, hogy egy egyoldalú szerződést ír alá, és lényegében csak berakja a pénzét a hálózatba, akkor kevésbé válhat a rendszer hasznára. Míg, ha úgy látja egy koncepció részévé és tulajdonosává válik, akkor ötleteivel és elszántságával is segíti a hálózatot.
A beszélgetések során érdemes „kikérdezni” a jelöltet, hogy tényleg ismeri-e a koncepció részleteit. A hálózattal való ismerkedés során sok kérdés merülhet fel, ez így természetes. A kezdeti időszakban számos új ötlettel rukkolnak elő a partnerek ezekre érdemes figyelni, hiszen sose lehet tudni mi dobhatja meg a koncepciót.
A tapasztalt és sikeres átvevők is tudnak fejlődni, de ezt nem kell az orruk alá dörgölni. Egyszerűbb meghallgatni a problémáikat, és azokra reagálni, abban segíteni, amiben kérik, és nem, amiben mi szeretnénk.
Legyen bármilyen sikeres egy koncepció, mindig lesznek olyan partnerek, egységek, akik nem hozzák a számokat. De az, hogy most kevésbé megy nekik, még nem jelenti ezt, hogy nem lehetnek/lesznek sikereresek, csak egy kis lökésre van szükségük a megfelelő irányban.
Az átvevők főleg, ha kevésbé sikeresek, úgy érezhetik, hogy egyedül kell szembe nézni problémáikkal, ezért nagyon fontos a folyamatos támogatás. Ha a partner azt érzi, hogy bármikor kérhet segítséget és kap is, sokkal jobban fog dolgozni.
A teljes cikk itt olvasható.
Kapcsolódó cikkeink
Magyar Franchise Szövetség: Nő a franchise-vállalkozások népszerűsége Magyarországon
A gazdasági bizonytalanság hatására nő a franchise-vállalkozások népszerűsége Magyarországon. A…
Tovább olvasom >35 új Charter üzletet nyit a Consum 2025-ben
A spanyol Consum fogyasztói szövetkezet tovább bővíti Charter franchise hálózatát,…
Tovább olvasom >Franchise-hálózatának bővítésére és az olasz biotermékekre fókuszál a Carrefour Italia
A franchise-hálózat bővítésével és az Act for Food program erősítésével…
Tovább olvasom >További cikkeink
4 milliárdosok klubjában köthet ki idén a hajóutak foglalását digitalizáló magyar startup
A CLICKnCRUISE tőkét vont be angyalbefektetőktől, köztük Szigetvári Józseftől, a…
Tovább olvasom >A betonkeverő-elv – A nap videója
Meglehet, ez a gép mutatja a legjobb irányt a stir…
Tovább olvasom >Továbbra is erős pályán a magyar turizmus
2025 februárjában a turizmus ismételten erőteljes növekedést mutatott: a hazai…
Tovább olvasom >