Növekszik az átvevők szerepe a franchise rendszerekben
Sok korábban sikeres hálózat tűnt el vagy éppen esett vissza látszólag ok nélkül – írta a franchising.hu. – Számos esetben a helytelen partner kezelés volt megfigyelhető a háttérben.
A franchise ma teljesen máshogy néz ki mint 10 vagy 20 éve. Az előző évtizedekhez képest, a hálózatok egyre összetartóbbak az átvevő és a rendszergazda kapcsolta fontosabbá vált, mára csak azok a koncepciók tudnak sikeresek lenni, ahol a partnerek és a központ szorosan együtt működik. A merev rendszerek, ahol az egység tulajdonosok kevésbé kellettek a sikerhez, ezért nem nagyon foglalkozott velük a hálózat vezetése egyre komolyabb problémákkal néznek szembe. A koncepció sikere legalább annyira múlik az átvevőkön, mint a rendszergazdákon.
Az első találkozás a tulajdonos és az átvevő között a legfontosabb, ahogy mondani szokták „nem tehetsz kétszer első benyomást”. Ha a partner úgy érzi, hogy egy egyoldalú szerződést ír alá, és lényegében csak berakja a pénzét a hálózatba, akkor kevésbé válhat a rendszer hasznára. Míg, ha úgy látja egy koncepció részévé és tulajdonosává válik, akkor ötleteivel és elszántságával is segíti a hálózatot.
A beszélgetések során érdemes „kikérdezni” a jelöltet, hogy tényleg ismeri-e a koncepció részleteit. A hálózattal való ismerkedés során sok kérdés merülhet fel, ez így természetes. A kezdeti időszakban számos új ötlettel rukkolnak elő a partnerek ezekre érdemes figyelni, hiszen sose lehet tudni mi dobhatja meg a koncepciót.
A tapasztalt és sikeres átvevők is tudnak fejlődni, de ezt nem kell az orruk alá dörgölni. Egyszerűbb meghallgatni a problémáikat, és azokra reagálni, abban segíteni, amiben kérik, és nem, amiben mi szeretnénk.
Legyen bármilyen sikeres egy koncepció, mindig lesznek olyan partnerek, egységek, akik nem hozzák a számokat. De az, hogy most kevésbé megy nekik, még nem jelenti ezt, hogy nem lehetnek/lesznek sikereresek, csak egy kis lökésre van szükségük a megfelelő irányban.
Az átvevők főleg, ha kevésbé sikeresek, úgy érezhetik, hogy egyedül kell szembe nézni problémáikkal, ezért nagyon fontos a folyamatos támogatás. Ha a partner azt érzi, hogy bármikor kérhet segítséget és kap is, sokkal jobban fog dolgozni.
A teljes cikk itt olvasható.
Kapcsolódó cikkeink
Dinamikus bővülés a SPAR franchise hálózatában: 19 új üzlet Magyarországon
A SPAR franchise hálózata 2024 első félévében 19 új üzlettel…
Tovább olvasom >Ebből a vállalkozásból csinálna nemzetközi franchise-t az első hazai McDonald’s tulajdonosa
Egy családi cégnek indult közösségi kert modellt vinne az európai…
Tovább olvasom >Egyre egységesebb, összehangoltabb a Reál
2023-ban a Reálnál folytatódott a már előző évben megkezdett strukturális…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszafogottabb eredményt hozott az ősz az idegenforgalomban
A nyári szezon növekedése után az ősz első hónapja visszafogottabb…
Tovább olvasom >Az idei első félévben is töretlenül bővült a globális hotelipar
Az előző év kiugró eredményeihez képest is képes volt tovább…
Tovább olvasom >