Növekszik a Fairtrade termékek forgalma Németországban
A Fairtrade termékek forgalma Németországban 2024 első felében 3%-kal emelkedett az előző év azonos időszakához képest – jelentette a Fairtrade Deutschland Egyesület. A legnagyobb növekedést a banán, a virágok és a kávé kategóriában regisztrálták. Az összes Fairtrade termék 60%-a rendelkezett bio minősítéssel is.
A banán forgalma 9%-kal, a virágoké 7%-kal, míg a kávéé 5%-kal nőtt. Benjamin Drösel, a közhasznú egyesület marketing- és értékesítési igazgatója szerint ez a növekedés a fenntarthatóság iránti egyre nagyobb fogyasztói érdeklődésnek köszönhető. A szervezet 2024 egészére vonatkozóan enyhe forgalomnövekedést vár.
Claudia Brück, a Fairtrade Deutschland kommunikációs és politikai igazgatója kiemelte, hogy ez a pozitív tendencia különösen fontos a déli féltekén élő termelők számára, akik jelenleg a megemelkedett költségekkel és a klímaválság hatásaival küzdenek. A Fairtrade a termelőket tanácsadással, képzésekkel és pénzügyi forrásokkal támogatja a klímaváltozáshoz való alkalmazkodás érdekében.
Az új EU-s szabályozások, például az erdőirtás elleni rendelkezések és a bio minősítésre vonatkozó előírások, további kihívásokat jelentenek a termelők számára.
Lebensmittelpraxis
Kapcsolódó cikkeink
Fenntarthatósági címkét vezet be az Amazon Belgiumban és Svédországban
Az Amazon Belgiumra és Svédországra is kiterjeszti „Climate Pledge Friendly”…
Tovább olvasom >Két magyar város, ahol helyi fiatalok formálják a fenntartható jövőt
Villámárvizek, soha nem látott viharok, aszály és extrém hőhullámok, perzselő…
Tovább olvasom >Értéknövelő újrahasznosítással a fenntartható élelmiszertermelésért: bemutatkozott a Secondtaste és a Cseles
Az élelmiszeripar egyre nagyobb hangsúlyt fektet a fenntarthatóságra, és ennek…
Tovább olvasom >További cikkeink
Reziliencia fejlesztő tananyagokat publikált a Coca-Cola Magyarország #énjövőm platformja
A rugalmasság és alkalmazkodóképesség kulcsfontosságúak a munka világában és a…
Tovább olvasom >Az akadálymentesebb vásárlásért indítanak közös programot a GLAMOUR-napok szervezői és az Access4you
Magyarországon többszázezren élnek valamilyen fogyatékossággal, milliónyian közlekednek babakocsival, és még…
Tovább olvasom >K&H: a fiatalok pesszimistábbnak tűnnek, ha a fizetésükről van szó
A dolgozó fiatalok között tízből nyolcan számítanak arra, hogy a…
Tovább olvasom >