Növekszik a Fairtrade termékek forgalma Németországban
A Fairtrade termékek forgalma Németországban 2024 első felében 3%-kal emelkedett az előző év azonos időszakához képest – jelentette a Fairtrade Deutschland Egyesület. A legnagyobb növekedést a banán, a virágok és a kávé kategóriában regisztrálták. Az összes Fairtrade termék 60%-a rendelkezett bio minősítéssel is.
A banán forgalma 9%-kal, a virágoké 7%-kal, míg a kávéé 5%-kal nőtt. Benjamin Drösel, a közhasznú egyesület marketing- és értékesítési igazgatója szerint ez a növekedés a fenntarthatóság iránti egyre nagyobb fogyasztói érdeklődésnek köszönhető. A szervezet 2024 egészére vonatkozóan enyhe forgalomnövekedést vár.
Claudia Brück, a Fairtrade Deutschland kommunikációs és politikai igazgatója kiemelte, hogy ez a pozitív tendencia különösen fontos a déli féltekén élő termelők számára, akik jelenleg a megemelkedett költségekkel és a klímaválság hatásaival küzdenek. A Fairtrade a termelőket tanácsadással, képzésekkel és pénzügyi forrásokkal támogatja a klímaváltozáshoz való alkalmazkodás érdekében.
Az új EU-s szabályozások, például az erdőirtás elleni rendelkezések és a bio minősítésre vonatkozó előírások, további kihívásokat jelentenek a termelők számára.
Lebensmittelpraxis
Kapcsolódó cikkeink
Őrzi piacvezető pozícióját a tavaly 20 éves Lidl
Tavaly ünnepelte 20 éves magyarországi jelenlétét hazánk piacvezető FMCG-lánca, a…
Tovább olvasom >A technológiai fejlesztésekbe, az üzlethálózatba és a kollégák képzésébe invesztált a dm
A dm a vásárlók hűségét annak a kiegyensúlyozott összteljesítménynek tulajdonítja,…
Tovább olvasom >Meglepő eredmény született a VI. Tisza-tavi PET Kupán
A versenyt szervező PET Kupa Egyesület sokat látott szervezőit is…
Tovább olvasom >További cikkeink
PwC E-toplista: A legnagyobb és legismertebb online kereskedők
4 kategória: legnagyobb, FMCG, magyar, legismertebb – 2024 legsikeresebb e-kereskedőinek…
Tovább olvasom >Krízistérkép 2024: Jelentősen nőtt az elhúzódó válságok száma
450 válsághelyzetet regisztrált és elemzett kommunikációs szempontok szerint az MPRSZ…
Tovább olvasom >A magyarok adnak a leggyakrabban online borravalót az ételfutároknak
Továbbra is népszerű a magyarok körében a borravaló adása, ami…
Tovább olvasom >