Növekszik a digitális élelmiszerkereskedelem Németországban
Az élelmiszert házhoz szállító futárcégeket ügyfeleiknek alig fele csak a pandémia óta veszi igénybe. A GfK szerint az új gyorskereskedelmi üzleti modellek is változást idéznek elő a fogyasztói magatartásban és elvárásokban.
A németek 27 százaléka rendelt már élelmiszert online házhozszállítással – derül ki a GfK Mastercard megbízásából készült felméréséből. Az élelmiszert először a pandémia idején kiszállítással rendelő tíz fogyasztóból nyolc pedig ma is ragaszkodik a szolgáltatáshoz. Ugyanakkor némiképp több mint minden ötödik vásárló rendel ritkábban élelmiszert most, mint a járvány tetőzésekor és csak körülbelül 12% azoknak az aránya, akik törölték az élelmiszer-házhozszállítási alkalmazásokat, és kizárólag offline vásárolnak.
Az online élelmiszerakciókat használók több mint egyharmada (34 százalék) legalább hetente egyszer, minden ötödik (21 százalék) pedig hetente többször is rendel az interneten keresztül. A legtöbb felhasználó (29 százalék) 51-75 eurót, de 14 százalék 100 eurónál is többet költ online rendelésenként élelmiszerre. Az online élelmiszer-rendelés és -kiszállítás különösen népszerű az olyan nagyvárosokban, mint Berlin (46 százalék) és a gyermekes családok körében (36 százalék).
„A GfK tanulmánya azt mutatja, hogy az élelmiszer-házhozszállítási szolgáltatások egyre népszerűbbek” – mondta Dr. Peter Robejsek, a Mastercard németországi igazgatója. „Ugyanakkor a fiatal, innovatív, gyorskereskedelmi startupok hatással vannak az ügyfelek szállítás gyorsaságával kapcsolatos elvárásainak alakulására is.”
Az olyan szolgáltatók, mint a Gorillas vagy a Flink, perceken belüli házhozszállítást ígérnek. A felmérés szerint a felhasználók 6%-a már 15 percen belül szeretné megkapni a megrendelt élelmiszert, a 18-29 évesek körében pedig 15% ez az arány. További 16% azt várja, hogy az online rendelés leadásától számított 30 percen belül kézhez kapja az élelmiszert. Körülbelül 31% mondta azt, hogy számára a kiszállítás időpontjának tervezhetősége sokkal fontosabb, mint a szállítás gyorsasága.
Kapcsolódó cikkeink
Alig vásárolnak a németek a közösségi médián keresztül
A német vásárlók körében továbbra sem terjedt el a közösségi…
Tovább olvasom >Közös tisztítószercsomagokat kínál a Vileda és a Dr. Beckmann Németországban
Stratégiai együttműködésre lép a Vileda és a Dr. Beckmann Németországban…
Tovább olvasom >Egy év alatt félúton a Mastercard tokenizációs átalakulása Európában
Egy évvel azt követően, hogy a Mastercard bejelentette célját: 2030-ra…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rendhagyó versenyen születhet meg a jövő vásárlási élménye
Elindult a jelentkezés Magyarország első bevásárlóközpontban szervezett hackathonjára. A Westend…
Tovább olvasom >Lanyhul a horvát ingatlanláz: új célpontokat keresnek a befektetők
Évek óta töretlenül népszerű volt a horvát tengerpart a cseh…
Tovább olvasom >Nyári szünet: több százezer forintot költenek a magyar családok
A nyári szünet a kikapcsolódás mellett komoly logisztikai feladatokat és…
Tovább olvasom >