Növekszik a digitális élelmiszerkereskedelem Németországban
Az élelmiszert házhoz szállító futárcégeket ügyfeleiknek alig fele csak a pandémia óta veszi igénybe. A GfK szerint az új gyorskereskedelmi üzleti modellek is változást idéznek elő a fogyasztói magatartásban és elvárásokban.
A németek 27 százaléka rendelt már élelmiszert online házhozszállítással – derül ki a GfK Mastercard megbízásából készült felméréséből. Az élelmiszert először a pandémia idején kiszállítással rendelő tíz fogyasztóból nyolc pedig ma is ragaszkodik a szolgáltatáshoz. Ugyanakkor némiképp több mint minden ötödik vásárló rendel ritkábban élelmiszert most, mint a járvány tetőzésekor és csak körülbelül 12% azoknak az aránya, akik törölték az élelmiszer-házhozszállítási alkalmazásokat, és kizárólag offline vásárolnak.
Az online élelmiszerakciókat használók több mint egyharmada (34 százalék) legalább hetente egyszer, minden ötödik (21 százalék) pedig hetente többször is rendel az interneten keresztül. A legtöbb felhasználó (29 százalék) 51-75 eurót, de 14 százalék 100 eurónál is többet költ online rendelésenként élelmiszerre. Az online élelmiszer-rendelés és -kiszállítás különösen népszerű az olyan nagyvárosokban, mint Berlin (46 százalék) és a gyermekes családok körében (36 százalék).
„A GfK tanulmánya azt mutatja, hogy az élelmiszer-házhozszállítási szolgáltatások egyre népszerűbbek” – mondta Dr. Peter Robejsek, a Mastercard németországi igazgatója. „Ugyanakkor a fiatal, innovatív, gyorskereskedelmi startupok hatással vannak az ügyfelek szállítás gyorsaságával kapcsolatos elvárásainak alakulására is.”
Az olyan szolgáltatók, mint a Gorillas vagy a Flink, perceken belüli házhozszállítást ígérnek. A felmérés szerint a felhasználók 6%-a már 15 percen belül szeretné megkapni a megrendelt élelmiszert, a 18-29 évesek körében pedig 15% ez az arány. További 16% azt várja, hogy az online rendelés leadásától számított 30 percen belül kézhez kapja az élelmiszert. Körülbelül 31% mondta azt, hogy számára a kiszállítás időpontjának tervezhetősége sokkal fontosabb, mint a szállítás gyorsasága.
Kapcsolódó cikkeink
Fenntartható nem kell, de bio legyen?
Németországban jelentősen visszaesett a fenntartható termékek iránti kereslet, ami új…
Tovább olvasom >Az ALDI Süd a legerősebb a vegán saját márkás kínálatban Németországban
A vegán saját márkás termékek kínálatát tekintve az ALDI Süd a legnagyobb…
Tovább olvasom >Nyitottak a német vásárlók a biometrikus azonosítással történő fizetésre
Egy friss Mastercard-felmérés szerint a német fogyasztók 43%-a nyitott arra,…
Tovább olvasom >További cikkeink
NGM: a kormány teljesítette vállalását, 2024-ben 3,7 százalékra mérséklődött az infláció, ami 2025- ben még tovább, 3,2 százalékra csökken
A kormány teljesítette vállalását, 2023-ban letörte, 2024-ben pedig alacsony szinten…
Tovább olvasom >KSH: decemberben 4,6 százalékkal, 2024-ben átlagosan 3,7 százalékkal haladták meg az árak az előző évi azonos időszaki értékeket
2024. decemberben a fogyasztói árak átlagosan 4,6 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >A Shell Hungary felmérése új trendeket mutat a digitális vásárlás terén
Az okostelefonok mindennapi életünk szerves részévé váltak, a Shell Hungary…
Tovább olvasom >