Növekszik a digitális élelmiszerkereskedelem Németországban
Az élelmiszert házhoz szállító futárcégeket ügyfeleiknek alig fele csak a pandémia óta veszi igénybe. A GfK szerint az új gyorskereskedelmi üzleti modellek is változást idéznek elő a fogyasztói magatartásban és elvárásokban.
A németek 27 százaléka rendelt már élelmiszert online házhozszállítással – derül ki a GfK Mastercard megbízásából készült felméréséből. Az élelmiszert először a pandémia idején kiszállítással rendelő tíz fogyasztóból nyolc pedig ma is ragaszkodik a szolgáltatáshoz. Ugyanakkor némiképp több mint minden ötödik vásárló rendel ritkábban élelmiszert most, mint a járvány tetőzésekor és csak körülbelül 12% azoknak az aránya, akik törölték az élelmiszer-házhozszállítási alkalmazásokat, és kizárólag offline vásárolnak.
Az online élelmiszerakciókat használók több mint egyharmada (34 százalék) legalább hetente egyszer, minden ötödik (21 százalék) pedig hetente többször is rendel az interneten keresztül. A legtöbb felhasználó (29 százalék) 51-75 eurót, de 14 százalék 100 eurónál is többet költ online rendelésenként élelmiszerre. Az online élelmiszer-rendelés és -kiszállítás különösen népszerű az olyan nagyvárosokban, mint Berlin (46 százalék) és a gyermekes családok körében (36 százalék).
„A GfK tanulmánya azt mutatja, hogy az élelmiszer-házhozszállítási szolgáltatások egyre népszerűbbek” – mondta Dr. Peter Robejsek, a Mastercard németországi igazgatója. „Ugyanakkor a fiatal, innovatív, gyorskereskedelmi startupok hatással vannak az ügyfelek szállítás gyorsaságával kapcsolatos elvárásainak alakulására is.”
Az olyan szolgáltatók, mint a Gorillas vagy a Flink, perceken belüli házhozszállítást ígérnek. A felmérés szerint a felhasználók 6%-a már 15 percen belül szeretné megkapni a megrendelt élelmiszert, a 18-29 évesek körében pedig 15% ez az arány. További 16% azt várja, hogy az online rendelés leadásától számított 30 percen belül kézhez kapja az élelmiszert. Körülbelül 31% mondta azt, hogy számára a kiszállítás időpontjának tervezhetősége sokkal fontosabb, mint a szállítás gyorsasága.
Kapcsolódó cikkeink
Így költöttek a magyar drukkerek a válogatott meccseinek helyszínein
A németországi futball Európa-bajnokság városai jelentős anyagi forrásokat fordítottak arra,…
Tovább olvasom >Az élelmiszerárak gyorsuló ütemben emelkedtek Németországban
Lassult a németországi infláció júniusban a szövetségi statisztikai hivatal, a…
Tovább olvasom >Két év után először nőtt az e-kereskedelem Németországban
Az iparági szövetség szerint a német online kiskereskedelemben két év…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyar szakembert lett a Danone kelet- és közép-európai értékesítési vezetője
Bolyós Enikő idén júliustól budapesti székhellyel szervezi és irányítja a…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >