Növekedést ért el a Metro a 2024/25-ös pénzügyi évben

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 12. 05. 09:12
🎧 Hallgasd a cikket:

A német Metro AG nagykereskedelmi vállalat a 2024/25-ös pénzügyi évben jelentős árbevétel- és eredménynövekedést ért el, amelynek motorja a sCore stratégia megvalósítása volt.

Az árbevétel 5,8%-kal nőtt (deviza- és portfólióhatások nélkül) és elérte a 32,4 milliárd eurót, míg az EBITDA 8,6%-kal, 1,2 milliárd euróra emelkedett, felülmúlva az előzetes várakozásokat – számolt be az ESM Magazine.

A vállalat Németországon kívül minden régióban és csatornában növekedést mutatott, tovább erősítve piaci pozícióját. Dr. Steffen Greubel, a Metro AG vezérigazgatója kiemelte: a Metro ma fókuszáltabb és hatékonyabb, mint valaha, multicsatornás modellje – üzletek, házhozszállítás, online piactér és digitális szolgáltatások – révén képes teljes körűen kiszolgálni a vásárlói igényeket.

Az üzletek forgalma részben a „Buy More Pay Less” árképzésnek és a széles ultra-friss kínálatnak köszönhetően 3%-kal nőtt. A házhozszállítás 14%-os, az online értékesítés pedig 19%-os bővülést ért el, mely utóbbi hátterében főként a Metro Markets B2B piacterének dinamikája állt. A stratégiai ügyfelek aránya 77%-ra emelkedett, a készletellátottság 97%-ot ért el, míg a saját márkás termékek részesedése 26%-ra nőtt. Az FSD (Food Service Distribution) értékesítés aránya 28%-ra ugrott a sCore bevezetése előtti 17%-ról, a digitális bevételek pedig 16%-ra a korábbi 6%-ról. Az ultra-friss termékek forgalma 2021 óta 5 milliárdról 8 milliárd euróra nőtt.

A kereskedő a következő évre újabb ambiciózus célokat tűzött ki, így például ez lesz az „Ultra Fresh Éve”, amikor is 1 milliárd eurós többletforgalmat kíván elérni ezen a területen. A menedzsment 2025/26-ra 3–6%-os árbevétel-növekedést és 50–150 millió eurós EBITDA-bővülést vár, amelyet a sCore stratégia és költséghatékonysági intézkedések támogatnak.

Kapcsolódó cikkeink