Növekedésben a SPAR bolthálózata

Szerző: trademagazin Dátum: 2014. 06. 07. 23:10

A SPAR Magyarország Kft. 2013-ban 453,7 milliárd forint forgalmat realizált, mely 7,6 százalékkal haladja meg az előző évi értéket. A cég négy pillérre – a SPAR szupermarketekre, az INTERSPAR áruházakra, a SPAR húsüzemre, valamint kiskereskedői partnereire – támaszkodva érte el kiemelkedő eredményeit.

Négy új SPAR szupermarket nyílt meg budapesti bevásárlóközpontokban
(Mammut, MOM Park, WestEnd City Center, Sugár Üzletközpont). Ezenkívül két City SPAR egység üzemeltetését is megkezdte a vállalat, valamint újraépült az Árkád Bevásárlóközpontban lévő ­INTERSPAR hipermarket. Az új üzletek megnyitása mellett a vállalat folytatta a régebbiek felújítását is.

A SPAR Magyarország Kft. 2012-ben kezdte meg magánkereskedői partnerhálózata kiépítését. 2013-ban kilenc ilyen típusú üzlet nyílt az országban, köztük – tesztjelleggel – három SPAR express egység OMV töltőállomásokon. Ezekkel év végére tizenegyre nőtt a cégcsoport franchise-üzleteinek a száma.

A SPAR Magyarország Kft. üzlethálózata 2013 végén így 401 egységből állt (31 ­INTERSPAR hipermarket, 359 SPAR szupermarket, valamint 11 SPAR Partner üzlet).

Az ország egyik legmodernebb technológiájával működik a SPAR 2004-ben megnyitott saját REGNUM húsfeldolgozó üzeme, mely 2013-ban 1600 m2-rel növelte alapterületét, és a nagyobb gyártókapacitáshoz 35 új munkahelyet teremtettek. A beruházás teljes összege mintegy 1,5 milliárd forintot tett ki. Az üzem rendelkezik az ISO 22000:2005 élelmiszer-biztonsági szabvány szerint felépített rendszer tanúsításával.

A SPAR közel 800 magyar szállítóval, valamint szakmai szervezetekkel kialakított együttműködései segítik az itthoni termékek és új szállítók SPAR általi piacra kerülését. A cég 1997 óta folyamatosan bővíti saját és exkluzív márkás termékeinek kínálatát, melyekből 2013 végén mintegy 2000-félét kínált üzleteiben.

A SPAR Magyarország Kft. hetente megújuló akcióin túl vásárlóit hónapról hónapra különleges promóciókkal és hűségakciókkal jutalmazta. A SPAR SuperShop törzsvásárlói tavaly is élvezhették a program nyújtotta vásárlói kedvezményeket.

2013-ban az innovatív megoldások bevetésének köszönhetően minden eddiginél eredményesebb volt a SPAR online marketingtevékenysége, melyet a hazai szakma kiválóságai sokféle díj formájában ismertek el.

A SPAR sikereinek forrását a közel 12 400 munkatárs jelenti. A 2013-ban közzétett cégrangsorolások alapján a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. az alkalmazottak számát tekintve az ötödik volt az országban. A szakmai fejlődés érdekében 2000 munkatárs mintegy 52 000 órában vett részt belső és külső képzéseken. A cégcsoport közel 1200 kereskedelmi szakiskolás tanuló részére biztosított gyakorlati helyet, továbbá 48 nappali tagozatos főiskolai és egyetemi hallgató töltötte a cégnél kötelező szakmai gyakorlatát.

Sokoldalú a SPAR Magyarország Kft. társadalmi szerepvállalása is. Kiemelkedik ebből a vállalat és a Magyar Máltai Szeretetszolgálat 17 éves stratégiai együttműködése, melynek eredményeként minden évben rászorulók tízezreihez jut el a segítség, különböző projektek keretében. A vállalat működésének egészére jellemző a környezettudatosság, az áruházak környezetkímélő épületgépészeti megoldásaitól a hulladékkezelésen át a logisztikáig.

A SPAR sokrétű felelősségvállalási tevékenységét 2013 májusától a „SPAR segítő kezek” márkajel foglalja egységes keretbe. A tavalyi évben elindult
www.sparsegitokezek.hu honlap mutatja be a vállalat CSR-programját, híreit

Kapcsolódó cikkeink