Nőttek értékben is, mennyiségben is
ARC- ÉS SZEMRÁNCKRÉM a termékcsoport legnagyobb kategóriája. Benne van a Nielsen által mért hetven termékcsoport között a top húszban. Kiskereskedelmi forgalma 6 milliárd forint felett mozgott a legutóbbi két évben. Értéket tekintve 9, mennyiség szempontjából 5 százalék növekedést regisztrált a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe tavaly az előző évhez viszonyítva.
Ami a bolttípusokat illeti, folytatódott a drogéria térnyerése. Az értékben mért forgalomból már 81 százalékot vitt el tavaly, 3 százalékponttal többet, mint egy évvel korábban. Ezt a 3 százalékpontot a 2 500 négyzetméternél nagyobb üzletektől vette el. A szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2 500 négyzetméteres csatorna 2 százalékos részaránya nem változott.
Enyhén erősödött a gyártói márkák pozíciója: A tavalyi értékben mért forgalomból 90 százalékot vittel el, míg egy évvel azelőtt 89-et.
ARCLEMOSÓ következik 2 milliárd forintot meghaladó éves piacával. Tavaly értékben 11, mennyiségben 21 százalékkal emelkedett a forgalma az előző évhez képest a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe szerint.
Itt is három üzlettípusra korlátozódik az eladás. A hipermarket részaránya 2 százalékponttal csökkent egyik évről a másikra – 19 százalékra. Ugyanennyivel emelkedett a drogériáé – 77 százalékra. A többi 4 százalék stabilan a szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2 500 négyzetméteres boltoké.
Viszonylag magas ugyan a kereskedelmi márkák részaránya, de tavaly csökkent. Így a gyártói márkákra a boltok bevételéből tavaly 76 százalék jutott az egy évvel korábbi 75 után.
ARCRADÍRNÁL az éves piac nem változott tavaly, megközelítette a 300 millió forintot, ahogyan 2014-ben is. Mennyiséget tekintve azonban 2 százalékkal kevesebbet adtak el éves összehasonlításban. Ezzel egy időben a hipermarket részaránya értékben 24 százalékról 21-re változott, a drogériáé pedig 75-ről 78 százalékra.
ARCMASZK értékesítésében a drogéria dominált tavaly 92 százalékos piaci részesedéssel. A kategória éves piaca 200 millió forint felett mozgott a legutóbbi két év során. Értékben mért forgalma ugyanis 7 százalékkal nőtt, míg mennyiség szempontjából plusz 16 százalékot mutatnak az adatok.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
ESG – a fenntarthatósági szabványokról jogi szemmel
2023 decembere óta számos jogszabály látott napvilágot az ESG-részletszabályokról, amelyben…
Tovább olvasom >Áttörést ért el a DairyX a tejmentes kazein előállításával
Jelentős előrelépést tett az izraeli DairyX Foods start-up a tejmentes…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával küzd a brit Co-op 40 millió fontnyi vesztesége ellen
A brit Co-op szupermarketlánc mesterséges intelligenciát (AI) alkalmaz a tolvajok…
Tovább olvasom >