Nőttek értékben is, mennyiségben is
ARC- ÉS SZEMRÁNCKRÉM a termékcsoport legnagyobb kategóriája. Benne van a Nielsen által mért hetven termékcsoport között a top húszban. Kiskereskedelmi forgalma 6 milliárd forint felett mozgott a legutóbbi két évben. Értéket tekintve 9, mennyiség szempontjából 5 százalék növekedést regisztrált a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe tavaly az előző évhez viszonyítva.
Ami a bolttípusokat illeti, folytatódott a drogéria térnyerése. Az értékben mért forgalomból már 81 százalékot vitt el tavaly, 3 százalékponttal többet, mint egy évvel korábban. Ezt a 3 százalékpontot a 2 500 négyzetméternél nagyobb üzletektől vette el. A szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2 500 négyzetméteres csatorna 2 százalékos részaránya nem változott.
Enyhén erősödött a gyártói márkák pozíciója: A tavalyi értékben mért forgalomból 90 százalékot vittel el, míg egy évvel azelőtt 89-et.
ARCLEMOSÓ következik 2 milliárd forintot meghaladó éves piacával. Tavaly értékben 11, mennyiségben 21 százalékkal emelkedett a forgalma az előző évhez képest a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe szerint.
Itt is három üzlettípusra korlátozódik az eladás. A hipermarket részaránya 2 százalékponttal csökkent egyik évről a másikra – 19 százalékra. Ugyanennyivel emelkedett a drogériáé – 77 százalékra. A többi 4 százalék stabilan a szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2 500 négyzetméteres boltoké.
Viszonylag magas ugyan a kereskedelmi márkák részaránya, de tavaly csökkent. Így a gyártói márkákra a boltok bevételéből tavaly 76 százalék jutott az egy évvel korábbi 75 után.
ARCRADÍRNÁL az éves piac nem változott tavaly, megközelítette a 300 millió forintot, ahogyan 2014-ben is. Mennyiséget tekintve azonban 2 százalékkal kevesebbet adtak el éves összehasonlításban. Ezzel egy időben a hipermarket részaránya értékben 24 százalékról 21-re változott, a drogériáé pedig 75-ről 78 százalékra.
ARCMASZK értékesítésében a drogéria dominált tavaly 92 százalékos piaci részesedéssel. A kategória éves piaca 200 millió forint felett mozgott a legutóbbi két év során. Értékben mért forgalma ugyanis 7 százalékkal nőtt, míg mennyiség szempontjából plusz 16 százalékot mutatnak az adatok.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >