Nőttek értékben is, mennyiségben is

Szerző: trademagazin Dátum: 2016. 07. 04. 10:26

ARC- ÉS SZEMRÁNCKRÉM a termékcsoport legnagyobb kategóriája. Benne van a Nielsen által mért hetven termékcsoport között a top húszban. Kiskereskedelmi forgalma 6 milliárd forint felett mozgott a legutóbbi két évben. Értéket tekintve 9, mennyiség szempontjából 5 százalék növekedést regisztrált a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe tavaly az előző évhez viszonyítva.

Ami a bolttípusokat illeti, folytatódott a drogéria térnyerése. Az értékben mért forgalomból már 81 százalékot vitt el tavaly, 3 százalékponttal többet, mint egy évvel korábban. Ezt a 3 százalékpontot a 2 500 négyzetméternél nagyobb üzletektől vette el. A szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2 500 négyzetméteres csatorna 2 százalékos részaránya nem változott.

Enyhén erősödött a gyártói márkák pozíciója: A tavalyi értékben mért forgalomból 90 százalékot vittel el, míg egy évvel azelőtt 89-et.

ARCLEMOSÓ következik 2 milliárd forintot meghaladó éves piacával. Tavaly értékben 11, mennyiségben 21 százalékkal emelkedett a forgalma az előző évhez képest a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe szerint.

Itt is három üzlettípusra korlátozódik az eladás. A hipermarket részaránya 2 százalékponttal csökkent egyik évről a másikra – 19 százalékra. Ugyanennyivel emelkedett a drogériáé – 77 százalékra. A többi 4 százalék stabilan a szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2 500 négyzetméteres boltoké.

Viszonylag magas ugyan a kereskedelmi márkák részaránya, de tavaly csökkent. Így a gyártói márkákra a boltok bevételéből tavaly 76 százalék jutott az egy évvel korábbi 75 után.

ARCRADÍRNÁL az éves piac nem változott tavaly, megközelítette a 300 millió forintot, ahogyan 2014-ben is. Mennyiséget tekintve azonban 2 százalékkal kevesebbet adtak el éves összehasonlításban. Ezzel egy időben a hipermarket részaránya értékben 24 százalékról 21-re változott, a drogériáé pedig 75-ről 78 százalékra.

ARCMASZK értékesítésében a drogéria dominált tavaly 92 százalékos piaci részesedéssel. A kategória éves piaca 200 millió forint felett mozgott a legutóbbi két év során. Értékben mért forgalma ugyanis 7 százalékkal nőtt, míg mennyiség szempontjából plusz 16 százalékot mutatnak az adatok.

Kapcsolódó cikkeink