Nőtt a Tesco karácsonyi forgalma, bővült magyarországi piaci részesedése
Nőtt a Tesco forgalma a karácsonyi időszakban. A legnagyobb brit kiskereskedelmi hálózat csütörtökön Londonban ismertetett előzetes eredményjelentésében magyarországi piaci részesedésének bővüléséről is beszámolt.
A Londoni Értéktőzsdén (LSE) közzétett időszaki jelentés szerint az azonos eladótérre számolt csoportszintű értékesítés a január 7-ével zárult 19 hétben 1,1 százalékkal emelkedett éves összevetésben.
A 19 hetes vizsgált időszak átlagán belül a folyó üzleti év november 26-án zárult harmadik negyedében a forgalom 1,5 százalékkal, a január 7-éig fennmaradó hat hétben 0,3 százalékkal nőtt.
A nagy-britanniai forgalom a harmadik üzleti negyedévben 1,8 százalékkal nőtt, és a Tesco 2011 óta első ízben növelte hazai piaci részesedését.
A beszámoló szerint a Nagy-Britannián és Írországon kívüli nemzetközi forgalom értéke a 19 heti vizsgált időszakban 0,1 százalékkal csökkent. A cég azonban – egyelőre számok nélkül – kiemelte, hogy „jó ütemben” növelte piaci részesedését Magyarországon, Szlovákiában és Thaiföldön.
Az időszakon belül az üzleti év harmadik negyedében „tartósan erőteljes” volt a Tesco teljesítménye Magyarországon, Csehországban és Szlovákiában – áll a cég előzetes jelentésében.
A részletes adatokat tartalmazó éves jelentést a vállalat április 12-én teszi közzé.
A Tesco vezérigazgatója, Dave Lewis a csütörtöki beszámolóban „nagyon biztatónak” nevezte a csoportszinten elért eredményt. Hangsúlyozta, hogy a cég forgalma nyolcadik negyedéve növekszik folyamatosan, és a Tesco „a harmadik sikeres karácsonyán” van túl.
A karácsonyi forgalom erősségét illusztrálva a cég közölte, hogy az év végi ünnepi időszakra 15 ezer idényfoglalkoztatottat vett fel.
A Tesco, amely a brit magánszektor legnagyobb foglalkoztatója több mint 300 ezer alkalmazottal, rendkívül nehéz, könyvelési botrányokkal és ezzel összefüggő bűnügyi vizsgálatokkal súlyosbított üzleti időszakot élt át az elmúlt két és fél évben.
Dave Lewis vezérigazgató, aki 2014 szeptembere óta áll az áruházlánc élén, már belépése napján teljes gazdálkodási fordulatot hirdetett meg. Ennek jegyében a cég 2015-ben 53 veszteséges nagy-britanniai üzletet zárt be, törölte további 49 új, korábban tervbe vett nagyáruház felépítését, és e fordulat jegyében eladta dél-koreai üzlethálózatát.
A Tesco a dél-koreai hálózat eladása után bejelentette, hogy ezzel lezárult nemzetközi portfóliójának felülvizsgálata. (MTI, Kertész Róbert)
Kapcsolódó cikkeink
Padlóra viszi a drogériatermékek árait a Tesco
Több mint 150 már eddig is garantáltan alacsony árú háztartási…
Tovább olvasom >Már javában tart a dinnyeszezon a Tescónál
A Tesco évről évre jelentős mennyiségű magyar görögdinnyével látja el…
Tovább olvasom >250 forintos kuponok közel 200 Tescóban = több millió forintnyi kapaszkodó 3600 gyermeknek
Egy bántalmazó kapcsolatban nevelkedett háromgyermekes család életének újrakezdését is támogathatják…
Tovább olvasom >További cikkeink
Padlóra viszi a drogériatermékek árait a Tesco
Több mint 150 már eddig is garantáltan alacsony árú háztartási…
Tovább olvasom >EY: Kulcskérdéssé vált az energiabeszerzés – egyre több cég versenyképességét vetik vissza az ingadozó árak
A cégek többsége aggódik a növekedéshez szükséges energia beszerzése miatt,…
Tovább olvasom >A dm segít, hogy minél többen hozzáférhessenek az intimhigiéniai termékekhez
A dm elköteleződött a női egészség támogatása mellett, kezdeményezéseivel továbbra…
Tovább olvasom >