Nőtt a Tesco karácsonyi forgalma, bővült magyarországi piaci részesedése
Nőtt a Tesco forgalma a karácsonyi időszakban. A legnagyobb brit kiskereskedelmi hálózat csütörtökön Londonban ismertetett előzetes eredményjelentésében magyarországi piaci részesedésének bővüléséről is beszámolt.
A Londoni Értéktőzsdén (LSE) közzétett időszaki jelentés szerint az azonos eladótérre számolt csoportszintű értékesítés a január 7-ével zárult 19 hétben 1,1 százalékkal emelkedett éves összevetésben.
A 19 hetes vizsgált időszak átlagán belül a folyó üzleti év november 26-án zárult harmadik negyedében a forgalom 1,5 százalékkal, a január 7-éig fennmaradó hat hétben 0,3 százalékkal nőtt.
A nagy-britanniai forgalom a harmadik üzleti negyedévben 1,8 százalékkal nőtt, és a Tesco 2011 óta első ízben növelte hazai piaci részesedését.
A beszámoló szerint a Nagy-Britannián és Írországon kívüli nemzetközi forgalom értéke a 19 heti vizsgált időszakban 0,1 százalékkal csökkent. A cég azonban – egyelőre számok nélkül – kiemelte, hogy „jó ütemben” növelte piaci részesedését Magyarországon, Szlovákiában és Thaiföldön.
Az időszakon belül az üzleti év harmadik negyedében „tartósan erőteljes” volt a Tesco teljesítménye Magyarországon, Csehországban és Szlovákiában – áll a cég előzetes jelentésében.
A részletes adatokat tartalmazó éves jelentést a vállalat április 12-én teszi közzé.
A Tesco vezérigazgatója, Dave Lewis a csütörtöki beszámolóban „nagyon biztatónak” nevezte a csoportszinten elért eredményt. Hangsúlyozta, hogy a cég forgalma nyolcadik negyedéve növekszik folyamatosan, és a Tesco „a harmadik sikeres karácsonyán” van túl.
A karácsonyi forgalom erősségét illusztrálva a cég közölte, hogy az év végi ünnepi időszakra 15 ezer idényfoglalkoztatottat vett fel.
A Tesco, amely a brit magánszektor legnagyobb foglalkoztatója több mint 300 ezer alkalmazottal, rendkívül nehéz, könyvelési botrányokkal és ezzel összefüggő bűnügyi vizsgálatokkal súlyosbított üzleti időszakot élt át az elmúlt két és fél évben.
Dave Lewis vezérigazgató, aki 2014 szeptembere óta áll az áruházlánc élén, már belépése napján teljes gazdálkodási fordulatot hirdetett meg. Ennek jegyében a cég 2015-ben 53 veszteséges nagy-britanniai üzletet zárt be, törölte további 49 új, korábban tervbe vett nagyáruház felépítését, és e fordulat jegyében eladta dél-koreai üzlethálózatát.
A Tesco a dél-koreai hálózat eladása után bejelentette, hogy ezzel lezárult nemzetközi portfóliójának felülvizsgálata. (MTI, Kertész Róbert)
Kapcsolódó cikkeink
A Tesco élelmiszermentő hősei 73%-kal csökkentették a vállalat élelmiszer-hulladékát
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Nyugdíjas-utalványok: minden lánc másképp csábítja a vásárlókat
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Elképesztő összeget közölt a Tesco: 12 milliárd forintnyi Clubcard kupont és utalványt adott vissza hűséges vásárlóinak
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Mars felkerült a TIME magazin 2025-ös világ legjobb vállalatai listájára
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Érték és Minőség Nagydíjat kapott a Lidl négy terméke és egy termékcsaládja
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Életmódbeli tanácsokkal és jelentős kedvezménnyel hív vissza az edzőterembe a BioTechUSA
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >