Nőtt tavaly a magyarországi McDonald’s éttermek bevétele
Jelentősen, 43 százalékkal nőtt tavaly a magyarországi McDonald’s éttermeket üzemeltető Progress Étteremhálózat Kft. nettó árbevétele, ugyanakkor adózás előtti eredménye 22 százalékkal csökkent, főként költségeinek növekedése miatt – közölte a cég az MTI kérdésére.
A cég értékesítésének nettó árbevétele 2022-ben az előző évi 51,4 milliárd forintról 73,6 milliárd forintra emelkedett, miközben adózás előtti eredménye 7,3 milliárd forintról 5,7 milliárd forintra csökkent, elsősorban az értékesítés alapanyag és egyéb anyagjellegű ráfordításai, illetve a bérköltségek növekedése miatt. Megjegyezték: mivel a McDonald’s termékeinek árai nem követték sem az energia, sem az alapanyagok drágulását, így a társaság profitabilitása némileg csökkent.
A vállalat befektetett eszközeinek értéke mintegy 14,8 milliárd forinttal nőtt tavaly a növekedési stratégiája keretében megvalósult új étterem nyitások és átalakítások hatására. 2022-ben 14 étteremmel bővítették a magyarországi McDonald’s-hálózatot, emellett 21 saját és franchise partner által üzemeltetett éttermet újítottak meg a „Jövő Élménye” koncepció szerint – közölték.
Elsősorban az új nyitások nyomán növelni tudták munkatársaik számát is, az étteremlánc kötelékében, a jelenleg működő 112 étteremben és a cég központjában mintegy 7900-an dolgoznak. A cég felidézte, hogy 35 éve nyílt meg az első McDonald’s Magyarországon, a budapesti Régiposta utcában. A nyitás utáni hetekben napi 10-11 ezer vendéget szolgált ki az étterem, sokszor 10-15 vevőt egy perc alatt. Az étteremhálózat ma évente több mint 70 millió vendéget fogad 112 magyarországi egységében.
Kiemelték, hogy az alapanyagok több mint egyharmada – 38 százaléka – hazai beszállítóktól érkezik, akik ráadásul Európa számos országába is szállítanak. A McDonald’s magyarországi beszállítóinak zöme a kezdetektől szállít a cégnek alapanyagokat, köztük csirkehúst, tojást, salátát, szószokat, hagymát, zöldségeket. A magyar beszállítók évente több mint 1100 tonna salátával és zöldséggel, közel 3 millió darab tojással és 3100 tonna csirkehússal látják el a hazai McDonald’s-hálózatot.
A magyarországi beruházások eddigi összértéke közel 92 milliárd forint, de hasonlóan jelentős a hazai beszállítók által megvalósított kapacitásbővítő és korszerűsítő beruházások összértéke is, amelyeket a McDonald’s igényeinek és szigorú előírásainak való megfelelés érdekében tettek meg – közölte a cég.
A McDonald’s Corporation 2019-ben az étteremlánc teljes magyarországi működését hazai kézbe adta, ekkor állapodott meg Scheer Sándor vállalkozóval magyarországi vállalata tulajdonának átruházásáról. A 2019-es cégbírósági bejegyzést követően hozta létre a vállalkozó a Progress Étteremhálózat Kft.-t.
Kapcsolódó cikkeink
McDonald’s visszahódítási stratégia: megérkezett a McValue
A McDonald’s, az Egyesült Államok legnagyobb gyorsétteremlánca, új menükoncepcióval próbálja…
Tovább olvasom >A McDonald’s egy év alatt megduplázta megváltozott munkaképességű munkavállalói számát
A fogyatékkal élők világnapja alkalmából a hazai McDonald’s büszkén jelentette…
Tovább olvasom >Tépett sertéshússal érkezik a McDonald’s legújabb szendvicse
A hazai McDonald’s november 14-én mutatja be országszerte Maestro burgercsaládja…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kivonul a Carrefour Ománból
Közel három évtizednyi működés után kivonul a Carrefour Ománból –…
Tovább olvasom >Növelte az eladásokat az Amazon „Climate Pledge Friendly” címkéje
Az Amazon legújabb tanulmánya szerint a Climate Pledge Friendly programhoz…
Tovább olvasom >Az AB InBev és a 1st Phorm közösen fejleszt új energiaital-márkát
Az Anheuser-Busch InBev (AB InBev) a sporttáplálkozással és étrend-kiegészítőkkel foglalkozó…
Tovább olvasom >