Nőtt tavaly a magyarországi McDonald’s éttermek bevétele
Jelentősen, 43 százalékkal nőtt tavaly a magyarországi McDonald’s éttermeket üzemeltető Progress Étteremhálózat Kft. nettó árbevétele, ugyanakkor adózás előtti eredménye 22 százalékkal csökkent, főként költségeinek növekedése miatt – közölte a cég az MTI kérdésére.
A cég értékesítésének nettó árbevétele 2022-ben az előző évi 51,4 milliárd forintról 73,6 milliárd forintra emelkedett, miközben adózás előtti eredménye 7,3 milliárd forintról 5,7 milliárd forintra csökkent, elsősorban az értékesítés alapanyag és egyéb anyagjellegű ráfordításai, illetve a bérköltségek növekedése miatt. Megjegyezték: mivel a McDonald’s termékeinek árai nem követték sem az energia, sem az alapanyagok drágulását, így a társaság profitabilitása némileg csökkent.
A vállalat befektetett eszközeinek értéke mintegy 14,8 milliárd forinttal nőtt tavaly a növekedési stratégiája keretében megvalósult új étterem nyitások és átalakítások hatására. 2022-ben 14 étteremmel bővítették a magyarországi McDonald’s-hálózatot, emellett 21 saját és franchise partner által üzemeltetett éttermet újítottak meg a „Jövő Élménye” koncepció szerint – közölték.
Elsősorban az új nyitások nyomán növelni tudták munkatársaik számát is, az étteremlánc kötelékében, a jelenleg működő 112 étteremben és a cég központjában mintegy 7900-an dolgoznak. A cég felidézte, hogy 35 éve nyílt meg az első McDonald’s Magyarországon, a budapesti Régiposta utcában. A nyitás utáni hetekben napi 10-11 ezer vendéget szolgált ki az étterem, sokszor 10-15 vevőt egy perc alatt. Az étteremhálózat ma évente több mint 70 millió vendéget fogad 112 magyarországi egységében.
Kiemelték, hogy az alapanyagok több mint egyharmada – 38 százaléka – hazai beszállítóktól érkezik, akik ráadásul Európa számos országába is szállítanak. A McDonald’s magyarországi beszállítóinak zöme a kezdetektől szállít a cégnek alapanyagokat, köztük csirkehúst, tojást, salátát, szószokat, hagymát, zöldségeket. A magyar beszállítók évente több mint 1100 tonna salátával és zöldséggel, közel 3 millió darab tojással és 3100 tonna csirkehússal látják el a hazai McDonald’s-hálózatot.
A magyarországi beruházások eddigi összértéke közel 92 milliárd forint, de hasonlóan jelentős a hazai beszállítók által megvalósított kapacitásbővítő és korszerűsítő beruházások összértéke is, amelyeket a McDonald’s igényeinek és szigorú előírásainak való megfelelés érdekében tettek meg – közölte a cég.
A McDonald’s Corporation 2019-ben az étteremlánc teljes magyarországi működését hazai kézbe adta, ekkor állapodott meg Scheer Sándor vállalkozóval magyarországi vállalata tulajdonának átruházásáról. A 2019-es cégbírósági bejegyzést követően hozta létre a vállalkozó a Progress Étteremhálózat Kft.-t.
Kapcsolódó cikkeink
Tépett sertéshússal érkezik a McDonald’s legújabb szendvicse
A hazai McDonald’s november 14-én mutatja be országszerte Maestro burgercsaládja…
Tovább olvasom >Fertőzésveszély a friss zöldségek miatt: az E. coli járvány és a gyorséttermek kihívásai
Az amerikai gyorsétteremláncok csütörtökön drasztikus lépésre kényszerültek: a McDonald’s éttermeinek…
Tovább olvasom >TheVR Mekis kedvence: influenszer ihlette menü a McDonald’s-ban
Október 14-től Magyarországon is elérhetővé válik a McDonald’s új, TheVR…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >