Nőtt tavaly a kiskereskedelmi forgalom Szlovákiában
Éves szinten 3,4 százalékkal bővült tavaly a kiskereskedelmi forgalom Szlovákiában, teljes összege megközelítőleg 18,9 milliárd eurót tett ki – derült ki a Postová Banka elemzéséből, amelyet csütörtökön juttattak el az MTI-nek.
A pénzintézet analízisében megállapítja: 2014-ben a szlovák gazdaság fejlődésének egyik mozgatórugója a hazai fogyasztás volt, amelynek emelkedését elősegítette a munkapiacon beállt javulás és a bérek emelkedése, miközben a kiskereskedelmi forgalomban értékesített árucikkek és a szolgáltatások árai nem emelkedtek.
Regionális bontásban a kiskereskedelmi forgalom összegének legnagyobb hányadát Pozsony megye adta. Szlovákia fővárosában és annak környékén, ahol az ország lakosságának mintegy 12 százaléka él, 8,97 milliárd eurót költöttek el az üzletekben, ami a teljes kiskereskedelmi forgalom csaknem felét, 47,5 százalékát tette ki. E megyében volt az egyik legmagasabb arányú a kiskereskedelmi forgalom összegének növekedése is, 2014-ben 4,5 százalékot tett ki éves szinten.
Szlovákia további régióit tekintve a kiskereskedelmi forgalom összegében nem voltak különösebben kiemelkedő eltérések, a másik hét megye mindegyikében egy és másfél milliárd euró közötti összeget hagytak a vásárlók a vizsgált időszakban. A kiskereskedelmi forgalom összege ezeket a régiókat tekintve a legmagasabb a nyugat-szlovákiai Nagyszombat megyében volt (1,53 milliárd euró), a legalacsonyabb pedig a kelet-szlovákiai Kassa megyében, ahol 1,03 milliárd eurót tett ki. A kiskereskedelmi forgalom összege tavaly a csökkenést mutató nagyszombati és a nyitrai megyéket leszámítva minden megyében emelkedett, az éves szintű növekedés a pozsonyi értékeket egyedül a besztercebányai megyében haladta meg, ahol 6 százalékot tett ki éves szinten.
A kiskereskedelmi forgalom összegének legnagyobb hányada, közel fele (46,5 százaléka) a széles áruskálát forgalomba hozó szuper- és hipermarketekben folyt be. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Egyre több magyar e-kereskedő teszi át a székhelyét Szlovákiába
Az elmúlt években egyre több magyar online kiskereskedő döntött úgy,…
Tovább olvasom >A Biedronka szlovákiai piacra lépésére készül a Lidl
Továbbra is igényt tart a Lidl az árvezető szerepre Szlovákiában.…
Tovább olvasom >Lassuló infláció, de továbbra is dráguló élelmiszerek Szlovákiában
Szlovákiában szeptemberre 2,6 százalékra mérséklődött az infláció, azonban az élelmiszerárak…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >