Nőtt tavaly a kiskereskedelmi forgalom Szlovákiában
Éves szinten 3,4 százalékkal bővült tavaly a kiskereskedelmi forgalom Szlovákiában, teljes összege megközelítőleg 18,9 milliárd eurót tett ki – derült ki a Postová Banka elemzéséből, amelyet csütörtökön juttattak el az MTI-nek.
A pénzintézet analízisében megállapítja: 2014-ben a szlovák gazdaság fejlődésének egyik mozgatórugója a hazai fogyasztás volt, amelynek emelkedését elősegítette a munkapiacon beállt javulás és a bérek emelkedése, miközben a kiskereskedelmi forgalomban értékesített árucikkek és a szolgáltatások árai nem emelkedtek.
Regionális bontásban a kiskereskedelmi forgalom összegének legnagyobb hányadát Pozsony megye adta. Szlovákia fővárosában és annak környékén, ahol az ország lakosságának mintegy 12 százaléka él, 8,97 milliárd eurót költöttek el az üzletekben, ami a teljes kiskereskedelmi forgalom csaknem felét, 47,5 százalékát tette ki. E megyében volt az egyik legmagasabb arányú a kiskereskedelmi forgalom összegének növekedése is, 2014-ben 4,5 százalékot tett ki éves szinten.
Szlovákia további régióit tekintve a kiskereskedelmi forgalom összegében nem voltak különösebben kiemelkedő eltérések, a másik hét megye mindegyikében egy és másfél milliárd euró közötti összeget hagytak a vásárlók a vizsgált időszakban. A kiskereskedelmi forgalom összege ezeket a régiókat tekintve a legmagasabb a nyugat-szlovákiai Nagyszombat megyében volt (1,53 milliárd euró), a legalacsonyabb pedig a kelet-szlovákiai Kassa megyében, ahol 1,03 milliárd eurót tett ki. A kiskereskedelmi forgalom összege tavaly a csökkenést mutató nagyszombati és a nyitrai megyéket leszámítva minden megyében emelkedett, az éves szintű növekedés a pozsonyi értékeket egyedül a besztercebányai megyében haladta meg, ahol 6 százalékot tett ki éves szinten.
A kiskereskedelmi forgalom összegének legnagyobb hányada, közel fele (46,5 százaléka) a széles áruskálát forgalomba hozó szuper- és hipermarketekben folyt be. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az élelmiszer-kiskereskedelmet a drogéria-kínálattal ötvöző új formátumot indít Szlovákiában a Biedronka
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Non-food kínálatra és brit stílusú értékalapú árazásra alapoz a Tesco Szlovákiában
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Egyedi városi kényelmi formátumot tesztel a Billa Szlovákiában
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
Signature 40 – a régió új közös nyelve: Interjú Nagy Mártonnal és Vaszary Ádámmal a Signature Platform 2026-os új dimenziójáról
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Pekó László: „A Coop nemcsak hálózat, hanem életforma – immár 30 éve”
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Megvannak az Év Kereskedője 2025 nyertesei
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >

