Nőtt a magyar nagyvállalatok száma a Coface régiós toplistáján
Tavaly a kelet-közép-európai régió 500 legnagyobb vállalata 580 milliárd eurós árbevételt ért el, 0,6 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban, nettó nyereségük 3,1 százalékkal 26,3 milliárd euróra mérséklődött, a legnagyobb régiós vállalatokat felsoroló listán ugyanakkor 8 százalékkal 75-re nőtt a magyar cégek száma – derül ki a Coface nemzetközi hitelbiztosítónak a kelet-közép-európai országok legnagyobb vállalatai tavalyi teljesítményét összegző elemzéséből.
A Coface MTI-nek eljuttatott elemzése szerint a kedvező gazdasági környezet miatt a hitelbiztosító a 22 kelet-közép-európai ország közül nyolcnak jobb minősítést adott az elmúlt 18 hónapban. Többek között Magyarország, Litvánia, Csehország, Románia és Szlovénia kapott jobb osztályzatot a hitelbiztosítótól.
A hitelbiztosító elemzése szerint a magyar gazdaság „visszanyerte az erejét”, 2016-ban – Lengyelország után – a második legtöbb vállalatot delegálta a Coface Top 500-as listájára. A listán szereplő magyar cégek árbevétele 11,5 százalékkal, a nettó nyereségük pedig 61,7 százalékkal csökkent a GE egyik vállalatának egyszeri tétele miatt, anélkül számolva azonban a legjelentősebb magyarországi társaságok árbevétele szerényen, 0,1 százalékkal nőtt, nettó profitjuk ugyanakkor 68,7 százalékkal 4,6 milliárd euróra emelkedett. 2016-ban 75 magyar vállalat került fel a listára, ezzel szemben 2015-ben csak 69 magyar vállalatnak sikerült ezt elérnie. Ráadásul a listán szereplő magyar vállalatok 68 százaléka jobb helyezést ért el, mint 2015-ben – ismertették.
Póka Valentin, a Coface Hungary ország-igazgatója kiemelte: A magyar gazdaság fejlődését mutatja, hogy a foglalkoztatási ráta javult, az ország ipari teljesítménye bővült, emellett a fogyasztás is nő, mindezek a jövőbeni gazdasági bővülést is megalapozzák.
Katarzina Kompowska, a nemzetközi hitelbiztosító kelet-közép-európai vezetője elmondta: korábban a régiós országokban az olaj- és gázipari szektor volt a legerősebb, ám 2016-ban a világpiacon az autóipar számára kedvezően változott a helyzet, az új autók iránt nő a globális kereslet, a háztartások és a cégek is keresik az új gépkocsikat.
A régiós vállalati listát a lengyel olajcég, a PKN Orlen vezeti, amelynek árbevétele tavaly 18 milliárd eurót, nyeresége pedig 1,3 milliárd eurót tett ki. A második legnagyobb cég a csehországi Skoda 12,9 milliárd eurós árbevétellel és 1,31 milliárd eurós nettó profittal. A harmadik helyen áll a Mol, a magyar olaj- és gázipari cég 11,5 milliárd eurós árbevétellel és 812 millió eurós nettó nyereséggel szerepel a Coface listáján. A nemzetközi hitelbiztosító rangsora szerint a húsz legnagyobb régiós vállalat között van a cseh Skoda, a magyar Audi, és mellette a magyar Mercedes is, valamint a szlovákiai Volkswagen- és Kia-gyár, a csehországi Hyundai-üzem, valamint a romániai Dacia is.
A felmérésbe a kelet-közép-európai országok – köztük Magyarország, Csehország, Lengyelország, Szlovákia – legnagyobb (legalább 300 millió eurós éves árbevétellel rendelkező) vállalatai kerültek, a pénzügyi szolgáltatók, így a bankok, biztosítótársaságok, lízingcégek és brókercégek nem szerepelnek a felmérésben.
A Coface Group, a világ vezető hitelbiztosítója ügyfeleinek a pénzügyi kötelezettségek elmulasztásából fakadó kockázatára kínál megoldásokat a hazai piacon és exporttevékenység esetén, illetve a külpiacaikon egyaránt. 2016-ban a mintegy 4300 alkalmazottat foglalkoztató Coface Csoport 1,411 milliárd euró konszolidált forgalmat könyvelhetett el, a nettó nyeresége meghaladta a 41 millió eurót. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Coface: nehéz időszakban értek el növekedést a régió mamutvállalatai
Gyengén teljesítettek a közép- és kelet-európai régió országai tavaly: a…
Tovább olvasom >Coface: Minimális GDP-növekedés a régióban, a fizetésképtelenség is nőtt
A gazdasági visszaesés nyomán a közép- és kelet-európai (KKE) országokban…
Tovább olvasom >COFACE 2023-as CEE TOP 500 lista: Ismét dobogós a Mol
Bár a koronavírus-járvány negatív hatásaiból kilábaltak a cégek, az év…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >