Nőtt az EU és az euróövezet kiskereskedelmi forgalma
A vártnál nagyobb mértékben nőtt az Európai Unió és az euróövezet kiskereskedelmi forgalma februárban.
Az EU statisztikai hivatala (Eurostat) kedden közölte, hogy a szezonálisan kiigazított adatok szerint a 19 tagú euróövezetben havi összevetésben 0,7 százalékkal nőtt, éves szinten pedig 1,8 százalékkal bővült a kiskereskedelmi forgalom volumene februárban.
Elemzők 0,5 százalék havi és 1,4 százalék éves növekedést vártak februárra.
Januárban 0,1 százalékkal bővült az euróövezet kiskereskedelmi forgalma, és 0,2 százalékkal az EU-é.
Az Európai Unióban havi szinten 0,7 százalékkal, éves összevetésben pedig 2,2 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom volumene februárban.
Januárhoz képest az euróövezetben 0,7 százalékkal, az unióban 0,5 százalékkal bővült az élelmiszerek, italok és dohánytermékek forgalma, míg a benzinkutaké 0,9 százalékkal, illetve 0,7 százalékkal csökkent. A nem élelmiszeripari termékek eladásai 0,9 százalékkal nőttek az az euróövezetben, az EU-ban 1,1 százalékkal emelkedtek.
Az uniós tagállamok közül a legnagyobb mértékben Portugáliában (3,1 százalék), Horvátországban (2,8 százalék) és Szlovéniában (2,3 százalék) nőtt a kiskereskedelmi forgalom havi összehasonlításban. Máltán 0,8 százalékos, Belgiumban 0,7 százalékos csökkenést mértek, Belgiumban pedig 0,6 százalékkal esett vissza a forgalom havi bázison.
Éves összehasonlításban az euróövezetben 0,8 százalékkal, az unióban 0,9 százalékkal emelkedett az élelmiszerek, italok és dohánytermékek forgalma, a nem élelmiszeripari termékek eladásai pedig 2,4, illetve 3,4 százalékkal nőttek.
Tavaly februárhoz képest leginkább Szlovéniában (16,8 százalék), Luxemburgban (12,9 százalék), Litvániában (7,6 százalék) és Romániában (7,5 százalék) nőtt a kiskereskedelmi forgalom. Csökkenést mértek Belgiumban (3,2 százalék), Máltán (0,9 százalék) és Dániában (0,2 százalék).
Az Eurostat adatai szerint Magyarországon 1,1 százalék volt az éves szintű forgalomnövekedés, januárhoz képest pedig 0,3 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Egyre keresettebbek a teljes munkaidős kiskereskedelmi állások az USA-ban
Egyre nagyobb érdeklődést tapasztalnak a kiskereskedők az álláskeresők részéről a…
Tovább olvasom >Az euróövezetben több mint kétéves csúcsra javult a fogyasztói hangulat áprilisban
Az euróövezetben a vártnál némileg kisebb mértékben, azonban így is…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >További cikkeink
„Kukába az élelmiszerpazarlással” – plakáttervező pályázatot hirdet a Nébih Maradék nélkül programja
A Fenntarthatósági Témahét alkalmából „Kukába az élelmiszerpazarlással” címmel indít plakáttervező…
Tovább olvasom >Idén 5500 új munkahelyet hoz létre az ALDI az Egyesült Királyságban
A brit ALDI 5500 új munkahelyet hoz létre 2024-ben folytatott…
Tovább olvasom >Merre tovább Student Design?
A SIRHA Budapest 2024 szakkiállítás adott otthont a POPAI nemzetközi…
Tovább olvasom >