Nőtt az eladás, csökkent az átlagár a margarinoknál
A margarin forgalma értékben is, mennyiségben is nőtt az elmúlt év során. Éves piacmérete meghaladja a 20 milliárd forintot. Kiskereskedelmi eladása értéket tekintve 4 százalékkal emelkedett 2009. április–2010. márciusban, az előző hasonló időszakhoz viszonyítva. Mennyiségben plusz 1 százalékot regisztráltunk.Figyelemre méltó trend, hogy a margarin ára visszarendeződik az egy évvel korábbihoz. Idén február–márciusban a mennyiségi eladással súlyozott átlagos fogyasztói ár 559 forint/kilogramm, míg a tavalyi hasonló periódusban 561 forintot mértünk. Egy évvel korábban pedig 502 forint/kilogrammot. A mérséklődés fő oka, hogy a boltok követik az alapanyag, a növényolaj árát.
A csészés és sütőmargarin a kiskereskedelem szempontjából fontos szerepet játszik a vásárlások gyakoriságának, illetve a vevők lojalitásának növelésében. A tárgyalt időszakban valamelyest emelkedett a sütőmargarin piaci részesedése, amely mennyiségben 34 százalékot ért el. A csészés szegmens viszi el a kiskereskedelmi eladás 66 százalékát. Sótartalom szerint a nem sózott szegmens tartja 98 százalékos részarányát mennyiségben.
Egy másik szempont szerint a light/diétás termékek iránt enyhén növekszik a kereslet. Így piaci részesedésük mennyiségben 1 százalékponttal nagyobb, 27 százalék lett. A forgalom zömét azonban a nem diétás viszi el. A margarin forgalma a modern láncokban koncentrálódik. A 400 négyzetméter feletti csatornák mennyiségben mért piaci részesedése 1 százalékponttal, 68 százalékra nőtt. Figyelemre méltó a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2 500 négyzetméteres csatornánál, hogy részaránya 39 százalékra emelkedett.
A 201–400 négyzetméteres, valamint az 50 négyzetméteres és kisebb boltok pozíciója valamelyest gyengült. Erősödött viszont az 51–200 négyzetméteres szegmens pozíciója.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Ez az év már valóban az adatmenedzsment éve lesz
Az élelmiszer-kiskereskedelmi szektor sikere idén nagyban múlhat az árképzés, az…
Tovább olvasom >DLA Piper Hungary/Omnibusz javaslat: szükséges egyszerűsítés vagy visszalépés a fenntarthatósági törekvésekben?
Február 26-án hivatalosan is elérhetővé vált a fenntarthatósági jelentéstételi kötelezettségek…
Tovább olvasom >Slow Food Deutschland: nem a rovarok fogyasztása, hanem az élelmiszerpazarlás csökkentése lehet a megoldás
Kritikát fogalmazott meg a Slow Food Deutschland a rovarok Európában…
Tovább olvasom >