Nőtt az eladás, csökkent az átlagár a margarinoknál
A margarin forgalma értékben is, mennyiségben is nőtt az elmúlt év során. Éves piacmérete meghaladja a 20 milliárd forintot. Kiskereskedelmi eladása értéket tekintve 4 százalékkal emelkedett 2009. április–2010. márciusban, az előző hasonló időszakhoz viszonyítva. Mennyiségben plusz 1 százalékot regisztráltunk.Figyelemre méltó trend, hogy a margarin ára visszarendeződik az egy évvel korábbihoz. Idén február–márciusban a mennyiségi eladással súlyozott átlagos fogyasztói ár 559 forint/kilogramm, míg a tavalyi hasonló periódusban 561 forintot mértünk. Egy évvel korábban pedig 502 forint/kilogrammot. A mérséklődés fő oka, hogy a boltok követik az alapanyag, a növényolaj árát.
A csészés és sütőmargarin a kiskereskedelem szempontjából fontos szerepet játszik a vásárlások gyakoriságának, illetve a vevők lojalitásának növelésében. A tárgyalt időszakban valamelyest emelkedett a sütőmargarin piaci részesedése, amely mennyiségben 34 százalékot ért el. A csészés szegmens viszi el a kiskereskedelmi eladás 66 százalékát. Sótartalom szerint a nem sózott szegmens tartja 98 százalékos részarányát mennyiségben.
Egy másik szempont szerint a light/diétás termékek iránt enyhén növekszik a kereslet. Így piaci részesedésük mennyiségben 1 százalékponttal nagyobb, 27 százalék lett. A forgalom zömét azonban a nem diétás viszi el. A margarin forgalma a modern láncokban koncentrálódik. A 400 négyzetméter feletti csatornák mennyiségben mért piaci részesedése 1 százalékponttal, 68 százalékra nőtt. Figyelemre méltó a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2 500 négyzetméteres csatornánál, hogy részaránya 39 százalékra emelkedett.
A 201–400 négyzetméteres, valamint az 50 négyzetméteres és kisebb boltok pozíciója valamelyest gyengült. Erősödött viszont az 51–200 négyzetméteres szegmens pozíciója.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >