Nőtt az Alibaba negyedéves bevétele, a kínai hatóságok szigorú intézkedései ellenére
A kínai hatóságok szigorú intézkedései ellenére nőtt Kína legnagyobb e-kereskedelmi vállalatának, az Alibaba csoportnak az április-júniusi bevétele.
A hangcsoui székhelyű vállalat kedden közzétett jelentése szerint éves összehasonlításban 34 százalékkal 205,740 milliárd jüanra (31,832 milliárd dollár) növelte bevételeit üzleti évének június 30-án végződő első negyedévében.
Az adózás utáni nyereség 42,835 milliárd jüan (6,634 milliárd dollár) volt ugyanebben az időszakban, míg egyszeri tételek nélkül számolva éves bázison 10 százalékkal 43,441 milliárd jüanra (6,728 milliárd dollár) emelkedett.
Az egy amerikai letéti részvényre (ADS) jutó, egyszeri tételek nélkül számított nyeresége 16,60 jüan (2,57 dollár) lett, ami éves összehasonlításban 12 százalékos bővülés.
Daniel Zhang, az Alibaba csoport elnök-vezérigazgatója a közleményben kiemelte: az Alibaba szolgáltatásai éves aktív felhasználóinak száma világszerte elérte az 1,18 milliárdot a júniussal záruló negyedévben, vagyis 45 millióval bővült az előző negyedévhez képest. A felhasználók több mint kétharmada kínai illetőségű volt.
A felhőszolgáltatásokból származó bevétel éves összehasonlításban 29 százalékkal 16,05 milliárd jüanra (2,49 milliárd dollár) nőtt.
Az Alibaba csoport bevételének zöme, 66 százaléka továbbra is a kínai internetes kiskereskedelemből származik. Ezen a területen a verseny folyamatosan élesedik, a kisebb vetélytársak, köztük a JD.com és a Pinduoduo is egyre népszerűbbek. A kínai hatóságok mindazonáltal egyre szigorítják a korábban engedékeny szabályok között fejlődő szektor működését.
Áprilisban az Alibabát rekordösszegű – 18,2 milliárd jüanos (2,8 milliárd dollár) – büntetéssel sújtotta a kínai piacfelügyelet, amiért a vállalat a versenyszabályokat megsértve visszaélt monopolhelyzetével.
Tavaly év végén pedig az Alibaba pénzügyi ágának, az Ant Groupnak a sanghaji tőzsdén tervezett, 37 milliárd dolláros első tőzsdei kibocsátását akadályozták meg a kínai hatóságok az utolsó pillanatban.
Kapcsolódó cikkeink
Gyengébb a vásárlóerő nálunk, mint a régióban
A tíz- és húszéves időtávon kirajzolódó trendek – ezen belül…
Tovább olvasom >NGM-államtitkár: erősíti a magyar vállalkozások versenyképességét az ESG-törvény
A felelős környezeti, társadalmi és vállalatirányitási (ESG) keretrendszert meghatározó törvény…
Tovább olvasom >Raskó György: az alapvető élelmiszerek megvásárlása is komoly kihívást jelent számos magyar háztartás számára
A magyar lakosság körében továbbra is érzékelhető az elszegényedés súlyos…
Tovább olvasom >További cikkeink
Csökkent a Danone negyedéves bevétele
A Danone francia élelmiszer- és italgyártó bevétele éves szinten 2,5…
Tovább olvasom >BlokkParádé április végéig a Rossmannál
A Rossmann üzletekben és az Online Drogériában történő áprilisi vásárlásaiddal…
Tovább olvasom >Hiába fontos, csak gyorsan le akarjuk tudni a munkahelyi étkezést
A magyarok többsége tisztában van vele, hogy a napközbeni étkezés…
Tovább olvasom >