Nőtt a Zwack árbevétele és nyeresége
A Zwack Unicum Nyrt. 2018-2019-es üzleti évének első háromnegyedévében 23,88 milliárd forint bruttó árbevételt ért el, 19,1 százalékkal többet, mint az előző üzleti év azonos időszakában; az adózott eredmény 3,34 milliárd forint volt, 32,8 százalékkal magasabb a bázisnál – derül ki az időközi vezetőségi beszámolóból, amelyet a társaság a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján kedden tett közzé.
A nettó értékesítés (jövedéki- és népegészségügyi termékadó nélküli árbevétel) meghaladta a 14,35 milliárd forintot, 18,2 százalékkal volt magasabb a bázisidőszaki árbevételnél.
A belföldi értékesítés nettó árbevétele 19,9 százalékkal nőtt, a beszámoló szerint a növekedés legnagyobb részét a népegészségügyi termékadó 2019. január 1-jétől életbe lépő emelkedése generálta, emiatt a pálinkákból és keserű likőrökből decemberben mintegy 3-4 havi fogyasztásnak megfelelő extra értékesítés történt. A forgalomnövekedés kisebb részét a bővülő fogyasztás és az új termékek kedvező piaci fogadtatása okozta.
A beszámolóban kiemelték azt is: a decemberi elővásárlás, valamint a jelentős januári áremelkedés által okozott fogyasztói „sokk” miatt az üzleti év utolsó negyedéve minden korábbinál gyengébb eredményt hoz majd. Ezzel együtt is a bázist mintegy 10 százalékkal meghaladó éves adózott eredményt várnak az üzleti év egészére.
A társaság bevételének csaknem 90 százaléka a magyar piacról származik, ezért a gazdálkodást alapvetően határozza meg a belföldi fogyasztás alakulása. Az elmúlt néhány évben a lakossági fogyasztás bővült Magyarországon, és a Zwack a közeljövőben is ennek folytatódására számít.
A vállalat 233 alkalmazottat foglalkoztat, számuk nem változott az előző év azonos időszakához képest.
A Zwack részvényeivel a BÉT prémium kategóriájában kereskednek, a papír kedden 17 300 forinton zárt, 1,17 százalékkal erősödött a hétfői záráshoz képest. Az elmúlt egy évben a részvény legmagasabb árfolyama 17 750 forint, a legalacsonyabb 16 150 forint volt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Örök elegancia
Élénk innovációs készség, növekvő kereslet a prémium termékekre, szerény HoReCa-szerep…
Tovább olvasom >Narancskeserű
A Zwack legújabb innovációja az Unicum Orange Bitter narancsos ízével…
Tovább olvasom >A természet varázsát közvetíti a St. Hubertus új kampánya
A St. Hubertus „A természet barátai” interjúsorozattal hívja fel a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >A TikTok hódítója: Dubaji csokiőrület a Lidlben
A karácsonyi ünnepek közeledtével egyre nagyobb kereslet mutatkozik egy igazán…
Tovább olvasom >Az Auchan is beszállt a dubaji csokoládéversenybe
A karácsonyi szezon közeledtével már nemcsak a Lidl polcain támad…
Tovább olvasom >