Nőtt a Tesco forgalma a pénzügyi éve első negyedében
Jelentősen nőtt a Tesco forgalma a cég 2023-2024-es pénzügyi évének első negyedében. A legnagyobb brit kiskereskedelmi hálózat vezetője szerint már látszanak az infláció enyhülésének első jelei.
A Londoni Értéktőzsdén pénteken ismertetett negyedéves kereskedési adatok szerint az áruházlánc értékesítése a május 27-én zárult 13 hétben – összehasonlítható eladótérre és termékkínálatra számolva – 9 százalékkal 10,8 milliárd fontra (több mint 4700 milliárd forint) emelkedett éves összevetésben a brit piacon.
A közép-európai Tesco-üzletek forgalma a pénteki beszámoló szerint 1,1 százalékkal 1,044 milliárd fontnak (456,4 milliárd forint) megfelelő összegre nőtt.
Az írországi érdekeltség és a leányvállalatok forgalmával együtt számolva a cég csoportszintű eladásai 8,2 százalékkal 14,83 milliárd fontra (csaknem 6500 milliárd forintra) növekedtek a folyó pénzügyi év első negyedében.
Ken Murphy, a Tesco vezérigazgatója a beszámolóhoz fűzött nyilatkozatában hangsúlyozta: a vállalat „nagyon is tudatában van annak”, hogy számos fogyasztójára milyen jelentős terhet gyakorolnak a megélhetési költségek. Murphy szerint azonban már láthatók az infláció enyhülésének „korai, biztató jelei”.
A brit statisztikai hivatal (ONS) legutóbbi adatai szerint a tizenkét havi összevetésben számolt brit infláció áprilisban – tavaly szeptember óta először – tíz százalék alá, 8,7 százalékra lassult, de fő hajtóereje továbbra is az élelmiszerek drágulása: ebben a termékkategóriában átlagosan 19,1 százalékkal emelkedtek a kiskereskedelmi árak az áprilissal zárult egy évben.
A statisztikai hivatal indikatív visszatekintő számításai alapján legutóbb 1977 augusztusában, vagyis több mint négy és fél évtizede volt a mostaninál magasabb az élelmiszerár-infláció Nagy-Britanniában: akkor 21,9 százalékkal emelkedtek az élelmiszerek fogyasztói árai éves összevetésben.
Kapcsolódó cikkeink
A Tesco Magyarország a kihívások ellenére is optimista a jövőt illetően
A kiskereskedelmi szektor jelenlegi helyzetéről és a közeljövőben várható trendekről…
Tovább olvasom >A Nestlé termékek vásárlói májusban többféle módon is segíthetik a nélkülözőket
Május 9. és 22. között ismét támogathatják a rászorulókat a…
Tovább olvasom >Anyák napi ajándékok akciósan a Tescóból
Magyarországon idén május 5-én ünnepeljük az Anyák napját. Ezen a…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Tesco Magyarország a kihívások ellenére is optimista a jövőt illetően
A kiskereskedelmi szektor jelenlegi helyzetéről és a közeljövőben várható trendekről…
Tovább olvasom >Az alkoholmentes sörökre és a prémium kategóriára fókuszál a magyar sörpiac
A magyar sörpiac jelentős változásokat mutat az alkoholmentes és a…
Tovább olvasom >A Danone kutatása a növényi termékek népszerűségét vizsgálta
A Danone Magyarország 2024-ben ismét részt vett az öt kelet-közép-európai…
Tovább olvasom >