Nőtt a Tesco forgalma a pénzügyi éve első negyedében
Jelentősen nőtt a Tesco forgalma a cég 2023-2024-es pénzügyi évének első negyedében. A legnagyobb brit kiskereskedelmi hálózat vezetője szerint már látszanak az infláció enyhülésének első jelei.
A Londoni Értéktőzsdén pénteken ismertetett negyedéves kereskedési adatok szerint az áruházlánc értékesítése a május 27-én zárult 13 hétben – összehasonlítható eladótérre és termékkínálatra számolva – 9 százalékkal 10,8 milliárd fontra (több mint 4700 milliárd forint) emelkedett éves összevetésben a brit piacon.
A közép-európai Tesco-üzletek forgalma a pénteki beszámoló szerint 1,1 százalékkal 1,044 milliárd fontnak (456,4 milliárd forint) megfelelő összegre nőtt.
Az írországi érdekeltség és a leányvállalatok forgalmával együtt számolva a cég csoportszintű eladásai 8,2 százalékkal 14,83 milliárd fontra (csaknem 6500 milliárd forintra) növekedtek a folyó pénzügyi év első negyedében.
Ken Murphy, a Tesco vezérigazgatója a beszámolóhoz fűzött nyilatkozatában hangsúlyozta: a vállalat „nagyon is tudatában van annak”, hogy számos fogyasztójára milyen jelentős terhet gyakorolnak a megélhetési költségek. Murphy szerint azonban már láthatók az infláció enyhülésének „korai, biztató jelei”.
A brit statisztikai hivatal (ONS) legutóbbi adatai szerint a tizenkét havi összevetésben számolt brit infláció áprilisban – tavaly szeptember óta először – tíz százalék alá, 8,7 százalékra lassult, de fő hajtóereje továbbra is az élelmiszerek drágulása: ebben a termékkategóriában átlagosan 19,1 százalékkal emelkedtek a kiskereskedelmi árak az áprilissal zárult egy évben.
A statisztikai hivatal indikatív visszatekintő számításai alapján legutóbb 1977 augusztusában, vagyis több mint négy és fél évtizede volt a mostaninál magasabb az élelmiszerár-infláció Nagy-Britanniában: akkor 21,9 százalékkal emelkedtek az élelmiszerek fogyasztói árai éves összevetésben.
Kapcsolódó cikkeink
8 millió palack szeszesital és 225 visszaváltó automata várja a vásárlókat
8 millió palack, illetve doboz alkoholos itallal készült a Tesco…
Tovább olvasom >Átadták a Tesco új 100 ezer négyzetméteres magyarországi logisztikai központját
November 27-én ünnepélyes keretek között adta át a CTP Magyarország…
Tovább olvasom >Az Országos Kereskedelmi Szövetség élelmiszerkiskereskedői karácsonykor is a rászorulók mellett állnak
A Szövetség 7 élelmiszerkereskedő tagja (Aldi, Auchan, Lidl, Penny, SPAR,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Régiók harca: ezek a legnépszerűbb ételek a magyarok szerint
Mexikói ételekből az országos átlag ötszöröse fogy Debrecenben, míg Szeged…
Tovább olvasom >