Nőtt a Tesco forgalma a pénzügyi éve első negyedében
Jelentősen nőtt a Tesco forgalma a cég 2023-2024-es pénzügyi évének első negyedében. A legnagyobb brit kiskereskedelmi hálózat vezetője szerint már látszanak az infláció enyhülésének első jelei.

Úgy vélik, hamarosan csökken az infláció
A Londoni Értéktőzsdén pénteken ismertetett negyedéves kereskedési adatok szerint az áruházlánc értékesítése a május 27-én zárult 13 hétben – összehasonlítható eladótérre és termékkínálatra számolva – 9 százalékkal 10,8 milliárd fontra (több mint 4700 milliárd forint) emelkedett éves összevetésben a brit piacon.
A közép-európai Tesco-üzletek forgalma a pénteki beszámoló szerint 1,1 százalékkal 1,044 milliárd fontnak (456,4 milliárd forint) megfelelő összegre nőtt.
Az írországi érdekeltség és a leányvállalatok forgalmával együtt számolva a cég csoportszintű eladásai 8,2 százalékkal 14,83 milliárd fontra (csaknem 6500 milliárd forintra) növekedtek a folyó pénzügyi év első negyedében.
Ken Murphy, a Tesco vezérigazgatója a beszámolóhoz fűzött nyilatkozatában hangsúlyozta: a vállalat „nagyon is tudatában van annak”, hogy számos fogyasztójára milyen jelentős terhet gyakorolnak a megélhetési költségek. Murphy szerint azonban már láthatók az infláció enyhülésének „korai, biztató jelei”.
A brit statisztikai hivatal (ONS) legutóbbi adatai szerint a tizenkét havi összevetésben számolt brit infláció áprilisban – tavaly szeptember óta először – tíz százalék alá, 8,7 százalékra lassult, de fő hajtóereje továbbra is az élelmiszerek drágulása: ebben a termékkategóriában átlagosan 19,1 százalékkal emelkedtek a kiskereskedelmi árak az áprilissal zárult egy évben.
A statisztikai hivatal indikatív visszatekintő számításai alapján legutóbb 1977 augusztusában, vagyis több mint négy és fél évtizede volt a mostaninál magasabb az élelmiszerár-infláció Nagy-Britanniában: akkor 21,9 százalékkal emelkedtek az élelmiszerek fogyasztói árai éves összevetésben.
Kapcsolódó cikkeink
A Shopper Park Plus Nyrt. Szlovákiában felvásárolt egy kiskereskedelmi park portfóliót
A Shopper Park Plus Nyrt. (SPP) felvásárolt Szlovákiában egy Tesco-központú…
Tovább olvasom >Együttműködést szorgalmazó platformot hoz létre a Tesco a menstruációs szegénység felszámolásáért
A menstruációs szegénység felszámolását zászlajára tűző platform létrehozását jelentette be…
Tovább olvasom >2,3 millió szavazat juttatta célba a Tesco újonnan startolt, 57 millió forintos programját
Több mint 2,3 millió voksot adtak le a Tesco vásárlói…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >