Nőtt a Tesco forgalma a pénzügyi éve első negyedében
Jelentősen nőtt a Tesco forgalma a cég 2023-2024-es pénzügyi évének első negyedében. A legnagyobb brit kiskereskedelmi hálózat vezetője szerint már látszanak az infláció enyhülésének első jelei.
A Londoni Értéktőzsdén pénteken ismertetett negyedéves kereskedési adatok szerint az áruházlánc értékesítése a május 27-én zárult 13 hétben – összehasonlítható eladótérre és termékkínálatra számolva – 9 százalékkal 10,8 milliárd fontra (több mint 4700 milliárd forint) emelkedett éves összevetésben a brit piacon.
A közép-európai Tesco-üzletek forgalma a pénteki beszámoló szerint 1,1 százalékkal 1,044 milliárd fontnak (456,4 milliárd forint) megfelelő összegre nőtt.
Az írországi érdekeltség és a leányvállalatok forgalmával együtt számolva a cég csoportszintű eladásai 8,2 százalékkal 14,83 milliárd fontra (csaknem 6500 milliárd forintra) növekedtek a folyó pénzügyi év első negyedében.
Ken Murphy, a Tesco vezérigazgatója a beszámolóhoz fűzött nyilatkozatában hangsúlyozta: a vállalat „nagyon is tudatában van annak”, hogy számos fogyasztójára milyen jelentős terhet gyakorolnak a megélhetési költségek. Murphy szerint azonban már láthatók az infláció enyhülésének „korai, biztató jelei”.
A brit statisztikai hivatal (ONS) legutóbbi adatai szerint a tizenkét havi összevetésben számolt brit infláció áprilisban – tavaly szeptember óta először – tíz százalék alá, 8,7 százalékra lassult, de fő hajtóereje továbbra is az élelmiszerek drágulása: ebben a termékkategóriában átlagosan 19,1 százalékkal emelkedtek a kiskereskedelmi árak az áprilissal zárult egy évben.
A statisztikai hivatal indikatív visszatekintő számításai alapján legutóbb 1977 augusztusában, vagyis több mint négy és fél évtizede volt a mostaninál magasabb az élelmiszerár-infláció Nagy-Britanniában: akkor 21,9 százalékkal emelkedtek az élelmiszerek fogyasztói árai éves összevetésben.
Kapcsolódó cikkeink
Black Friday akciók a legnagyobb hazai láncoknál: Lidl, Tesco, Spar és még sokan mások
A Black Friday láz 2024-ben sem hagyja hidegen a vásárlókat…
Tovább olvasom >Mindenkinek a vásárló a fontos – mindig, mindenhol, mindenkor – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
A Business Days harmadik, szerdai napjának délelőttje az elmúlt másfél…
Tovább olvasom >Akár már 250 forinttal is segíthetünk a rászorulókon – ismét kuponos adománygyűjtés a Tesco áruházakban
15. alkalommal csatlakozott a Tesco az Ökumenikus Segélyszervezet Adventi Adománygyűjtéséhez.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >