Nőtt a Tesco forgalma a pénzügyi éve első negyedében
Jelentősen nőtt a Tesco forgalma a cég 2023-2024-es pénzügyi évének első negyedében. A legnagyobb brit kiskereskedelmi hálózat vezetője szerint már látszanak az infláció enyhülésének első jelei.

Úgy vélik, hamarosan csökken az infláció
A Londoni Értéktőzsdén pénteken ismertetett negyedéves kereskedési adatok szerint az áruházlánc értékesítése a május 27-én zárult 13 hétben – összehasonlítható eladótérre és termékkínálatra számolva – 9 százalékkal 10,8 milliárd fontra (több mint 4700 milliárd forint) emelkedett éves összevetésben a brit piacon.
A közép-európai Tesco-üzletek forgalma a pénteki beszámoló szerint 1,1 százalékkal 1,044 milliárd fontnak (456,4 milliárd forint) megfelelő összegre nőtt.
Az írországi érdekeltség és a leányvállalatok forgalmával együtt számolva a cég csoportszintű eladásai 8,2 százalékkal 14,83 milliárd fontra (csaknem 6500 milliárd forintra) növekedtek a folyó pénzügyi év első negyedében.
Ken Murphy, a Tesco vezérigazgatója a beszámolóhoz fűzött nyilatkozatában hangsúlyozta: a vállalat „nagyon is tudatában van annak”, hogy számos fogyasztójára milyen jelentős terhet gyakorolnak a megélhetési költségek. Murphy szerint azonban már láthatók az infláció enyhülésének „korai, biztató jelei”.
A brit statisztikai hivatal (ONS) legutóbbi adatai szerint a tizenkét havi összevetésben számolt brit infláció áprilisban – tavaly szeptember óta először – tíz százalék alá, 8,7 százalékra lassult, de fő hajtóereje továbbra is az élelmiszerek drágulása: ebben a termékkategóriában átlagosan 19,1 százalékkal emelkedtek a kiskereskedelmi árak az áprilissal zárult egy évben.
A statisztikai hivatal indikatív visszatekintő számításai alapján legutóbb 1977 augusztusában, vagyis több mint négy és fél évtizede volt a mostaninál magasabb az élelmiszerár-infláció Nagy-Britanniában: akkor 21,9 százalékkal emelkedtek az élelmiszerek fogyasztói árai éves összevetésben.
Kapcsolódó cikkeink
Havi ügy, közös felelősség: tescós vásárlással segíthetünk azoknak, akiknek nem telik menstruációs termékekre
Május 28-án, a menstruációs higiénia világnapján a Tesco arra hívta…
Tovább olvasom >„Ha ez így folytatódik, eltűnnek az akciók” – interjú Pálinkás Zsolttal, a Tesco Magyarország vezérigazgatójával
2025 tavaszán a hazai élelmiszer-kiskereskedelem egyik legfontosabb szereplőjét, a Tescót…
Tovább olvasom >Padlóra viszi a drogériatermékek árait a Tesco
Több mint 150 már eddig is garantáltan alacsony árú háztartási…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Kik nyertek és kik buktak 2024-ben? – Látványos eredménykülönbségek az élelmiszer-kiskereskedelemben
A 2024-es üzleti év mérlege az élelmiszer-kiskereskedelmi szektorban látványosan kettévált:…
Tovább olvasom >Felfutóban a hazai ginpiac – A SPAR szerint a vásárlók egyre tudatosabbak, és nyitottak a magyar márkákra
A gin értékesítése az elmúlt években látványosan erősödött a magyar…
Tovább olvasom >