Nőtt a sonka bolti forgalma értékben is, mennyiségben is tavaly a húsvéti szezonban
Egyre több sonka fogy húsvét körül az üzletekben. Tavaly március-áprilisban a fogyasztók sonkára 5 milliárd forintot meghaladó összeget költöttek, ami 4 százalékkal több az előző évinél. A megvásárolt mennyiség 5 százalékkal nőtt, csaknem 3 300 tonnára. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat.
Egy kilogramm sonka mennyiségi eladással súlyozott átlagos fogyasztói ára a tavaly március-áprilisi adatok szerint 1 594 forint; 1 százalékkal alacsonyabb, mint egy évvel korábban.
– A sonka kiskereskedelmi eladása koncentráltabb, mint általában a húskészítményeké – tájékoztat Osztoics Bernadett, a Nielsen ügyfélkapcsolati igazgatója. – Különösen érvényes ez ünnepek idején. Az eladott sonka-mennyiség 74 százalékát 400 négyzetméteresnél nagyobb üzletben szerezték be a vásárlók tavaly március-áprilisban, míg a tavalyelőtti hasonló periódusban 72 százalékát. Azelőtt egy évvel még 71 százalékos arányt regisztrált a Nielsen.
Kiszerelésméret szerint az egy kilós és nagyobb húsvéti sonkák vitték el az értékben mért forgalom 63 százalékát, tavaly március-április során. A 100-249 grammos szegmens 33 százalékos arányt ért el, ugyancsak a harmadik-negyedik hónapban.
A gyártói márkák pozíciója nem változott. Sonkából – mennyiséget tekintve – a boltok forgalmából 69 százalék jutott a gyártói márkákra múlt év március-áprilisban, ahogyan egy évvel korábban is.
Osztoics Bernadett rámutat, hogy a sonka bolti forgalmához hasonlóan kedvezően alakul általában a húskészítmények piaca:
– A húskészítmények kiskereskedelmi eladása, értéket tekintve, az előző évhez képest 4 százalékkal nőtt tavaly, 220 milliárd forint fölé. Az eladott mennyiség 1 százalékkal emelkedett, és meghaladta a 170 ezer tonnát.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Pénteken indul a Magyar Élelmiszerbank Egyesület karácsonyi akciója
Péntektől vasárnapig az Élelmiszerbank hagyományos karácsonyi kampányának keretében minden korábbinál…
Tovább olvasom >A karrierváltás kihívásai – számos pozícióra munkára kész jelöltet keresnek
Karrierváltás történhet kényszerből a megváltozott piaci vagy személyes körülmények miatt,…
Tovább olvasom >Egy, két, hárs – hársmézet népszerűsítő kampány indult
A téli időszak kedvelt immunerősítője, a hársméz áll az idei…
Tovább olvasom >