Nőtt a sonka bolti forgalma értékben is, mennyiségben is tavaly a húsvéti szezonban

Szerző: trademagazin Dátum: 2012. 03. 14. 14:34

Egyre több sonka fogy húsvét körül az üzletekben. Tavaly március-áprilisban a fogyasztók sonkára 5 milliárd forintot meghaladó összeget költöttek, ami 4 százalékkal több az előző évinél. A megvásárolt mennyiség 5 százalékkal nőtt, csaknem 3 300 tonnára. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat.

Egy kilogramm sonka mennyiségi eladással súlyozott átlagos fogyasztói ára a tavaly március-áprilisi adatok szerint 1 594 forint; 1 százalékkal alacsonyabb, mint egy évvel korábban.

– A sonka kiskereskedelmi eladása koncentráltabb, mint általában a húskészítményeké – tájékoztat Osztoics Bernadett, a Nielsen ügyfélkapcsolati igazgatója. – Különösen érvényes ez ünnepek idején. Az eladott sonka-mennyiség 74 százalékát 400 négyzetméteresnél nagyobb üzletben szerezték be a vásárlók tavaly március-áprilisban, míg a tavalyelőtti hasonló periódusban 72 százalékát. Azelőtt egy évvel még 71 százalékos arányt regisztrált a Nielsen.

Kiszerelésméret szerint az egy kilós és nagyobb húsvéti sonkák vitték el az értékben mért forgalom 63 százalékát, tavaly március-április során. A 100-249 grammos szegmens 33 százalékos arányt ért el, ugyancsak a harmadik-negyedik hónapban.

A gyártói márkák pozíciója nem változott. Sonkából – mennyiséget tekintve – a boltok forgalmából 69 százalék jutott a gyártói márkákra múlt év március-áprilisban, ahogyan egy évvel korábban is.

Osztoics Bernadett rámutat, hogy a sonka bolti forgalmához hasonlóan kedvezően alakul általában a húskészítmények piaca:
– A húskészítmények kiskereskedelmi eladása, értéket tekintve, az előző évhez képest 4 százalékkal nőtt tavaly, 220 milliárd forint fölé. Az eladott mennyiség 1 százalékkal emelkedett, és meghaladta a 170 ezer tonnát.

Kapcsolódó cikkeink