Nőtt a román kiskereskedelmi forgalom
Romániában 6,9 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom volumene az év első kilenc hónapjában a tavalyi hasonló időszakhoz képest – közölte kedden a román országos statisztikai intézet.
A növekedés főként az élelmiszerek, italok és dohánytermékek eladásának köszönhető, amely 16,3 százalékkal bővült. Az üzemanyag értékesítése 5,4 százalékkal nőtt, a nem élelmiszereké 0,6 százalékkal volt nagyobb.
Szeptemberben a kiskereskedelem éves növekedése 12 százalék volt, miután az élelmiszerek, italok és dohánytermékek értékesítése 27 százalékkal volt nagyobb a tavalyi kilencedik hónaphoz mérten. Ugyanakkor szeptemberben a kiskereskedelmi forgalom volumene 0,6 százalékkal volt kisebb az előző hónapihoz viszonyítva.
Romániában azt követően nőtt meg a fogyasztás, hogy a román kormány előbb a kenyérre, majd valamennyi élelmiszerre kiterjesztette a 9 százalékos kedvezményes általános forgalmi adót a 24 százalékos általános kulcs helyett. Emellett a jövedelmek is emelkedtek.
A román gazdasági növekedésnek a belföldi fogyasztás az egyik fő hajtóereje. A bukaresti kormány az idén 3,4 százalékos gazdasági növekedésre számít. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Románia szigorította a száj- és körömfájás elleni óvintézkedéseket
A ragadós száj- és körömfájás vírusának európai terjedése miatt Románia…
Tovább olvasom >Romániában a turisták és a vendégéjszakák száma is csökkent februárban
Februárban a turisták és a vendégéjszakák száma is csökkent Romániában…
Tovább olvasom >Új logisztikai központot nyitott a Lidl Portugáliában, Romániában pedig terjeszkedik
A német Lidl 115 millió eurós beruházással új logisztikai központot…
Tovább olvasom >További cikkeink
Árrésstop árnyékában: így alakulnak a húsvéti bevásárlás költségei 2025-ben
Az idei húsvéti bevásárlási szezon igazi meglepetése nem a csokinyúl…
Tovább olvasom >Innovatív gombafehérjés desszerteket fejlesztett az Eroski
A spanyol Eroski áruházlánc a catering terén vezető Ausolannal, az…
Tovább olvasom >Csökkenő születésszám, növekvő kihívások
A demográfiai trendek és a fogyasztói szokások alakulása egyaránt formálja…
Tovább olvasom >