Nőtt a román kiskereskedelmi forgalom
Romániában 6,9 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom volumene az év első kilenc hónapjában a tavalyi hasonló időszakhoz képest – közölte kedden a román országos statisztikai intézet.
A növekedés főként az élelmiszerek, italok és dohánytermékek eladásának köszönhető, amely 16,3 százalékkal bővült. Az üzemanyag értékesítése 5,4 százalékkal nőtt, a nem élelmiszereké 0,6 százalékkal volt nagyobb.
Szeptemberben a kiskereskedelem éves növekedése 12 százalék volt, miután az élelmiszerek, italok és dohánytermékek értékesítése 27 százalékkal volt nagyobb a tavalyi kilencedik hónaphoz mérten. Ugyanakkor szeptemberben a kiskereskedelmi forgalom volumene 0,6 százalékkal volt kisebb az előző hónapihoz viszonyítva.
Romániában azt követően nőtt meg a fogyasztás, hogy a román kormány előbb a kenyérre, majd valamennyi élelmiszerre kiterjesztette a 9 százalékos kedvezményes általános forgalmi adót a 24 százalékos általános kulcs helyett. Emellett a jövedelmek is emelkedtek.
A román gazdasági növekedésnek a belföldi fogyasztás az egyik fő hajtóereje. A bukaresti kormány az idén 3,4 százalékos gazdasági növekedésre számít. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az élelmiszerek 1,1 százalékkal drágultak Romániában
Júniusban 4,9 százalékra csökkent az éves infláció Romániában – közölte…
Tovább olvasom >Az év első öt hónapjában 8 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom Romániában
Az év első öt hónapjában 8 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >Hamis és tiltott növényvédőszerekkel és műtrágyával kereskedő bűnözői csoportot számoltak fel Romániában és Olaszországban
Hamis és az Európai Unióban betiltott növényvédőszerek, illetve műtrágyák illegális…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >