Nőtt a mobil adatforgalom és az internetes piac
A mobil adatforgalom 35 százalékkal növekedett a tavalyi utolsó negyedévben Magyarországon éves összehasonlításban, elsősorban a hálózati infrastruktúra fejlődésének és az internetképes mobileszközök szélesebb körű elterjedésének köszönhetően – derül ki a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) távközlés, internet című friss kiadványából.
A jelentés szerint a regisztrált mobiltelefon-előfizetések száma megközelítette a 11,8 milliót a december végéig tartó három hónapban, ezen belül a havidíjas előfizetések aránya 55 százalékra emelkedett a feltöltőkártyással szemben. Ez egy év alatt 120 ezres, az előző negyedévhez képest 168 ezres bővülés.
December végén száz lakosra 120 mobiltelefon-előfizetés jutott, közel négyszer annyi, mint vezetékes előfizetés – írja a KSH.
Tavaly összességében 8,1 milliárd hívást kezdeményeztek a mobilhálózatokból, 0,7 százalékkal többet az egy évvel korábbinál. Ezen hívások időtartama meghaladta a 19 milliárd percet, ami 5 százalékkal több a 2013. évinél – írja a statisztikai hivatal.
A kiadvány szerint tavaly az utolsó negyedévben egy mobil-előfizetésre átlagosan 422 percnyi beszélgetés jutott.
A jelentés kitér arra is, hogy folytatódott az internetpiac dinamikus bővülése: az előfizetések száma meghaladta az 7,2 milliót 2014. negyedik negyedévének végén, ami 12 százalékkal több az egy évvel korábbinál. A piac egyre inkább koncentrálódik: az előfizetések több mint 93 százalékát hét szolgáltató jegyzi. A vizsgált időszakban az internet-előfizetések 80 százaléka volt egyéni és 20 százaléka üzleti, ami 5 százalékpontos eltolódás az egyéni előfizetések irányába az előző évihez képest – írja a KSH.
Az összes internet-előfizetés 65 százaléka a mobilinternet-előfizetés volt, aminek részaránya egy év alatt 2,4 százalékponttal nőtt.
Az internetszolgáltatásból származó nettó árbevétel meghaladta a 43 milliárd forintot 2014. utolsó negyedévében, ami folyó áron 2,8 százalékkal volt több az egy évvel korábbinál. Az árbevétel változása nem tükrözi az előfizetések számának ennél dinamikusabb bővülését, az akciók és a díjak mérséklése miatt – jegyzi meg a KSH. Az internet-szolgáltatásokból származó árbevétel 38 százaléka származott mobilinternetes előfizetésekből, ami 13 százalékkal volt több, mint egy évvel korábban. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
KSH: decemberben 4,6 százalékkal, 2024-ben átlagosan 3,7 százalékkal haladták meg az árak az előző évi azonos időszaki értékeket
2024. decemberben a fogyasztói árak átlagosan 4,6 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >Az ipari termelés 4,2 százalékkal mérséklődött novemberben
2024 novemberében az ipari termelés volumene 4,2, munkanaphatástól megtisztítva 2,9…
Tovább olvasom >K&H: ennyivel drágultak a lakások a leginkább érintettek szerint
A középkorú magyarok pesszimistábban látják a lakások árának alakulását 2024…
Tovább olvasom >További cikkeink
NGM: a kormány teljesítette vállalását, 2024-ben 3,7 százalékra mérséklődött az infláció, ami 2025- ben még tovább, 3,2 százalékra csökken
A kormány teljesítette vállalását, 2023-ban letörte, 2024-ben pedig alacsony szinten…
Tovább olvasom >KSH: decemberben 4,6 százalékkal, 2024-ben átlagosan 3,7 százalékkal haladták meg az árak az előző évi azonos időszaki értékeket
2024. decemberben a fogyasztói árak átlagosan 4,6 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >A Shell Hungary felmérése új trendeket mutat a digitális vásárlás terén
Az okostelefonok mindennapi életünk szerves részévé váltak, a Shell Hungary…
Tovább olvasom >