Nőtt a magyarországi Tesco forgalma az első félévben
Nőtt a magyarországi Tesco első féléves forgalma – tájékoztatta a cég csütörtökön az MTI-t. A magyarországi forgalomnövekedés az augusztus végén záródott félévben 1 százalék volt a tavalyi azonos időszakhoz képest.
Európában a Tesco Magyarországon kívül csak Csehországban (+1,5 százalék) és Lengyelországban (+1 százalék) tudott elérni forgalombővülést. A legnagyobb mértékben, Írországban csökkent a féléves forgalma, 6,4 százalékkal.
A közlemény szerint az elmúlt fél évben Magyarországon tovább nőtt az online rendelések száma. A Tesco Online Bevásárlás Szolgáltatás tovább fejlődött Budapesten és vonzáskörzetében, valamint Szegeden és környékén, ami újabb munkahelyek teremtésére adott lehetőséget – emelték ki.
A dokumentum szerint a helyi beszállítóktól származó termékek aránya tovább bővült, országos elérhetőséget biztosítva ezzel kisebb magyar vállalkozásoknak is.
1400 középiskolai- és egyetemi hallgatónak nyílt lehetősége arra, hogy részt vegyen a Tesco szakmai gyakorlatot biztosító programjában. A kormánnyal kötött stratégiai megállapodás szellemével is összhangban az első félévben 8600-an vettek részt készségfejlesztő tréningeken, és csaknem ezren szereztek OKJ-minősítésű szakképesítést – ismertették.
A Tesco Magyarország legnagyobb hipermarketlánca és egyik legnagyobb brit befektetője. Több mint 20 000 magyar munkavállalót alkalmaz, és minden új áruház nyitásával átlagosan 100-300 új munkahelyet hoz létre. A vállalat Magyarországon már több mint 200 áruházat nyitott, és piacvezetőként több mint hárommillió vásárlót szolgál ki minden héten. A Tesco mintegy 1500 magyar vállalkozással áll kapcsolatban, az élelmiszerválasztékában pedig 3200 saját márkás termék található, ennek nagyjából fele magyar termék – tájékoztattak.
Nigel Jones, a Tesco-Global Áruházak Zrt. vezérigazgatója a következőképpen értékelte az eredményeket:
„Mindenekelőtt szeretnék köszönetet mondani lojális vásárlóinknak hűségükért, kollégáimnak pedig az elmúlt félévben nyújtott kiemelkedő munkájukért és elkötelezettségükért.
Az első hat hónapot jó eredményekkel zártuk, a befektetett munkának köszönhetően bíztató növekedést értünk el különösen az online értékesítés és a kisformátumú üzleteink területén.
Vásárlóink egyre nagyobb számban választják új értékesítési csatornáinkat, új technológiai megoldásainkat és pozitívan fogadták élelmiszerválasztékunk fejlesztését is.
Különösen büszke vagyok arra, hogy folyamatosan növekszik a tehetséges magyar vezetők száma. Szeretném még egyszer megköszönni minden kollégámnak a kitartó munkát, mellyel hozzájárult ahhoz, hogy vásárlóink örömmel jöjjenek a Tesco áruházakba.”
(MTI, Tesco-sajtóközlemény)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >Díjemelés a Magyar Postánál: ennyibe kerülnek majd a leggyakoribb postai szolgáltatások 2025-ben
A Magyar Posta célkitűzése továbbra is az, hogy hatékonyan és…
Tovább olvasom >Nébih: rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat hívott vissza az LPP Hungary Kft.
A SINSAY márkájú, rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat a termékről leváló fóliaréteg…
Tovább olvasom >