Nőtt a L'Oreal nyeresége

Szerző: trademagazin Dátum: 2010. 08. 27. 00:00

A francia L'Oreal, bevétel alapján a világ legnagyobb kozmetikai cége 21 százalékkal növelte nyereségét az idei első félévben az egy évvel korábbihoz képest.

A társaság gyorsjelentése szerint az adózott nyereség 1,31 milliárd euróra nőtt az egy évvel korábbi 1,08 milliárdról. A bevétel 10 százalékkal 9,67 milliárd euróra nőtt. A javuló eredmény a világgazdasági válság bevétel- és profitcsökkentő hatásainak leküzdésére kidolgozott új stratégiának köszönhető.
A társaság új, a korábbiaknál olcsóbb termékeket dobott piacra az utóbbi időben. Versenybe szállt új termékcsoportokban – például a dezodorok kategóriájában – is, és terjeszkedett a nagy feltörekvő piacokon, például Kínában, Indiában és Brazíliában, ahol a fogyasztók kezdik felfedezni és megkedvelni a nyugati márkákat. A társaság a költségeit is visszafogta.
Elsősorban a munkatársak utaztatásán spórolt, a reklámbüdzsét azonban nem csökkentette, mert a tapasztalatok azt mutatják, hogy a kevesebb reklám kisebb piaci részesedést jelent. Az idei első félévben javult annak a két üzletágnak a teljesítménye is, amelyek leginkább megszenvedték a gazdasági válságot.
Az egyik a luxusmárkájú parfümök és egyéb készítmények üzletága – ahová például a Lancome és a Giorgio Armani tartozik -, amely annak révén javult, hogy a kereskedők megkezdték feltölteni a raktárakat. A másik a professzionális termékek üzletága, amely szépségszalonok, fodrászatok számára gyárt kozmetikai szereket, és ugyancsak jobban teljesített, mint egy évvel korábban. A társaság üzemi nyeresége így 21 százalékkal 1,67 milliárd euróra nőtt – írja a ProfitLine.hu.




Kapcsolódó cikkeink