Nőtt a legnagyobb és legkisebb üzletek piacrésze
A gyümölcslé a hetedik legnagyobb forgalmat bonyolítja le a Nielsen által mért 90 élelmiszer-kategória között. Értékben mért forgalma 1 százalékkal emelkedett 2011. február–2012. január során, az előző évhez viszonyítva. Éves piaca megközelíti a 40 milliárd forintot, a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe szerint.
Mennyiséget tekintve mínusz 4 százalékot regisztráltunk. A teljes gyümölcsléforgalmon belül az ízeket tekintve a narancsra jut a legnagyobb piacrész; értékben is, mennyiségben is egyaránt 18 százalék. Második az őszibarack, szintén mindkét szempontból. Értékben alma a harmadik, mennyiséget tekintve pedig a vegyes gyümölcs. A négy íz elviszi a mennyiségben mért bolti forgalom csaknem kétharmadát.
Viszonylag erős a kereskedelmi márkák pozíciója. A kiskereskedelmi eladásból értékben 27 százalékkal részesedtek tavaly, ami 1 százalékponttal nagyobb, mint az előző évben.
A bolttípusok közül 1-1 százalékponttal nőtt a hipermarket, valamint az 50 négyzetméteres és kisebb csatorna piaci részesedése, érték szempontjából.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Sörszövetség: gyenge első negyedév után fellendülésben bízik a hazai söripar
Gyenge első negyedévet zárt a magyarországi söripar, ám a legnagyobb…
Tovább olvasom >GKI: áprilisban egyéves csúcsára ugrott a GKI fogyasztói bizalmi indexe
A GKI fogyasztói bizalmi index áprilisban egyéves csúcsára, mínusz 24,5…
Tovább olvasom >AM: kivételesen kedvező feltételekkel folytatódhat a szingapúri húsexport
Magyarország ezentúl minden eddiginél kedvezőbb feltételek mellett szállíthat sertéshúst és…
Tovább olvasom >